۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ذخیره کالاهای اساسی برای حداقل سه ماه در استان انجام شود/ ضرورت افزایش تیم‌های گشت و بازرسی در بازار
کد خبر: ۳۴۲۲۵۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۲/۲۵ ساعت: ۱۰:۱۶ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

ذخیره کالاهای اساسی برای حداقل سه ماه در استان انجام شود/ ضرورت افزایش تیم‌های گشت و بازرسی در بازار

استاندار قزوین گفت: با برنامه‌ریزی برای ذخیره کالاهای اساسی برای حداقل سه ماه، نباید هیچ دغدغه‌ای در تهیه و توزیع اقلام اساسی داشته باشیم.

ذخیره کالاهای اساسی برای حداقل سه ماه در استان انجام شود/ ضرورت افزایش تیم‌های گشت و بازرسی در بازار
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ هدایت الله جمالی‌پور در جلسه تنظیم بازار که در استانداری قزوین برگزار شد با تسلیت ایام شهادت امیر مؤمنان علی(ع) اظهار کرد: این ایام فرصت مناسبی برای تأمل در آموزه‌های دینی است تا مسیر درست را شناسایی و در آن جهت حرکت کنیم.

وی افزود: در شرایطی که کرونا کشور و استان را متأثر کرد و آسیب‌های زیادی دیدیم و شاهد ایثار کادر درمانی و پزشکی و کمک مومنانه خیرین بودیم؛ متأسفانه برخی نیز با بداخلاقی و سوءاستفاده از شرایط ایجاد شده به فکر مال اندوزی افتادند و با احتکار و گران‌فروشی درد مردم را بیشتر کردند که باید با آنها برخورد قانونی صورت گیرد.

استاندار قزوین تصریح کرد: وجود گران‌فروشی و احتکار در بازار نشان می‌دهد برخی از آموزه‌های دینی دور شده‌اند و نیازمند فرهنگ سازی هستیم تا از محاسن اخلاقی دور نشویم و ماه رمضان فرصتی برای دوری از بدی‌ها و نزدیکی به خداست.

جمالی پور بیان کرد: ستاد تنظیم بازار از جلسات مهمی است که تصمیمات آن می‌تواند در معیشت مردم تأثیر داشته باشد؛ لذا وقتی از نابسامانی و گران‌فروشی حرف می‌زنیم همه باید برای حل آن همت کنند.

وی اظهار کرد: ویروس کرونا اقتصاد را تحت تأثیر قرار داد و پیامدهای آن در اختیار ما نیست؛ هرچند برای آن هم باید برنامه داشته باشیم اما برای سایر مشکلات می‌توانیم تدبیر کنیم و درست تصمیم بگیریم.

برای ساماندهی انبارها توسط سازمان صمت اقدام شود

استاندار قزوین افزود: اگر شرایط را رها کنیم دچار نابسامانی می‌شویم لذا از مدیران انتظار می‌رود با برنامه وارد کار شوند تا نتیجه کارها خوب باشد.

جمالی پور اضافه کرد: اگر مشکل ذخیره کالاهای اساسی و موادغذایی و یا گندم را داریم باید برای آن فکری کنیم و بخش خصوصی را دعوت کنیم تا در این بخش سرمایه‌‎گذاری کند تا حداقل برای سه ماه مشکلی در تأمین مواد نداشته باشیم.

وی گفت: هنوز در شهر گران‌فروشی دیده می‌شود که باید نظارت‌های خود را بیشتر کنیم؛ چون این وضعیت می‌تواند مردم را بدبین و موجب پرخاشگری شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: اگر مردم عصبانی و ناراحت شوند حتماً از نوع مدیریت ما بوده که نتوانسته‌ایم قیمت‌ها را در بازار کنترل کنیم؛ لذا باید سازمان صنعت و تعزیرات در کنار هم با جدیت بیشتری کار کنند.

جمالی پور گفت: دستگاه‌های مسئول باید راهکار ارائه دهند و مراقب افزایش بی‌رویه قیمت‌ها باشند و نگذارند در ایام رمضان التهاب دیگری در بازار ایجاد شود و مردم نگران شوند.

وی اظهار کرد: البته در برخورد با متخلف حتماً بر اساس توصیه‌های دینی رفتار کنید و ابتدا تذکر، سپس هشدار و جریمه نقدی و در نهایت با تعطیلی واحد صنفی متخلف را تنبیه کنید تا وضعیت بازار تثبیت و کنترل شود.

استاندار قزوین عنوان کرد: اگر مردم جدیت شما را ببینند حتماً همراه شده و قدردانی می‌کنند؛ لذا افزایش تیم‌های گشت و بازرسی را در اولویت قرار دهید.

وی بیان کرد: برای ساماندهی انبارها توسط سازمان صمت اقدام شود تا بازار تنظیم شود و دریافت گزارش از وضعیت موجودی انبارها با نظارت هدفمند می‌تواند به کنترل بازار کمک کند.

جمالی پور تصریح کرد: برای ذخیره سازی گندم و محصولات استراتژیک از همین امروز برنامه ریزی کنید تا دچار چالش نشویم.

گفتنی است؛ استاندار قزوین از مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران قزوین، البرز و تاکستان که در تهیه و توزیع میوه شب عید تلاش کردند؛ تشکر کرد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان