۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین "مواسات" را می‌توان در زمین بازی والیبال نیز معنا کرد/ سیدالشهدا مظهر ایثار است
کد خبر: ۳۴۲۰۱۹ نویسنده: مهدی مرندی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۲/۱۵ ساعت: ۱۰:۵۳ ↗ لینک کوتاه

لیبروی تیم ملی والیبال کشور:

"مواسات" را می‌توان در زمین بازی والیبال نیز معنا کرد/ سیدالشهدا مظهر ایثار است

لیبروی تیم ملی والیبال کشور گفت: در طول بازی بسیار پیش می‌آید که به عنوان بازیکن اصلی در زمین حضور داشته باشم؛ اما از مربی تیم می‌خواهم بازیکن ذخیره را وارد بازی کند اینکار از نظر من نوعی مواسات در زمین بازی محسوب می‌شود.

"مواسات" را می‌توان در زمین بازی والیبال نیز معنا کرد/ سیدالشهدا مظهر ایثار است

مهدی مرندی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی صبح‌قزوین؛ با اشاره به فعالیت ورزشی خود در رشته والیبال اظهار کرد: به لطف خدا و نگاه امام حسین(ع) چند سالی است که به عنوان عضو تیم ملی والیبال کشور مشغول فعالیت هستم.

وی افزود: به خاطر دارم چند سال پیش یکی از دوستانم کتاب "دا" را به من هدیه کرد. محتوایات این کتاب مملو از ایثار و ازخودگذشتگی بود، در قسمتی از کتاب شخصیت داستان زمانی که به منطقه‌ی بمباران رسید و شاهد شهادت پدر خود بود بجای گریه، از جا بلند شد و به سایر مجروحین کمک کرد.

لیبروی تیم ملی والیبال مردان ایران اذعان کرد: کمک شخصیت داستان به مجروحین مملو از ایثار و از خودگذشتگی بود؛ زیرا زمانی که می‌توانست در سوگ پدر خود گریه کند از جا بلند شد و برای کمک به مجروحین حاضر شد تا بتواند جان افراد زنده را نجات دهد.

وی گفت: تصمیم شخصیت داستان نمونه‌ی بارز ایثار، از خودگذشتگی و مواسات بود که مرا تحت تاثیر قرار داد و متوجه شدم از خودگذشتگی همیشه در قالب مادیات و ارزش‌های ریالی نیست.

این والیبالیست ابراز کرد: در طول زندگی خود همیشه سعی کردم تجربیات و اطلاعات خود را در اختیار دیگران قرار دهم و در حد توان بتوانم به دیگران کمک کنم در همین راستا در صفحات شخصی خود قسمتی را برای پرسش و پاسخ اختصاص دادم تا با اینکار بتوانم به راحتی تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارم.

عضو تیم ملی والیبال ایران با اشاره به انجام مواسات در زمین بازی عنوان کرد: در طول بازی بسیار پیش می‌آید که به عنوان بازیکن اصلی در زمین حضور داشته باشم؛ اما از مربی تیم می‌خواهم بازیکن ذخیره را وارد بازی کند و با این کار سعی می‌کنم به او فرصت آموزش، یادگیری و رشد بدهم و اینکار از نظر من نوعی مواسات در زمین بازی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: بیشتر مردم معتقدند که ما باید یازده ماه از سال خود را آماده کنیم تا در ماه مبارک رمضان به خدا برسیم؛ اما تصور من چیزی دیگری ‌است و معتقدم باید یک ماه از ماه مبارک را به آمادگی و پرورش خود بپردازیم تا بتوانیم یازده ماه از سال به خدا برسیم.

این ورزشکار قزوینی درباره‌ی رزمایش مواسات و کمک‌ مومنانه بیان کرد: کمک به افراد نیازمند تنها در ماه مبارک رمضان خلاصه نمی‌شود، بلکه فرد نیازمند در طول سال نیز به همراهی و کمک نیاز دارد و چه خوب است که ما در همه طول سال به نیازمندان کمک کنیم و با این کار دنیای زیبایی را رقم بزنیم.

وی گفت: اگر بخواهم مواسات را معنا کنم؛ می‌توانم از امام حسین (ع) یاد کنم چرا که ایشان از همه چیز خود گذشتند.

لیبروی تیم ملی والیبال مردان ایران در پایان بیان کرد: امام حسین(ع) را می‌توان مظهر ایثار دانست و من به صراحت می‌توانم بگویم که هرچیزی که در زندگی دارم از لطف و برکت ایشان دارم کاش همه‌ی ما بتوانیم مانند امام حسین(ع) مظهر ایثار و از خودگذشتگی باشیم.

انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان