۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین بازگشایی مدارس با هدف رفع اشکال و ابهامات دانش‌آموزان/ الزامی برای حضور در مدرسه نیست
کد خبر: ۳۴۲۲۶۲ نویسنده: حسنعلی اصغری تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۲/۲۶ ساعت: ۴:۲۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خبر داد

بازگشایی مدارس با هدف رفع اشکال و ابهامات دانش‌آموزان/ الزامی برای حضور در مدرسه نیست

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: هدف از بازگشایی مدارس رفع اشکال و ابهامات دانش‌آموزان در مباحث آموزشی است؛ البته حضور و غیابی در کلاس درس انجام نمی‌شود و الزامی نیز برای حضور دانش‌آموزان در مدرسه نیست.

بازگشایی مدارس با هدف رفع اشکال و ابهامات دانش‌آموزان/ الزامی برای حضور در مدرسه نیست

حسنعلی اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به زمان بازگشایی مدارس در استان قزوین اظهار کرد: از ابتدای اسفندماه سال گذشته با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس، دانش‌آموزان آموزش‌ها را به صورت حضوری دریافت نکرده؛ اما آموزش‌های مقاطع مختلف تحصیلی از طریق شبکه‌های مجازی و شبکه آموزش ارائه شد.

وی افزود: از آنجا که ممکن است آموزش به صورت تعاملی اتفاق نیفتاده و دانش‌آموزان نتوانسته باشند سوالات خود را از معلمانشان بپرسند و در برخی از دروس ابهاماتی برای آنها باقی مانده باشد؛ لذا تصمیم گرفته شد که مدارس از روز 27 اردیبهشت ماه بازگشایی شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: البته معلمان بزرگوار از همان ابتدای اسفند ماه به صورت جدی بحث آموزش دانش‌آموزان را چه آن بخشی که در شبکه‌های مجازیِ پراکنده ارائه شد و چه از زمانیکه از طریق شبکه شاد این آموزش‌ها شکل گرفت؛ دنبال کردند.

بازگشایی مدارس با رعایت کامل نکات بهداشتی

وی عنوان کرد: با همه این اوصاف با توجه به نگرانی پیرامون عدم دریافت آموزش‌ها به صورت جدی برای برخی از دانش‌آموزان، از روز شنبه مدارس بازگشایی می‌شود و معلمان و همه عوامل اجرایی در مدارس حضور خواهند داشت تا ابهامات باقی‌مانده برای دانش‌آموزان رفع شود.

اصغری تاکید کرد: هدف از بازگشایی مدارس از روز شنبه رفع اشکال و ابهامات دانش‌آموزان در مباحث آموزشی است؛ زیرا باور ما این است که دانش‌آموزان، آموزش‌های لازم را از طرق مختلف دریافت کردند.

وی بیان کرد: اما دانش‌آموزانی که دسترسی به شبکه‌های مجازی برای دریافت آموزش نداشتند، نگران نباشند؛ چراکه همکاران ما آمادگی دارند تا مطالب را در این جلساتِ فشرده به دانش‌آموزان آموزش دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: البته حضور و غیابی در کلاس درس انجام نمی‌شود و الزامی برای حضور دانش‌آموزان در مدرسه نیست؛ بلکه کلاس‌های درس را به صورت رفع اشکال و ابهامات باقیمانده دانش‌آموزان، از روز شنبه تشکیل خواهیم داد.

وی عنوان کرد: مدت زمان تشکیل کلاس درس برای پایه‌های هفتم، هشتم، نهم و دهم و یازدهم به مدت یکماه است؛ اما کلاس‌ها برای دانش‌آموزان سال دوازدهم از روز 27 اردیبهشت ماه تا 10 خرداد ماه برگزار می‌شود.

احتمال برگزاری آزمون پایه نهم به صورت حضوری در قزوین

اصغری بیان کرد: همه اقدامات لازم برای اینکه یک محیط امن و بهداشتی برای دانش‌آموزان مهیا شود از سوی همکاران پیش‌بینی شده و ضدعفونی و گندزدایی از محیط و سطوحی که در دسترس دانش‌آموزان است و همچنین سرویس‌های بهداشتی مدارس انجام شده است.

وی ابراز کرد: با وجود اینکه مدارس از همان اسفند ماه چندین نوبت ضدعفونی شده است و از آن زمان تقریبا کسی در کلاس‌های درس حضور نداشته؛ اما با همه این اوصاف اقدامات لازم برای داشتن محیطی بهداشتی و مناسب برای حضور دانش‌آموزان در مدارس انجام شده است؛ لذا اولیای دانش‌آموزان نگران نباشند و چنانچه ابهامی برای فرزندانشان وجود دارد از این طرح استقبال کنند و دانش‌آموزان در مدارس حضور پیدا کنند.

اصغری در مورد نحوه برگزاری آزمون‌ها گفت: در روزهای آتی با حضور دانش‌آموزان در مدارس و بررسی همه جوانب و سنجش میزان ابهامات باقی‌مانده دانش‌آموزان، تصمیم گیری در مورد نحوه برگزاری آموزش از پایه‌های هفتم تا یازدهم اتخاذ خواهد شد.

وی عنوان کرد: نحوه برگزاری آزمون دانش‌آموزان پایه دوازدهم به شکل قطعی به صورت حضوری بوده و از تاریخ 17 خرداد ماه شروع خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در پایان گفت: احتمالا آزمون پایه نهم تحصیلی نیز به صورت حضوری برگزار ‌شود و در مورد بقیه پایه‌های تحصیلی به اقتضای شرایط مدارس و تصمیم شورای مدرسه عمل خواهد شد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان