۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین  موج مواسات و همدلی سرمایه عظیمی برای کشور است
کد خبر: ۳۴۲۱۰۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۲/۱۹ ساعت: ۱۳:۴۸ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

 موج مواسات و همدلی سرمایه عظیمی برای کشور است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: این انسانیت، گذشت و ایثار و موج مواسات و همدلی سرمایه دینی عظیمی برای کشور ماست که ایران را متمایز کرده است.

 موج مواسات و همدلی سرمایه عظیمی برای کشور است

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مرحله دوم رزمایش ملی مواسات و احسان که در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، اظهار کرد: خداوند را شاکریم که ملت ما را یاری کرد تا اخلاص را با همدلی تمرین کنند و در این آزمون بزرگ الهی نمره قبولی گرفتند و این انسانیت، گذشت و ایثار و موج مواسات و همدلی سرمایه دینی عظیمی برای کشور ماست که ایران را متمایز کرده است.

وی تصریح کرد: رزمایش مواسات و همدلی مومنانه برای دستگیری از محرومان و نیازمندان به جریان افتاده است، همان گونه که امام علی(ع) با حفر چاه، تأسیس نخلستان و کاشت نهال تلاش کرد تا رزق خدا را برای بندگان به جریان اندازد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: گاهی انسان‌هایی هستند که مال دارند اما بخاطر اینکه خود را در خدمت مال قرار داده‌اند، از نعمت رزق بهره ندارند و آن را نمی‌توانند در خدمت دیگران قرار دهند؛ لذا رزمایش مواسات نوعی تذکر به دیگران است تا بخشش را فراموش نکنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: پس از تاکید رهبر معظم انقلاب، شاهد گسترده شدن سفره رزق و روزی برای بندگان خدا هستیم و با کمک همه گروه‌ها و کمک‌های نقدی و غیر نقدی، بسیاری از محرومان از این سفره الهی در ماه مبارک رمضان بهره‌مند می‌شوند.

وی ابراز کرد: البته مسلمان فقط به فکر کمک به مسلمانان نیست و دغدغه همه مظلومان و مستضعفان را دارد لذا در ایثار و گذشت و کمک‌های مردمی هیچ حد و مرزی نیست و انفاق ما می‌تواند شامل حال همه نیازمندان جهان نیز شود.

عابدینی با قدردانی از همه گروه‌ها، ادارات و نهادهایی که در رزمایش کمک مومنانه و مواسات مشارکت داشتند، گفت: سپاه و بسیج مانند دوران جنگ وارد میدان شده است و با بسیج مردمی و جهاد گونه یک نهضت ملی راه انداخته‌اند تا با دعوت مردم به انفاق و گذشت به افزایش فضای معنوی ماه رمضان هم کمک شود.

امام جمعه قزوین بیان کرد: به یاری خداوند بساط کرونا از کشور و جهان برچیده خواهد شد اما سفره انفاق و همدلی مومنانه مردم ایران در کمک به نیازمندان ادامه خواهد داشت و با محور مساجد این کار انسانی تداوم می‌یابد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان