۲۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۷ شنبه

صبح قزوین "صبح قزوین" رسالت اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی خود را به‌نحو احسن انجام می‌دهد/ باید برای دوران پساکرونا برنامه‌ریزی کنیم
کد خبر: ۳۴۲۰۵۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۲/۱۶ ساعت: ۱۵:۳۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قزوین:

"صبح قزوین" رسالت اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی خود را به‌نحو احسن انجام می‌دهد/ باید برای دوران پساکرونا برنامه‌ریزی کنیم

مدیرکل اداره‌ی فرهنگ و ارشاد استان قزوین گفت: پایگاه خبری صبح قزوین عملکرد خوبی دارد و با دوری از حاشیه‌هایی که ممکن است گریبان‌گیر هر رسانه‌ای شود، رسالت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی خود را به نحو احسن انجام می‌دهد.

"صبح قزوین" رسالت اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی خود را به‌نحو احسن انجام می‌دهد/ باید برای دوران پساکرونا برنامه‌ریزی کنیم

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ محمدحسین اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین امروز(سه شنبه) از پایگاه خبری صبح قزوین بازدید و با مدیرمسئول و خبرنگاران این پایگاه خبری دیدار و گفت‌وگو کرد.

اسماعیلی با تشکر از فعالیت‌های پایگاه خبری صبح قزوین اظهار کرد: رصدهای ما نشان می‌دهد که پایگاه خبری صبح قزوین، به معنای واقعی پایگاه خبری است.

وی افزود: پایگاه خبری صبح قزوین عملکرد خوبی دارد و با دوری از حاشیه‌هایی که ممکن است گریبان‌گیر هر رسانه‌ای شود، رسالت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی خود را به نحو احسن انجام می‌دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد قزوین مشکلاتی که در دوران کرونا به وجود آمد، جایگاه پایگاه‌های خبری و به طور کلی مطبوعات در اطلاع رسانی را بیش از پیش نمایان کرد.

وی با اشاره به فعالیت رسانه‌ها در روزهای کرونایی عنوان کرد: در شرایطی که رسانه‌های مکتوب نتوانستند فعالیت زیادی داشته باشند، رسانه‌های مجازی و پایگاه‌های خبری نقش خود را ایفا کرده و این فرصتی بود تا رسانه‌های الکترونیکی جایگاه واقعی خود و آنچه لیاقتشان است، را نمایان کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در این روزها حتی رسانه‌های مکتوب هم به شیوه‌های جدید و فضای مجازی روی آورده‌اند، امیدواریم بحران به وجود آمده درس و تلنگری باشد تا با آمادگی برای چنین بحران‌هایی پیش بینی‌های لازم را انجام دهیم.

وی ادامه داد: باید در تمام حوزه‌ها زیرساخت مورد نیاز را فراهم کنیم تا مواجهه‌ای درست و دقیق با بحران‌ها داشته باشیم و از برخوردهای احساسی و انفعالی بپرهیزیم.

اسماعیلی با تاکید بر حضور مردم و مسئولان در شرایط کرونا ابراز کرد: در این دوران نقش اقشار مختلف اعم از هنرمندان، بسیج و نیروهای جهادی نمایان شد. بیماری کرونا علی رغم تمام مشکلات و مسائلی که داشت، در برانگیختن حس همدلی و مواسات میان مردم ایران بسیار موثر بود.

وی اضافه کرد: برخی می‌خواستند دوگانه‌ی دین و علم را ایجاد کنند و اگرچه عده‌ای در این وانفسا حرکات نا بخردانه‌ای انجام دادند، اما عقلانیت صحیحی را از ائمه‌ی جمعه دیدیم و آن‌ها خیلی خوب با موضوع مواجه شدند.

این مقام مسئول عنوان کرد: مراجع تقلید، ائمه‌ی جماعت، مراکز دینی و زیارتگاه‌ها همراهی زیادی کردند و از این بابت خدا را شکر می‌کنیم. از سوی دیگر قطعا در دوران پساکرونا وضعیت فرهنگی و اجتماعی متفاوتی خواهیم داشت و باید مراقبت کنیم که با کمترین مشکل این دوران را پشت سر بگذاریم.

مدیرکل اداره‌ی فرهنگ و ارشاد استان قزوین در پایان گفت: امیدواریم روز به‌روز شاهد رشد و شکوفایی جامعه‌ی رسانه‌ای استان باشیم، زیرا برآیند جامعه‌ی رسانه‌ای خوب و پویا است. اما باید رویکردها و افق‌هایمان را بلندتر درنظر بگیریم، نگاه محدود و کوتاه مدت نداشته باشیم و در جهت گسترش این فضا گام برداریم.
انتهای پیام/ 5001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان