۲۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۷ شنبه

صبح قزوین شب قدر، درهای رحمت خدا به سوی بندگان گشوده است/ هر منزل می‌تواند به میعادگاه الهی تبدیل شود
کد خبر: ۳۴۲۲۸۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۲/۲۷ ساعت: ۱۳:۲۱ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل دینی:

شب قدر، درهای رحمت خدا به سوی بندگان گشوده است/ هر منزل می‌تواند به میعادگاه الهی تبدیل شود

 کارشناس مسائل دینی گفت: خداوند متعال این شب را برای انسان به طور ویژه در نظر گرفته است، از این رو تمام رحمت‌ها را در این شب بر بشریت گسترده و زمینه‌ای را فراهم ساخته تا بتوانیم از این سفره پربرکت استفاده کنیم.

شب قدر، درهای رحمت خدا به سوی بندگان گشوده است/ هر منزل می‌تواند به میعادگاه الهی تبدیل شود
حجت الاسلام دهقان نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ با اشاره به فضائل شب قدر اظهار کرد: همچنان که از اسم این شب پیداست، یکی از شب‌های پربرکتی است که مهمترین مسائل و سرنوشت انسان در آن رقم می‌خورد که بر این اساس شب قدر یک شب مهم و سرنوشت ساز برای انسان‌ها است.

وی افزود: مسائلی در این شب پربرکت اتفاق افتاده که قدر و منزلت انسان در آن مشخص شده و مسیر سعادتش را هموارتر کرده است؛ همچنین قرآن کریم در شب قدر نازل شده است؛ قرآن یک حقیقت پایدار و استوار و برای بشریت یک نسخه شفابخش در همه دوران است.

مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان در ادامه با بیان اینکه شب قدر شب هدایت است، گفت: موضوع دیگر که باید به آن توجه داشته باشیم این است که شب قدر، شب اهل بیت(ع) هم است؛ به طوری که پیامبر اکرم(ص) در آخرین روز عمر خود یک مسئله مهم را با امت اسلام در میان گذاشتند که اگر به قرآن و اهل بیت(ع) تکیه کنیم، هرگز گمراه نخواهیم شد و این دو از یکدیگر جدا نمی‌شوند و از پایه‌های اصلی هدایت بشریت هستند.

کارشناس مسائل مذهبی ابراز کرد: چون مسائل اساسی و سرنوشت ساز انسان در این شب اتفاق افتاده است؛ لذا خداوند متعال این شب را برای انسان به طور ویژه در نظر گرفته است، از این رو تمام رحمت‌ها را در این شب بر بشریت گسترده و زمینه‎ای را فراهم ساخته تا بتوانیم از این سفره پربرکت استفاده کنیم.

شب قدر راهی برای اتصال به خوبی‌ها و معنویت‌ها است

دهقان نژاد بیان کرد: شب قدر راهی برای اتصال به خوبی‌ها و زیبایی‌ها و معنویت‌ها است که به واسطه آن باید درک درستی از این فرصت داشته باشیم و استفاده درست و شایسته از آن ببریم.

وی عنوان کرد: باتوجه به شرایط موجود در کشور و شیوع ویروس کرونا، شاید برخی شرایط حضور در امکان متبرکه یا مساجد را نداشته باشند یا این امکان وجود نداشته باشد؛ اما ما باید به مرحله‌ای برسیم که اگر با چنین شرایطی مواجه شدیم نیز راه ارتباط ما با خدا بسته نیست که چه بسا در این شرایط خاص، دل‌ها شکسته‌تر شود.

کارشناس دینی تصریح کرد: مهمترین مسئله در شب قدر، توجه به دعاهایی است که در این شب وارد شده مانند جوشن کبیر، زیارت عاشورا. که از این طریق می‌توان دل را به پروردگار متعال وصل کرد و همچنین توجه عمیقی به مضامین دعاها داشته باشیم و مخلصانه و صادقانه با پروردگار متعال مناجات و سخن بگوییم؛ چراکه در این شب دعا خیلی تاکید شده است.

مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان ابراز کرد: قبل از ورود به شب‌های قدر باید این زمینه را در منازل خود آماده کنیم و با پروردگار انس بگیریم؛ باید از مادیات و مسائلی که ما را از خداوند غافل کرده نیز فارغ شویم تا زمینه مناسب برای استفاده بهینه از شب‌های قدر را داشته باشیم.

دهقان نژاد تصریح کرد: مهمترین موضوع هم این است که اگر در چنین شرایطی گرفتار شدیم، ارتباط ما با پروردگار متعال که قطع نشده و خداوند همیشه ناظر بر اعمال و رفتار ما است؛ لذا منازلمان را به عنوان محلی برای راز و نیاز و محل توجه به پرودگار متعال قرار دهیم.

وی تاکید کرد: موضوع مهم دیگر هم بحث توجه به امام زمان(عج) به عنوان امام حاضر و غائب ما است؛ همچنین برای رفع گرفتاری‌ها به ویژه گرفتاری کشور و جهان با ویروس کرونا، دعا کنیم.

انتهای پیام/2002

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان