۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین توزیع ۲۳۰ پرس غذای گرم در هر وعده سحری به نیازمندان
کد خبر: ۳۴۱۹۹۶ نویسنده: آیت عبدی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۲/۱۴ ساعت: ۹:۳۱ ↗ لینک کوتاه

مسئول هیئت امنای مسجد رسول اکرم(س) الوند خبر داد

توزیع ۲۳۰ پرس غذای گرم در هر وعده سحری به نیازمندان

مسئول هیئت امنای مسجد جامع رسول اکرم(س) شهر الوند گفت: با احتساب قیمت مواد اولیه، هزینه هر پرس غذای تهیه شده به مقدار ۱۰ هزار تومان است و در هر وعده سحری حدود ۲ میلیون تومان برای آماده سازی ۲۳۰ پرس غذا هزینه می‌شود.

توزیع ۲۳۰ پرس غذای گرم در هر وعده سحری به نیازمندان
آیت عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به فعالیت‌های مسجد رسول اکرم(ص) اظهار کرد: پس از شیوع ویروس منحوس کرونا، نیروهای جهادی مسجد رسول اکرم(س) برای مبارزه با این ویروس، با عملیات ضدعفونی معابر عمومی شهرستان البرز و توزیع پک‌های خوراکی و بهداشتی به افراد نیازمند وارد عمل شدند.

وی افزود: باتوجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر دعوت آحاد مردم برای شرکت در رزمایش کمک مومنانه، برای ماه رمضان تصمیم گرفتیم تا با کمک و همدلی مردم، در وعده سحری برای نیازمندان غذا تهیه کنیم و به دست آن‌ها برسانیم.

مسئول هیئت امنای مسجد جامع رسول اکرم(س) شهر الوند ابراز کرد: هر ساله در این مسجد در نیمه دوم ماه رمضان، افطاری در بین مردم توزیع می‌شد اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و فاصله‌گذاری اجتماعی، نیز افراد نیازمند را شناسایی کردیم و با کمک خیرین و مردم، از ابتدای ماه رمضان هر شب به میزان 230 پرس غذا در وعده سحری توزیع می‌کنیم.

عبدی گفت: غذاهای تهیه شده توسط هفت گروه جهادی با وسایل نقلیه شخصی خودشان، هر شب ساعت 24 بامداد با احترام و کرامت انسانی به افراد شناسایی شده توزیع می‌شود و تاکنون حدود دو هزار پرس غذا در وعده سحری در بین نیازمندان توزیع شده است.

وی تصریح کرد: غذاهایی از جمله قورمه سبزی، قیمه نثار، پلو و خورشت قیمه، پلو و خورشت کرفس، پلو مرغ، استامبولی و عدس پلو پخت می‌شود.

50 نفر نیروی جهادی پای کار هستند

عبدی تاکید کرد: با احتساب قیمت مواد اولیه، هزینه هر پرس غذای تهیه شده به مقدار 10 هزار تومان است و در هر وعده سحری حدود 2 میلیون تومان برای آماده سازی 230 پرس غذا هزینه می‌شود.

مسئول هیئت امنای مسجد جامع رسول اکرم(س) شهر الوند عنوان کرد: افرادی که قصد دارند در این کار خیر و رزمایش کمک مومنانه شرکت کنند و سهیم باشند، می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب 6037997562456138 به نام امیرحسین علیخانی واریز کنند.

وی تاکید کرد: در رزمایش کمک مومنانه در مسجد رسول اکرم(س) شهرستان البرز، تقریبا حدود 50 نفر از گروه‌های جهادی فعالیت می‌کنند و تنها هدف ما برای شروع این کار، لبیک به سخنان رهبر معظم انقلاب و کمک به نیازمندان در ماه مهمانی خدا است.

عبدی بیان کرد: امسال رزمایش کمک مومنانه باعث شد که بتوانیم ارتباط مستقیمی با نیازمندان داشته باشیم و با توجه به این ارتباط، خیرین بیشتری دست به کار شوند تا گوشه‌ای از مشکلات این قشر را حل کنیم.

مسئول هیئت امنای مسجد جامع رسول اکرم(س) شهر الوند در پایان تاکید کرد: در جریان این رزمایش توانستیم برای نیازمندان مواردی از جمله یخچال، تلفن همراه برای شرکت در کلاس‌های مجازی دانش آموزان کم بضاعت و جهیزیه تهیه کنیم.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان