۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین کرونا فرصتی ارزشمند برای تجلی روح انسانیت در جامعه است
کد خبر: ۳۴۲۲۲۴ نویسنده: رضا علی‌پور تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۲/۲۳ ساعت: ۱۳:۳۶ ↗ لینک کوتاه

قهرمان سنگ نوردی سرعت جهان:

کرونا فرصتی ارزشمند برای تجلی روح انسانیت در جامعه است

قهرمان سنگ نوردی سرعت جهان گفت: به نظر من انسانیت صرفا به این معنا نیست که به دنیا آمده و یک دست امور را انجام داده و سپس از دنیا برویم؛ بلکه باید در شرایط سخت کنونی با توجه به شیوع بیماری کرونا از امکانات و شرایط مالی خوبِ خود برای انجام امور خیرخواهانه و خداپسندانه بهره ببریم.

کرونا فرصتی ارزشمند برای تجلی روح انسانیت در جامعه است

رضا علی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی صبح قزوین؛ با اشاره به اهمیت کمک به دیگران و اجرای رزمایش کمک مومنانه اظهار کرد: اولین خاطره من از کمک به نیازمندان مربوط به خانواده‌ای بود که یکی از اتاق‌های خانه‌اش را در اختیار خانواده نیازمندی که توان پرداخت اجاره بها را نداشتند؛ قرار داده بود که حس خوبی به من منتقل کرد.

وی ادامه داد: به نظر من انسانیت صرفا به این معنا نیست که به دنیا آمده و یک دست امور را انجام داده و سپس از دنیا برویم؛ بلکه باید در شرایط سخت کنونی با توجه به شیوع بیماری کرونا از امکانات و شرایط مالی خوبِ خود برای انجام امور خیرخواهانه و خداپسندانه بهره ببریم.

قهرمان سنگ نوردی سرعت جهان ابراز کرد: من به‌عنوان یک ورزشکار و قهرمان، سه شاگرد دارم که رایگان به آن‌ها آموزش می‌دهم؛ ضمن اینکه در عرصه‌های مختلف به آن‌ها کمک کرده‌ام تا بتوانند روند قهرمانی را راحت‌تر و به ‌صورتی که مشکلی نداشته باشند؛ طی کنند.

علی‌پور تصریح کرد: هر فردی در هر شغلی که قرار دارد می‌تواند چنین اقداماتی را در جهت یاری رساندن به هم‌نوعانش انجام دهد که در این صورت دنیا به سرای زیباتری تبدیل می‌شود.

وی عنوان کرد: بر این باور هستم که خداوند علم و توانایی را بدون علت به کسی نمی‌هد، به همین دلیل باید از آن در راستای آموزش به دیگران بهره ببریم.

کمک ما به دیگران زنجیره‌ای از خوبی‌ها را رقم می‌زند

سریع‌ترین مرد عمودی جهان تصریح کرد: من مربی نداشتم اما افرادی در استان و کشور بودند که به من کمک کردند تا دانشی را کسب کرده و در مسیر درست برای تحقق اهداف قرار بگیرم؛ لذا اگر من نیز همین راه را طی کرده و افرادی هم که از من آموخته‌اند به دیگران کمک کنند و به همین شکل این زنجیره ادامه پیدا کند قطعا افتخارات بیشتری برای سرزمین ما کسب می‌شود.

وی بیان کرد: مردم در این شرایط باید به یکدیگر کمک کنند به طور مثال با کاهش میزان سود اجناس، تمام اقشار می‌توانند از مواد خوراکی همچون گوشت و میوه استفاده کنند، یا بسیاری از خانواده‌ها که دارای خانه بزرگ هستند می‌توانند بخشی از آن را که استفاده‌ای برایشان ندارد در اختیار نیازمندان واقعی قرار دهند.

قهرمان سنگ نوردی سرعت جهان ادامه داد: الگوی زندگی من امام علی(ع) است که به بسیاری از افراد کمک می‌کرد و به همین دلیل هنوز هم وقتی مردم یاد این امام بزرگوار می‌افتند؛ حس خوبی دارند.

علیپور در پایان گفت: انرژی مثبت‌، انرژی مثبت به دنبال دارد و به هر چیزی فکر کنیم همان اتفاق می‌افتد و به طور قطع اگر به دیگران کمک کنیم، خدا نیز به ما کمک می‌کند.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان