۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین ۳۸ هزار تن کود کشاورزی در قزوین توزیع شد
کد خبر: ۳۴۲۲۸۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۲/۲۷ ساعت: ۱۲:۱ ↗ لینک کوتاه

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان:

۳۸ هزار تن کود کشاورزی در قزوین توزیع شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۳۸ هزار و ۸۶۷ تن انواع کود کشاورزی بین بهره‌برداران استان توزیع شده است.

۳۸ هزار تن کود کشاورزی در قزوین توزیع شد

مجید اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 38 هزار و 867 تن انواع کود کشاورزی بین بهره‌برداران استان توزیع شد که از این میزان کود شیمیایی 33 هزار و 78 تن ازته (اوره)، چهار هزار و 79 تن کود فسفاته (سوپرفسفات تریپل و دی آمونیوم فسفات) و هزار و 710 تن کود پتاسه (سولفات پتاسیم) است.

وی افزود: این میزان کود با هماهنگی شرکت خدمات حمایتی و سازمان تعاون روستایی تأمین و با نظارت سازمان جهاد کشاورزی استان، توسط مدیریت‌های جهاد کشاورزی و مراکز خدمات جهاد کشاورزی تابعه از طریق کارگزاران بخش تعاونی و خصوصی مستقر در مناطق مختلف استان بین بهره برداران بخش کشاورزی توزیع شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: سهمیه سالانه کود کشاورزی استان در سال زراعی جاری؛ 55 هزار و 439 تن ازته، 19هزار و 856 تن فسفاته و 1536 تن پتاسه است.

وی یادآور شد: به منظور پایداری تولید محصولات کشاورزی و دستيابي به عملكرد کمی و کیفی مناسب در توليد محصولات كشاورزي و به لحاظ اهميت آن در اقتصاد و معيشت كشاورزان و جايگاه ويژه آن در تأمين امنیت غذایی جامعه، تأمين به موقع و به ميزان كافي نهاده‌هاي كشاورزي بالاخص كودهاي شيميايي از اهميت بسزايي برخوردار است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان