۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین احتمال انتقال ویروس از طریق گوشی موبایل چقدر است؟
کد خبر: ۳۴۲۱۶۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۲/۲۱ ساعت: ۱۲:۵۰ ↗ لینک کوتاه

احتمال انتقال ویروس از طریق گوشی موبایل چقدر است؟

این روزها با گسترش ویروس کرونا مردم سراسر دنیا به دنبال تمیز کردن و ضدعفونی کردن خانه، محیط کار، سطوح مختلف و وسایل عمومی خود هستند تا خطر ابتلا به این ویروس را به حداقل برسانند. یکی از وسایلی که تقریباً بیشتر از بقیه در معرض باکتری، آلودگی و ویروس قرار دارد تلفن‌همراه است.

احتمال انتقال ویروس از طریق گوشی موبایل چقدر است؟

به گزارش سرویس علم و فناوری صبح قزوین؛ میلیاردها نفر در سراسر جهان در حال استفاده از گوشی‌های هوشمند هستند. این ابزار‌های کارآمد اما در انتقال بیماری همه‌گیر در بین مردم نقش دارند. انتقال عوامل بیماری‌زا از طریق تلفن‌های همراه یک نگرانی جدی برای سلامتی است.

تحقیقات نشان می‌دهد که اکثر گوشی‌های همراه آلوده به انواع باکتری‌ها و چندین مورد نیز قارچ‌ هستند. به‌طور کلی بررسی‌ها نشان داده ‌است که به‌طور متوسط 68 درصد از تلفن‌های همراه آلوده هستند. این تعداد به احتمال زیاد کم‌تر از مقدار واقعی است، زیرا بیشتر مطالعات با هدف شناسایی تنها باکتری‌ها و در بسیاری موارد تنها انواع خاص باکتری‌ها انجام شده ‌است.

گوشی هوشمند خود را چگونه در برابر کرونا ایمن کنیم؟

ویروس‌ها از ساعت‌ها گرفته تا هفته‌ها می‌توانند بر روی سطوح زنده بمانند. تلفن‌های همراه و سایر صفحه‌های لمسی عابر‌بانک‌ها ممکن است در گسترش سریع کووید 19 در سراسر جهان نقش داشته ‌باشند.

تلفن‌های همراه همیشه در معرض میکروب‌ها هستند. اکثر ما آن‌ها را تقریباً در همه‌جا حمل می‌کنیم: در خانه، محل کار، هنگام خرید، حتی در حمام و توالت. سطح این گوشی‌ها برای زنده ماندن عوامل بیماری‌زا بسیار ایده‌آل‌اند زیرا به‌ندرت آن‌ها را تمیز یا ضدعفونی می‌کنیم. تقریباً سه‌چهارم مردم هرگز تلفن خود را تمیز نکرده‌اند.

مقامات بهداشتی به ما توصیه می‌کنند که با استفاده از یک اسپری 70 درصد «ایزوپروپیل الکل» یا مواد ضدعفونی دیگر، تلفن‌های همراه و سایر دستگاه‌های صفحه لمسی خود را به‌صورت روزانه ضدعفونی کنیم.

این امر در دوران همه‌گیری اهمیت می‌یابد، ولی در زمان‌های دیگر نیز بهتر است گوشی‌های خود را تمیز کنیم. این کار ممکن است تنها چند دقیقه وقت شما را بگیرد، ولی برای سلامتی شما بسیار مفید خواهد بود.

زنده ماندن طولانی کرونا در محیط به این معنی است که انتقال آن از طریق صفحه‌های نمایش گوشی‌ها به‌راحتی امکان‌پذیر است. کافی است در حین استفاده از تلفن همراه، فرد مبتلا در کنار شما سرفه یا عطسه کند. ویروس به این طریق روی صفحه‌نمایش گوشی همراه شما می‌نشیند و شما پس از دست زدن به آن و مالیدن دست‌های خود به دهان یا بینی‌تان مبتلا خواهید شد.

منبع: خبرگزاری علم و فناوری

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان