۲۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۷ شنبه

صبح قزوین ادامه احداث موزه مردم شناسی آبیک پس از تامین اعتبار
کد خبر: ۳۴۲۲۹۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۲/۲۸ ساعت: ۱۰:۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان قزوین خبر داد

ادامه احداث موزه مردم شناسی آبیک پس از تامین اعتبار

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین از تکمیل پروژه احداث و راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی آبیک پس از تامین اعتبار خبر داد.

ادامه احداث موزه مردم شناسی آبیک پس از تامین اعتبار

علیرضا خزائلی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ اظهار کرد: کلنگ احداث ساختمان موزه مردم‌شناسی شهرستان آبیک در ضلع جنوبی اتوبان قزوین ـ کرج جنب مجتمع ادارات شهرستان آبیک در اواخر اردیبهشت سال گذشته هم‌زمان با هفته میراث‌فرهنگی به زمین زده شد.

وی افزود: فاز اول عملیات اجرایی آن شامل اجرای فونداسیون اقداماتی همچون تسطیح زمین، گودبرداری، اجرای بتن مگر، آرماتوربندی، قالب‌بندی و بتن‌ریزی با اعتباری بالغ بر ۲‌ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی انجام شد.

خزائلی در خصوص روند ادامه این پروژه در سال جاری بیان کرد: طی بازدیدی که روزهای گذشته از آبیک داشتیم، فرماندار آبیک موافقت خود را برای مساعدت و ادامه پروژه در حال احداث ساختمان میراث‌فرهنگی و موزه مردم‌شناسی اعلام کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه اعتبارات پروژه از محل اعتبارات استانی تامین می‌شود، تلاش خواهیم کرد اعتبار این پروژه را تامین و ادامه عملیات احداث آن را اجرایی کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با اشاره به ظرفیت‌های تاریخی شهرستان آبیک یادآورشد: تپه‌های باستانی و فسیل‌های موجود در پیغمبرکوه شهرستان آبیک ازجمله ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان به شمار می‌روند.

وی در پایان گفت: با به نمایش گذاشتن آثار تاریخی آن در موزه مردم شناسی می‌توان این شهرستان را به یکی از مقاصد گردشگری تبدیل کرد و جایگاه فرهنگی آن را در بین شهرستان‌های استان ارتقا بخشید.

انتهای پیام/7003

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان