۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین شهدا پرچم‌دار تحقق "مواسات" در جامعه هستند/ آرامشِ حاصل از دستگیریِ نیازمندان حس دلنشینی است
کد خبر: ۳۴۲۱۵۰ نویسنده: سعید دقیقی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۲/۲۱ ساعت: ۱۰:۱۵ ↗ لینک کوتاه

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران:

شهدا پرچم‌دار تحقق "مواسات" در جامعه هستند/ آرامشِ حاصل از دستگیریِ نیازمندان حس دلنشینی است

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران گفت: شهدا در واقع مواسات را به بهترین شکل ممکن اجرا کردند و می‌توان گفت شهیدان بهترین الگو و نمونه‌ی عملی تحقق مواسات در جامعه هستند.

شهدا پرچم‌دار تحقق "مواسات" در جامعه هستند/ آرامشِ حاصل از دستگیریِ نیازمندان حس دلنشینی است

سعید دقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی صبح‌قزوین؛ با اشاره به اجرای طرح مواسات و رزمایش کمک مومنانه اظهار کرد: در اوایل فعالیت خود با یک تیم از مسئولین بیماران سندروم داون آشنا شدم و از همان لحظه با خودم تصمیم گرفتم هربار که در حوزه‌ی ورزشی موفقیتی کسب کردم برای این بیماران کاری انجام دهم یا بتوانم در تهیه‌ی وسایل مورد نیازشان مشارکت کنم.

وی افزود: زمانی که مسابقات آغاز می‌شد از مسئولین این بیماران می‌شنیدم که در حین مسابقات من، بچه‌های سندروم داون یکصدا برای موفقیتم دعا می‌کنند و این مسئله برایم بسیار لذت بخش بود.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران اذعان کرد: به طور کلی کمک کردن و باری از دوش کسی برداشتن یک حس لذت‌بخش و شیرین است.

وی عنوان کرد: بخششِ نعمات به افرادی که از آن نعمت بی‌بهره‌ هستند لحظات دلنشینی را برای انسان به وجود می‌آورد؛ البته باید بگویم که خداوند نسبت به تمام آفریده‌های خود ارحمن الراحمین است.

شهدا، مواسات را به بهترین شکل ممکن اجرا کردند

دقیقی گفت: زمانی که انسان از نعمت‌های خود به افرادی که به هر دلیلی از آن نعمت بهره‌مند نیستند؛ می‌بخشد ناخودآگاه به یک آرامش درونی می‌رسد که این آرامش با از چیزی در دنیا به دست نمی‌آید؛ شاید بتوان گفت یکی از دلایلی که من وارد این کار شدم همان کسب آرامش درونی خاص بود.

این ورزشکار قزوینی ابراز کرد: زمانی که انسان به کسی دیگر کمک می‌کند خداوند نیز در جای دیگر دست او را خواهد گرفت و گره از مشکلاتش باز می‌کند.

مشاور ریاست فدراسیون فوتبال عنوان کرد: یک روز به همراه همسرم در فرودگاه بودیم که در آنجا متوجه‌ میز معرفی کودکان بی‌سرپرست شدیم، به سمتشان رفتیم و به علت علاقه‌ای که به نام علیرضا داشتم از میان عکس‌ها و کارت شناسایی‌های موجود عکس یکی از کودکان بی‌سرپرست که علیرضا نام داشت را برداشتم و قبول کردم که تمام هزینه‌های او را تامین کنم.

وی افزود: چندی پیش مطلع شدم که علیرضا در یکی از دانشگاه‌های خوب قبول شده و جزو یکی از نخبه‌های علمی کشور است. شنیدن این خبر یکی از بهترین اتفاقاتی بود که در زندگی برایم رقم خورد.

این ورزشکار با اشاره به واژه‌ی مواسات تصریح کرد: واژه‌ی مواسات به طور کلی کلمه‌ای است که مفاهیم ارزشمندی را در خود جای داده‌ است. با مطالعات اخیری که درباره این واژه انجام دادم؛ متوجه شدم که شهیدان ما از صدر اسلام تا به حال همگی پرچم‌دار مواسات در کشور بودند.

وی گفت: شهدا از جان، مال و چیزهای باارزش خود از جمله خانواده‌یشان در شرایط سخت گذشتند تا به هم‌نوعان خود کمک کنند و در واقع مواسات را به بهترین شکل ممکن اجرا کرده، پس می‌توان گفت شهدا بهترین الگو و نمونه‌ی عملی تحقق مواسات در جامعه هستند.
انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان