۲۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۱ سه شنبه

صبح قزوین ۵ هزار هکتار سامانه نوین آبیاری در قزوین اجرا می‌شود
کد خبر: ۳۴۲۲۲۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۲/۲۳ ساعت: ۱۲:۳۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

۵ هزار هکتار سامانه نوین آبیاری در قزوین اجرا می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: براساس برنامه اقتصاد مقاومتی در سال جهش تولید بیش از ۵ هزار هکتار سامانه نوین آبیاری در اراضی کشاورزی این استان اجرا می‌شود.

۵ هزار هکتار سامانه نوین آبیاری در قزوین اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ فاطمه خمسه در اولین جلسه ستاد سامانه‌های نوین آبیاری که امروز(سه‌شنبه) با حضور عیسی قبادی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد؛ به برنامه و عملکرد توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در استان اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته هشت هزار و 385 هکتار سامانه نوین آبیاری در قالب 330 طرح در استان اجرا شد که از این میزان پنج هزار و 326 هکتار در قالب 178 طرح اجرا و به پایان رسیده است.

خمسه افزود: همچنین سه هزار و 62 هکتار از اراضی کشاورزی استان با 62 طرح در دست اجرا است.

وی اظهار کرد: استان قزوین در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری نسبت به سطوح ابلاغی با 117 درصد پیشرفت رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است.

خمسه تصریح کرد: همچنین این استان در بین سایر استان‌های کشور از نظرپیشرفت فیزیکی طرح توسعه سامانه‌های نوین در سال گذشته رتبه پنجم را به خود اختصاص داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: براساس برنامه اقتصاد مقاومتی در سال جهش تولید بیش از 5 هزار هکتار سامانه نوین آبیاری در اراضی کشاورزی این استان اجرا می‌شود.

وی یاد آور شد: بعد از سفر ریاست جمهوری به استان قزوین و اجرای مصوبه 20 هزار هکتار، جهش خوبی در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در استان ایجاد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: پتانسیل استان در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری سالانه بین دو هزار تا دو هزار و 500 هکتار بود که این میزان در حال حاضر به بیش از 5 هزار هکتار افزایش یافته است.

خمسه با اشاره به این نکته که هم اکنون بیش از 200 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان مستعد اجرای سیستم‌های نوین آبیاری است؛ بیان کرد: بیش از 55 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با وجود افزایش قیمت تجهیزات تلاش کرده‌ایم با تخصیص و جذب اعتبارات؛ طرح‌های نیمه تمام را عملیاتی کنیم.

خمسه عدم ثبات قیمت لوله و تجهیزات و اتصالات را مهمترین مشکل کشاورزان در زمینه تامین خود یاری ذکرکرد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان