۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین بی‌توجهی رانندگان تاکسی‌ در قزوین به پروتکل‌‌های بهداشتی/ فاصله‌گذاری اجتماعی که فقط در حد حرف باقی ماند!
کد خبر: ۳۴۲۲۴۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۲/۲۴ ساعت: ۱۲:۲۵ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

بی‌توجهی رانندگان تاکسی‌ در قزوین به پروتکل‌‌های بهداشتی/ فاصله‌گذاری اجتماعی که فقط در حد حرف باقی ماند!

بسیاری از رانندگان تاکسی‌های درون شهری قزوین، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند که این امر در واقع هشداری برای وضعیت قرمز این شهر است.

بی‌توجهی رانندگان تاکسی‌ در قزوین به پروتکل‌‌های بهداشتی/ فاصله‌گذاری اجتماعی که فقط در حد حرف باقی ماند!

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛____هانیه  یوسفی

با شیوع و همه‌گیر شدن "کرونا" در کشور و روند صعودی آن در استان، ستاد مبارزه با کرونای قزوین در مصوبه‌ای، ظرفیت مسافرین در تاکسی‌ها را سه نفر یعنی (یک نفر در جلو و دو نفر در عقب) اعلام کرد که نیروهای گشت و بازرسی سازمان تاکسیرانی با حضور در چهارراه‌ها، ایستگاه‌ها و خطوط تاکسیرانی باید بر اجرای این مصوبه نظارت کرده و تاکسی‌های متخلف توقیف می‌شدند.

در همین راستا و به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال این ویروس، اکیپ‌های سیار سازمان تاکسیرانی با حضور در خطوط و ایستگاه‌های شلوغ و پرتردد مثل میدان آزادی، چهارراه ولیعصر(عج) و دوراهی همدان نیز تاکسی‌ها را ضدعفونی و گندزدایی کرده و بسته‌های بهداشتی حاوی مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک و دستکش را در اختیار رانندگان قرار می‌دادند.

چهارم اردیبهشت ماه بود که مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین از ارائه لایحه افزایش نرخ کرایه تاکسی شهر قزوین در شورای شهر خبر داد و گفت که ۲۴ تا ۲۵ درصد نرخ کرایه تاکسی افزایش می‌یابد.

اسماعیل عرشیان درباره افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها بیان کرد: هر ساله به طور متوسط بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش قیمت در نرخ کرایه تاکسی‌ها داریم و امسال نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا، میزان مسافر ۲۵ درصد و میزان درآمد تاکسیرانان ۵۰ تا ۶۵ درصد کاهش یافته است و ویروس کرونا ماهیانه شش و نیم میلیارد تومان به تاکسیرانان خسارت می‌زند.

اما نکته‌ای که باید در بازه اول تا بیستم اردیبهشت ماه درنظر گرفت، این است که انگار دیگر کرونا به تاکسی‌ها سرایت نمی‌کند!، چرا که نه ضدعفونی‌ها با جدیت صورت می‌گیرد و‌ نه اینکه نظارتی بر تعداد مسافران براساس پروتکل بهداشتی است.

برخی از رانندگان براساس آنچه که مشکلات اقتصادی و عدم حمایت‌های لازم عنوان می‌کنند، طبق روال گذشته نیز چهار نفر مسافر را سوار می‌کنند؛ درحالی که در مقابل سوال و درخواست مسافران بی‌توجه‌ بوده و در صورت مطالبه مسافران برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، از آن‌ها کرایه نفر چهارم یا کرایه مضاعف دریافت می‌کنند.

ضدعفونی کردن شخصی تاکسی‌ها هم که گویی قرار نیست توسط رانندگان صورت بپذیرد؛ چراکه تنها نکته بهداشتی در تاکسی‌ها، پایین آوردن پنجره‌های جلو خودرو تا انتهاست. در این بین برخی رانندگان هم برای رعایت حال خود، ماسک بر صورت دارند که بیشتر آن‌ها چنین مسئله‌ای را رعایت نمی‌کنند.

تاکسی‌های ۱۳۳ هم که گویی در روزهای ابتدایی شیوع کرونا مورد توجه مسئولین قرار گرفتند و یک عدد ماسک و دستکش دریافت کردند و از آن زمان به بعد هم انگار در این تاکسی‌ها خبری از کرونا نیست!

انتهای پیام/ ۴۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان