۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین پرداخت ۵۳۸ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در قزوین
کد خبر: ۳۴۲۳۰۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۲/۲۸ ساعت: ۱۲:۳۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان صمت استان خبرداد

پرداخت ۵۳۸ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در قزوین

رئیس سازمان صمت استان قزوین گفت: سال گذشته ۱۷۳ فقره تسهیلات رونق تولید به مبلغ ۵۳۸ میلیارد تومان به واحدهای تولیدی استان در بخش‌های صنعت، گردشگری و کشاورزی پرداخت شد.

پرداخت  ۵۳۸ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در قزوین

به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ عزیزالله افضلی در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که ظهر امروز(یکشنبه) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: فلسفه ایجاد کارگروه رفع موانع تولید بر مبنای منویات رهبر معظم انقلاب بر تولید و اقتصاد مقاومتی و توجه ویژه همه دستگاه‌ها در هم افزایی برای رونق و جهش تولید است.

وی ادامه داد: اتفاقاتی که در پی کرونا، جهان و از جمله کشور ما را درگیر کرده است تاثیرات منفی و مثبتی برای اقتصاد ما به همراه داشته؛ به طوریکه در نتیجه کرونا پتانسیل‌ها و ظرفیت‌هایی موجود مورد توجه و بهره‌برداری قرار گرفته است.

رئیس سازمان صمت استان قزوین ابراز کرد: کشورهای توسعه یافته اروپا و امریکا علی‌رغم اینکه در تولید و لجستیک پیشتاز بودند، آن طور که باید نتوانستند پاسخ مردم خود را بدهند؛ اما در کشور ما در زمینه عرضه محصولات، کمبودی احساس نشد و این به دلیل معتقد بودن مردم کشور است که با همدلی و همراهی آحاد جامعه اتفاقات خوبی در تولید رقم خورد.

اقدامات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در نرخ بیکاری و اشتغال تاثیرگذار است

وی افزود: امروز تولید در کشور وضعیت خوبی دارد، البته مشکلاتی نیز وجود دارد که برآمده از تحریم‌ها است و در نتیجه آن واحدهای تولیدی هزینه‌های گزافی را تحمل می‌کنند.

این مقام مسئول عنوان کرد: از نمایندگان بخش دولت انتظار داریم از تولید کننده حمایت کنند و این موضوع با در نظر گرفتن قوانین و مفاد هر واحد و بخش است و می‌توان در نتیجه این کارگروه از همفکری هم در راستای کمک به تولید بهره برد.

وی ادامه داد: انجام اقدامات مناسب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در مواردی از جمله نرخ اشتغال، نرخ بیکاری، اشتغالزایی، کاهش بزه اجتماعی و در نتیجه در عملکرد سایر دستگاه‌ها نیز تاثیرگذار است.

افضلی گفت: رویکرد سال جهش تولید، مسئولیت ما را دوچندان می‌کند و باید بتوانیم جهش را در مبانی کارگروه و بررسی جلسات مد نظر داشته باشیم.

وی افزود: سال گذشته 173 فقره تسهیلات رونق تولید به مبلغ 538 میلیارد تومان به واحدهای تولیدی استان در بخش‌های صنعت، گردشگری و کشاورزی پرداخت شد.

رئیس سازمان صمت استان قزوین بیان کرد: در بخش تسهیلات بازسازی و نوسازی نیز 35 فقره به مبلغ 112 میلیارد تومان و در بخش تسهیلات بند الف تبصره 18 در بخش صنعت 21 فقره به مبلغ 147 میلیارد تومان پرداخت شده است.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان