۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین محقق دانشگاه کالیفرنیا از تاثیر روزه گرفتن بر درمان صعب‌العلاج‌ترین سرطان‌ها می‌گوید!
کد خبر: ۳۴۲۲۹۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۲/۲۷ ساعت: ۱۴:۱۳ ↗ لینک کوتاه

محقق دانشگاه کالیفرنیا از تاثیر روزه گرفتن بر درمان صعب‌العلاج‌ترین سرطان‌ها می‌گوید!

دانشمندان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و موسسه‌ی سرطان میلان یافته‌اند که رژیم غذایی ‌روزه‌مانند هنگام ترکیب با ویتامین ث می‌تواند بسیار در درمان برخی از انواع سرطان موثر باشد.

محقق دانشگاه کالیفرنیا از تاثیر روزه گرفتن بر درمان صعب‌العلاج‌ترین سرطان‌ها می‌گوید!
 

به گزارش سرویس علم و فناوری صبح قزوین؛ دانشمندان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و موسسه‌ی سرطان میلان یافته‌اند که رژیم غذایی ‌روزه ‌مانند هنگام ترکیب با ویتامین ث می‌تواند بسیار در درمان برخی از انواع سرطان موثر باشد.

در این مطالعه که بر روی موش‌ها انجام شد، محققان دریافتند که ترکیب فوق می‌تواند پیشرفت تومور در چندین مورد سرطان روده‌ی بزرگ را به تاخیر بیندازد؛ در برخی از موش‌ها نیز این ترکیب موجب پسرفت بیماری شد.

«والتر لانگو»، محقق ارشد و استاد علوم زیستی در دانشکده‌ی «دورنسیف» این دانشگاه، می‌گوید: «برای اولین بار، ما نشان دادیم که چگونه یک ترکیب غیرسمی می‌تواند یک سرطان بدخیم را درمان کند. ما دو ترکیب را که به‌عنوان کاهش‌دهنده‌ی سرعت پیری شناخته می‌شوند را مخلوط کرده‌ایم تا یک درمان قوی برای سرطان پیدا کنیم.»

مطالعات نشان می‌دهد که ترکیب روزه به‌علاوه‌ی ویتامین ث برای درمان سرطان‌های مقاوم به درمان موثر است

محققان می‌گویند که روزه‌ی کامل می‌تواند برای بیماران سرطانی چالش‌برانگیز باشد، به‌همین دلیل یک گزینه‌ی ایمن‌تر و عملی‌تر این است که بیماران از یک رژیم کم‌کالری و گیاهی استفاده کنند که مانند روزه برای سلول‌ها عمل می‌کند.

لانگو اضافه می‌کند: «هنگامی که رژیم روزه‌مانند و ویتامین ث به‌تنهایی مورد استفاده قرار می‌گیرند، رشد سلول سرطانی را کاهش داده و کمی نیز مرگ سلول سرطانی را افزایش می‌دهند. اما هنگامی که این دو ترکیبی استفاده می‌شوند، اثر چشم‌گیری دارند و تقریبا تمامی سلول‌های سرطانی را از بین می‌برند.»

در مطالعات قبلی نیز همین تیم دانشمندان یافته بودند که روزه و یک رژیم غذایی روزه‌مانند پیشرفت سرطان را کاهش داده و کارایی شیمی‌درمانی را افزایش می‌دهند، هم‌چنین آن‌ها سلول‌های سالم بدن را از اثرات جانبی شیمی‌درمانی حفظ می‌کنند.

بعضی از تحقیقات نشان می‌دهند که روزه داری در مبارزه با سرطان از طریق کاهش مقاومت انسولین و التهاب کمک می‌کند. روزه داری همچنین تأثیرات علائم بیماری مزمن را معکوس می‌كند مانند، چاقی مفرط و دیابت نوع 2 كه هر دو از عوامل خطرناک در سرطان هستند. 

همچنین محققین بر این باورند كه روزه داری شاید منجر به پاسخ پذیری بیشتر سلول‌های سرطانی به شیمی درمانی شود درحالی‌که از سلول‌های دیگر محافظت می‌كند. روزه داری همچنین شاید سیستم ایمنی بدن فرد مبتلا به سرطان را برای مبارزه با آن بهبود دهد.

 

منبع: خبرگزاری علم و فناوری

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان