۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین آغاز مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه با توزیع ۲۵ هزار بسته معیشتی/ ۲۷۰ پروژه آبرسانی در قزوین اجرا شد
کد خبر: ۳۴۲۰۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۲/۱۷ ساعت: ۱۲:۱۰ ↗ لینک کوتاه

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین خبر داد

آغاز مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه با توزیع ۲۵ هزار بسته معیشتی/ ۲۷۰ پروژه آبرسانی در قزوین اجرا شد

مسئول بسیج سازندگی و محرومیت زدایی استان قزوین گفت: در مرحله اول رزمایش ۲۲ هزار بسته معیشتی پس از شناسایی و احصاء نیازمندان تهیه و توزیع شد، مرحله دوم نیز از روز شنبه با توزیع ۲۵ هزار بسته معیشتی آغاز می‌شود.

آغاز مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه با توزیع ۲۵ هزار بسته معیشتی/ ۲۷۰ پروژه آبرسانی در قزوین اجرا شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ سرهنگ مهدی صادق‌پور در نشست خبری که پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) به مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی در سالن جلسات سپاه صاحب الأمر(عج) برگزار شد، اظهار کرد: مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه عصر روز شنبه هفته آینده همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: اعضای بسیج سازندگی در پایگاه‌های بسیج هدایت می‌شوند، فعالیت‌های جهادی، اقتصاد مقاومتی، اشتغال‌زایی و مهارت آموزی از جمله مواردی است که بسیج سازندگی متولی آن است و انعکاس این خدمات ضرورت دارد.

مسئول بسیج سازندگی و محرومیت زدایی استان قزوین ابراز کرد: تشکیل بسیج سازندگی در سال 79 طی دیدار فرماندهان سپاه با رهبر معظم انقلاب کلید خورد و در 17 اردیبهشت فرمان تاریخی تشکیل بسیج سازندگی از طرف رهبر معظم انقلاب صادر شد.

وی افزود: در سال 86 در مجلس قانونی تصویب شد که طی آن بسیج به‌عنوان دستگاه مجری اجرای پروژه‌های عمرانی دولتی مشخص شد و این طرح‌ها عام المنفعه، کوچک و زودبازده است و بسیج به اجرای آن‌ها به چشم سودآوری برای مجموعه نگاه نمی‌کند و همکاری خود مردم نیز در آن مطرح است.

این مقام مسئول عنوان کرد: اهداف کلی تشکیل این سازمان که با تمرکز بر حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت، استفاده بهینه از اوقات فراغت جوانان است که در سیل سال گذشته 600 تا 700 نفر به‌صورت داوطلبانه در ساخت 450 واحد مسکونی همکاری کردند.

وی ادامه داد: فراهم کردن زمینه برای فعالیت نیروهای داوطلب، تغییر نگرش در جوانان در راستای فعالیت کشاورزی و صنایع تبدیلی از دیگر اهداف بسیج سازندگی است و به تمام دولت‌ها اعلام شده که ما همیشه آماده همکاری و فعالیت هستیم و از 22 قشر تخصصی بسیج بهره می‌بریم.

اجرای 270 پروژه آبرسانی در روستاهای آسیب دیده از سیل

صادق‌پور گفت: ساخت جاده، المان شهدا، اجرای سدخاکی و بازگشایی راه‌ها از جمله اقدامات عملی این ارگان بوده است، همچنین شیفت ایثار برای کارگران، میز خدمت برای کارمندان، آموزش برای اساتید و سایر موارد نیز برای اقشار تخصصی بسیج تعریف شده است.

وی افزود: در ایام کرونا جوانان بسیجی براساس احساس تکلیف انقلابی بدون چشم داشت مادی در راستای ضدعفونی، تهیه و توزیع بسته معیشتی، ایستگاه سلامت و تولید ماسک در عرصه محرومیت زدایی قدم برداشته‌اند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی و محرومیت زدایی استان قزوین بیان کرد: در پی فرمان رهبر معظم انقلاب برای کمک مؤمنانه بسیجیان بلافاصله نسبت به عملیاتی کردن این طرح اقدام کردند.

وی ادامه داد: ساخت باغ موزه دفاع مقدس با ایجاد یک هیئت مدیره در دست اقدام است، ساخت پل در روستاها و 30 خانه‌ برای محرومین، احداث خانه عالم در آوج و آبیک، تجهیز مهدهای قرآن، احدات سه سالن ورزشی در دیال آباد، مهدیه آبیک و دشدک و اجرای 270 پروژه آبرسانی در روستاهایی که سیل به آن آسیب زده از فعالیت‌های بسیج سازندگی در سال گذشته بود.

این مقام مسئول اذعان کرد: برای این 270 پروژه هفت میلیارد تومان از اعتبارات محرومیت زدایی سپاه جذب شده و آورده‌های مردمی نیز به آن اضافه شده و تا ماه آینده حدود 20 مورد از آن‌ها‌ تکمیل و افتتاح می‌شود.

صادق‌پور ادامه داد: پروژه‌های تملک دارایی نیز برای انجام در اختیار ما قرار داده می‌شود و در همین راستا پس از پهنه بندی سرزمینی و شناسایی موارد، این طرح عملی می‌شود، همچنین لایروبی قنات، بند خشکه چینی، آبرسانی سیار بویژه در بخش عشایر، از دیگر اقدامات بسیج سازندگی است.

وی افزود: توسعه، تقویت و ارتقای کمیت و کیفیت بسیجیان از دیگر اهداف ماست و در سال جاری برای چهار قشر جامعه زنان، دانش آموزی، دانشجویی و پزشکان برنامه‌های ویژه‌ای داریم، اکنون نیز جامعه پزشکی در شیوع کرونا خدمات بسیار زیادی انجام دادند.

تولید و توزیع رایگان بیش از یک میلیون ماسک توسط جهادگران بسیجی

این مقام مسئول با اشاره به رزمایش کمک مؤمنانه گفت: در مرحله اول رزمایش 22 هزار بسته معیشتی پس از شناسایی و احصاء نیازمندان تهیه و توزیع شد، مرحله دوم نیز از روز شنبه با توزیع 25 هزار بسته معیشتی شنبه آغاز می‌شود و برنامه آن ساعت 15 تا 19 به‌طور متمرکز در ناحیه امام حسن(ع) با حضور مسئولین و اصحاب رسانه برگزار می‌شود.

وی افزود: در کرونا پشتیبانی و حمایت از کارگاه‌های ماسک صورت گرفت و طی آن یک میلیون و 150 هزار ماسک با تایید دانشگاه علوم پزشکی تولید و به‌صورت رایگان در اختیار افراد مختلف قرار گرفت.

مسئول سازمان بسیج سازندگی و محرومیت زدایی استان قزوین ابراز کرد: 35 هزار بسته معیشتی نیز پیش از آغاز رزمایش به‌صورت خود جوش توسط جهادگران تهیه و توزیع شد.

وی ادامه داد: فرمان رهبر معظم انقلاب الگویی مردمی و انقلابی است و همکاری مردم در این راستا بسیار قابل تقدیر بوده و اتفاقات خوبی درحال رقم خوردن است و باتوجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب پس از ماه مبارک رمضان نیز به‌عنوان یک گفتمان در کشور پیگیری می‌شود، همچنین در بیانیه گام دوم حرکات خودجوش جهادی بارها مطرح شده و از هیمن رو این اقدامات در بسیج جزء برنامه‌های اصلی قرار گرفته است.

این مقام مسئول اذعان کرد: 31 شغل که با شیوع کرونا به طور مستقیم آسیب دیده‌اند به‌صورت محله‌ای و قرارگاهی شناسایی شده و برای توزیع بسته معیشتی در اولویت قرار گرفته‌اند.

وی افزود: در جلسه با معاون اقتصادی استاندار نیز بنا شد به واسطه بخشی از آورده خیران صندوق قرض الحسنه‌ای برای اعطای وام دو تا سه درصدی به افراد آسیب دیده از کرونا جزء برنامه‌های ما قرار گیرد.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان