۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین مردم در مسئله‌ "کرونا" بیشتر از دولت پای کار آمدند/ ورزشکاران در جوانمردی باید الگوی جامعه باشند
کد خبر: ۳۴۲۰۸۸ نویسنده: احسان لشکری تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۲/۱۸ ساعت: ۱۱:۷ ↗ لینک کوتاه

عضو سابق تیم‌ملی کشتی و قهرمان جهانی:

مردم در مسئله‌ "کرونا" بیشتر از دولت پای کار آمدند/ ورزشکاران در جوانمردی باید الگوی جامعه باشند

عضو سابق تیم‌ملی کشتی گفت: اقدامات خیرخواهانه مردم در کمک به یکدیگر را نباید نادیده گرفت، چنانچه در بحران شیوع ویروس کرونا نیز خوش درخشیدند به طوری که می‌توان گفت مردم بجای دولت پای کار آمدند.

مردم در مسئله‌ "کرونا" بیشتر از دولت پای کار آمدند/ ورزشکاران در جوانمردی باید الگوی جامعه باشند

احسان لشکری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی صبح‌قزوین؛ با اشاره به میهمان‌نوازی و بزرگ منشی مردم سیستان و بلوچستان اظهار کرد: ایثار و گذشت را زمانی دیدم که به همراه دوستانم به سیستان و بلوچستان سفر کرده‌ بودیم.

وی افزود: مردم استان سیستان و بلوچستان که ما را به خانه‌ی خود دعوت کرده بودند برای تهیه‌ی غذا، وسایل خانه‌ی خود را فروخته و با پول آن گوسفندی خریده بودند تا از گوشت آن برای ما غذا طبخ کنند.

قهرمان سابق تیم ملی کشتی اذعان کرد: استقبال گرم و کار آن مرد در آن روز با توجه به مشکلاتی که سیل برای آن منطقه به وجود آورده بود، همه‌ی ما را تحت تاثیر قرار داد.

وی درباره اجرای رزمایش کمک مومنانه و طرح مواسات ابراز کرد: اگر بخواهم مواسات را معنا کنم از حضرت علی(ع) که ارادت خاصی به ایشان دارم یاد می‌کنم؛ چراکه آن امام بزرگوار نمونه‌ی بارز بخشش بودند آن هم زمانی که غذای ایشان خرما بود.

این ورزشکار قزوینی درباره‌ی فعالیت خود در موسسه‌ی کمک به محرومان گفت: موسسه خادمین علی ابن ابی طالب(ع) برای کمک به محرومین سراسر کشور هر هفته و یا هر ماه در یک استان برای کمک به مردم حاضر می‌شود و خادمین این موسسه که همگی از ورزشکاران ایرانی هستند از هیچ تلاشی برای کمک به مردم کوتاهی نمی‌کنند.

با خدمت به مردم می‌توان پهلوان و قهرمان شد

وی تصریح کرد: اقدامات خیرخواهانه مردم در کمک به یکدیگر را نباید نادیده گرفت، چنانچه در بحران شیوع ویروس کرونا نیز خوش درخشیدند به طوری که می‌توان گفت مردم بجای دولت پای کار آمدند.

لشکری ادامه داد: حال که همه آحاد مردم به صورت داوطلبانه برای دستگیری از نیازمندان پای کار هستند، لازم است قهرمانان، پهلوانان و افراد معروف نیز که اعتبار خود را به لطف خدا و مردم به دست آوردند در کنار مردم قرار بگیرند.

این قهرمان کشتی بیان کرد: وقتی مردم قهرمانان کشور را می‌شناسند ناخودآگاه آنها به عنوان الگو مطرح می‌شوند، پس لازم است به نسبت جایگاهی که توسط مردم به دست می‌آوردند قدرشناس باشند.

وی تصریح کرد: اگر چه الگوی خوب بودن در حرف ساده و در عمل دشوار است، اما لازم است روحیه‌ی پهلوانی و جوانمردی به مردم نشان داده شود و هر فردی می‌تواند با خدمت به دیگران پهلوان و قهرمان باشد.

لشکری درباره‌ی فعالیت‌های خود در عرصه‌ی کمک به مردم عنوان کرد: زمانی که می‌توانستم به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی مشغول فعالیت شوم جایگاه خود را رها کرده و به شهر خود بازگشتم و سالن ورزشی مخروبه و قدیمی استان را به کمک دستگاه‌های مربوطه و خیرین بازسازی کرده و مشغول فعالیت شدم.

این مدال‌آور عرصه‌ی کشتی تصریح کرد: آموزش به ۵۰۰ الی ۶۰۰ ورزشکار رشته‌ی کشتی فعالیتی است که من با افتخار از آن یاد می‌کنم و به افراد مستضعف با استعدادی که زمینه‌ی قهرمان شدن را دارند و یا علاقمند به این رشته‌ی ورزشی هستند به صورت رایگان آموزش می‌دهم، چراکه این افراد می‌توانند آینده‌سازان و ورزشکاران موفق سال‌های آتی کشور باشند.

وی افزود: همچنین با شناسایی خانواده‌های مستضعف به کمک سایر دوستان در تهیه‌ی اقلام و مایحتاج زندگی حاضر می‌شوم.

عضو سابق تیم‌ملی کشتی گفت: دستگیری و کمک به نیازمندان توسط افرادی که از شرایط مالی خوبی برخوردار هستند حرکت زیبایی است؛ زیرا گاه مرز بین زنده ماندن یا نماندن ویروسی است که می‌تواند زندگی افراد را دگرگون سازد.

وی در پایان بیان کرد: می‌توان گفت مال دنیا هیچ ارزشی ندارد، اما اگر بتوانیم ثروت و دارایی خود را در مسیر کمک به نیازمندان صرف کنیم قطعا دنیای زیباتری خواهیم داشت.
انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان