۲۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۷ شنبه

صبح قزوین موسسه‌ی خیریه حضرت رقیه(س) کام زوج‌های جوان قزوینی را شیرین کرد/ طرح خیریه‌ای که میزبان نوعروسان نیازمند شد
کد خبر: ۳۴۲۰۵۶ نویسنده: جواد رجبی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۲/۱۷ ساعت: ۸:۵۶ ↗ لینک کوتاه

موسسه‌ی خیریه حضرت رقیه(س) کام زوج‌های جوان قزوینی را شیرین کرد/ طرح خیریه‌ای که میزبان نوعروسان نیازمند شد

مشکلات مالی ناخودآگاه باعث ازدواج افراد محروم در سنین بالا و یا طولانی شدن زمان نامزدی آنها شده بود و این مسئله آسیب‌های زیادی از جمله طلاق را به همراه داشت؛ به همین علت طرح اهدای جهیزیه به مناطق محروم نسبت به سایر طرح‌های موسسه خیریه حضرت رقیه(س) در اولویت کار قرار گرفت.

موسسه‌ی خیریه حضرت رقیه(س) کام زوج‌های جوان قزوینی را شیرین کرد/ طرح خیریه‌ای که میزبان نوعروسان نیازمند شد

به گزارش خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح‌قزوین؛ طبق سخن مولای متقیان حضرت علی(ع) که می‌فرمایند: "خوشا به حال آن كه به بندگان خدا نيكي كند و برای آخرت خود زاد و توشه برگيرد." افرادی گرد هم آمدند تا با دست‌گیری از محرومین توشه‌ آخرت خود را فراهم کرده و لبخندی از رضایت را بر لبان هم‌نوعان خود بنشانند.

جواد رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح‌قزوین؛ درباره‌ی فعالیت موسسه‌ی حضرت رقیه(س) در استان قزوین و برگزاری نمایشگاه جهیزیه برای نوعروسان اظهار کرد: موسسه‌ی خیریه حضرت رقیه(س) در راستای محرومیت‌زدایی استان‌های محروم از ۱۲ سال پیش زیر نظر سازمان آمار پشتیبانی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: این موسسه در استان‌های محروم از جمله سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، بیرجند و سایر مناطق محروم مشغول فعالیت بود اما چند سالی است که در راستای محرومیت‌زدایی سراسر کشور به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

اجرای 14 طرح به همت موسسه‌ی خیریه حضرت رقیه(س) در مناطق محروم 

مسئول روابط عمومی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر(عج) استان اذعان کرد: طرح‌های اجرایی موسسه‌ی خیریه حضرت رقیه(س) در مناطق محروم شامل 14 طرح از جمله طرح‌های زیارت، دعوت، کرامت، عیادت، مرمت، اکرام، ضیافت، سعادت، برکت، رضایت، طراوت، اجابت، معرفت، شفاعت و کفایت است.

وی گفت: با توجه به 14 طرح اجرایی حوزه‌ی فعالیت‌های این موسسه شامل برگزاری جشن تکلیف، تامین جهیزیه‌ی زوج‌های جوان، لوازم التحریر، مسکن محرومین، درمان، زیارت اولی‌ها و سایر خدمات دیگر می‌شود.

این مقام مسئول ابراز کرد: این موسسه به صورت غیر رسمی از بهمن ماه سال ۹۸ فعالیت خود را در حوزه‌ی اهدای جهیزیه به زوج‌های نیازمند آغاز کرد؛ اما فعالیت این موسسه‌ی وابسته به قرارگاه پیشرفت‌وآبادانی بعد از دریافت نمایندگی فعالیت، در استان بعد از عید فطر سال جاری به طور رسمی آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اولین فعالیت غیررسمی موسسه عنوان کرد: سال گذشته با پیگیری‌های لازم به واسطه‌ی سپاه ۳۰۰ سری جهیزیه‌ با مبلغ ۶ میلیارد تومان در سراسر استان به مناطق محروم اهدا شد.

رجبی بیان کرد: مشکلات مالی ناخودآگاه باعث ازدواج افراد محروم در سنین بالا و یا طولانی شدن زمان نامزدی آنها شده بود و این مسئله آسیب‌های زیادی از جمله طلاق را به همراه داشت؛ به همین علت طرح اهدای جهیزیه به مناطق محروم نسبت به سایر طرح‌های موسسه در اولویت کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: از سوی دیگر اکثر زوج‌های جوان مناطق محروم، تحت پوشش کمیته‌ی امداد بودند و کمک هزینه‌ی جهیزیه این نهاد به زوجین دردی را درمان نمی‌کرد که ما در این میان با هم‌افزایی عوامل، طرح اهدای ۳۰۰ سری جهیزیه با همکاری خیریه را به قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه، قرارگاه پیشرفت‌وآبادانی و سپاه ابلاغ کردیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: اقلام جهیزیه توسط خیریه حضرت رقیه(س) از شرکت‌های تولیدکننده‌ی کالاهای ایرانی تهیه و هر سری جهیزیه با ۱۷ قلم کالای ایرانی، به محرومین سراسر استان اهدا شد.

وی افزود: هزینه‌ی هر سری جهیزیه‌ی اهدایی به زوجین در بازار ۲۰ میلیون تومان بود که ۵ میلیون تومان از این هزینه از طریق دستگاه‌های حمایت کننده از جمله کمیته‌ی امداد، بهزیستی، ستاد اجرای فرمان امام(ره) و خیرین تهیه و ۱۵ میلیون باقی مانده توسط سپاه، قرارگاه پیشرفت‌وآبادانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی تامین شد.

نمایشگاه جهیزیه در قزوین دایر می‌شود

رجبی درباره‌ی اجرای طرح برگزاری نمایشگاه جهیزیه در استان عنوان کرد: یکی از طرح‌های موسسه‌ی خیریه، برگزاری نمایشگاه خیریه است که ما به این منظور حدود ۹۰ سری کالای اولیه زندگی، که مورد نیاز زوجین است را در نمایشگاهی که در قرارگاه دایر می‌شود؛ قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: زوج‌های جوان وابسته به کمیته‌ی امداد، بهزیستی و حتی افرادی نیازمندی که تحت پوشش ارگان‌های حمایت کننده نیستند، می‌توانند به صورت انتخابی کالاهای مورد نیاز خود را با هزینه‌ی بسیار کمتر از قیمت بازار و شرکت تولید کننده تهیه کنند.

این مقام مسئول تاکید کرد: یکی از اهداف ما در موسسه‌ی خیریه، برگزاری نمایشگاه اهدای جهیزیه‌ به صورت مستمر و دائم است و در تلاشیم تا با این کار بتوانیم اقلام مورد نیاز محرومین و مراجعین را با هزینه‌ی کم در اختیار آنها قرار دهیم.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، یکی از سالن‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی را برای اقلام جهیزیه اختصاص دادیم که بعد از چینش اقلام این نمایشگاه در روز افتتاحیه رونمایی می‌شود.

مسئول روابط عمومی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر(عج) استان بیان کرد: برای ادامه‌ی کار و اجرای سایر طرح‌های موسسه‌ی خیریه حضرت رقیه(س)، از اعلام آمادگی تمام دستگاه‌های خدمت‌رسان، خیریه‌ها، نهادها، سمن‌ها(NGO)، گروه‌های جهادی و افرادی که در کار خیر مشارکت می‌کنند استقبال می‌شود.

وی گفت: یکی از اهداف ما از تشکیل موسسه‌ی خیریه این است که به پشتوانه سپاه و استفاده از ظرفیت اجتماعی و قوی این نهاد با دستگاه‌های اجرایی هم‌افزایی لازم را داشته باشیم و بتوانیم هزینه‌های امورخیریه را در جای درست و مناسب استفاده کنیم.

رجبی تصریح کرد: از سوی دیگر طی سالیان گذشته فعالیت‌های بسیاری در حوزه‌ی کمک‌ هزینه‌ی جهیزیه انجام شده بود؛ اما به علت جامع نبودن تاثیر بسزایی نداشت و ما با افتتاح این موسسه در تلاشیم تا خدمات کاربردی و جامعی را با همکاری نهادهای اجرایی در اختیار محرومین قرار دهیم‌.

این مقام مسئول ابراز کرد: اهدای ۳۰۰ سری جهیزیه در استان، انقلاب قوی و تاثیرگذاری را رقم زد که ما در تلاشیم تا باز هم بتوانیم در امور خیر انقلاب‌های بیشتری را رقم بزنیم.

وی در پایان گفت: از دیگر اهداف ما از تشکیل موسسه‌ی خیریه، جهت‌دهی تمام امور خیریه‌ای با مشارکت همگانی به سوی اتفاقات درخشانی است که به نفع مددجویان بهزیستی، کمیته‌ی امداد و افراد محروم باشد و امیدواریم ۱۵ طرح باقی مانده‌ی خیریه نیز به صورت مستمر در طی روزها و سال‌های آتی در استان اجرایی شود.

انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان