۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین زمین‌گیر شدن عقاب پوشالی در صحرای طبس/ ضربه شستی که درس عبرت امریکایی‌ها نشد
کد خبر: ۳۴۱۸۱۸ نویسنده: محمدرضا ذاکر تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۲/۶ ساعت: ۸:۵۰ ↗ لینک کوتاه

یادداشت روز:

زمین‌گیر شدن عقاب پوشالی در صحرای طبس/ ضربه شستی که درس عبرت امریکایی‌ها نشد

شکست سنگین امریکا در یک پروژه از پیش طراحی شده در صحرای طبس، چیزی جز امداد الهی نبود که عاملی برای عقب نشینی سران این کشور در عقده گشایی علیه کشورمان شد.

زمین‌گیر شدن عقاب پوشالی در صحرای طبس/ ضربه شستی که درس عبرت امریکایی‌ها نشد

صبح قزوین؛_____________ محمدرضا ذاکر.

پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و به چالش کشیده شدن انديشه‌هاي سوسياليستي و ليبراليستي و فروپاشی سلطه ایالات متحده شیطان! در منطقه و تاثير پذيري جنبش‌هاي اسلامي در منطقه غرب آسیا از انقلاب ايران، به نگراني واشنگتن نسبت به آینده معادلات سیاسی جهان انجاميد و اين نگراني با گروگان گيري و اشغال لانه جاسوسي آمريكا توسط دانشجويان پيرو خط امام دو چندان شد.

اما در پی ناکامی دولت آمریکا در اعمال فشار سیاسی و اقتصادی برای آزادی گروگان‌های آمریکایی در تهران که در سفارت آمریکا بازداشت شده بودند، جیمی کارتر رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا دستور انجام عملیات نظامی آزادسازی گروگان‌ها را صادر کرد. به همین منظور عملیات پنجه عقاب، توسط نیروی دلتا در ارتش آمریکا برای آزادسازی آمریکایی‌های گروگان گرفته شده، طراحی و انجام شد.

به دنبال این تصمیم، در ۵ اردیبهشت ۱۳۵۹ مصادف با ۲۴ آوریل ۱۹۸۰، ۶ هواپیما و ۸ بالگرد آمریکایی برای آزادی ۵۳ گروگان در تهران وارد فضای پروازی ایران شدند. در هنگام اجرای عملیات بالگردهای آمریکایی دچار نقص فنی شده و در مجموع در حالیکه هنوز عملیات آغاز نشده بود، ۳ فروند بالگرد از بین می‌رود!

حادثه طبس، ماهواره نور و چند پیامی که بلزرگ شنید!

با شرایط پیش آمده رئیس‌جمهور آمریکا دستور عقب نشینی و بازگشت نیرو‌ها را صادر می‌کند، اما در هنگام برخاستن هواپیما‌ها و بالگرد‌ها طوفان بزرگی از شن آغاز شده و یک هواپیمای سی۱۳۰ و یک بالگرد سی‌اچ-۵۳ به هم بر می خورند و هر دو آتش می‌گیرند که در این حادثه ۸ نفر از نیرو‌های آمریکایی در آتش می‌سوزند و ۴ بالگرد هم روی زمین باقی گذاشته می‌شوند و نظامیان آمریکایی با ۵ هواپیمای باقیمانده، خود را به ناو نیمیتز می‌رسانند و بدین‌ترتیب این عملیات، بدون حضور و تاثیر حتی یک ایرانی، به‌طور کامل با شکست مواجه می شود!

شکست مفتضحانه آمریکا در این عملیات از پیش طراحی شده و منظم آن هم در شرایطی که جمهوری اسلامی ظاهراً بطور کامل از وجود چنین عملیاتی بی اطلاع بود، چیزی جز دست نصرت الهی و تحقق وعده حق (يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْکُمْ وَ يُثَبِّتْ أَقْدامَکُمْ) نبود. به تعبیر حضرت امام خمینی(ره): «در این عملیات، شن‌ها از سوی خدا مأمور شکست آمریکا شده بودند».

روزگاری آمریکا با اعزام 8فروند بالگرد رویای فروپاشی انقلاب و بازگرداندن حکومت پهلوی را در سر می پروراند ولی امروز پس از گذشت 40سال از وقوع حادثه عبرت انگیز طوفان شن در طبس و تجربه سال‌ها رویارویی نظام سلطه با انقلاب اسلامی ایران، درماندگی غرب و مشخصاً آمریکا از ناکامی در اقدامات متعدد نظامی، سیاسی و فرهنگی و صرف هزینه‌های هنگفت و اعمال شدیدترین و فلج کننده ترین تحریم‌های اقتصادی ممکن علیه ایران، بیش از پیش یادآور دست قدرت الهی و نویدبخش افول قدرت‌های پوشالی و مادی و شکست هژمونی لیبرالیسم است.

امروز در شرایط بحران‌های متعدد اقتصادی و استیصال دنیا در مبارزه با ویروس کرونا و نیز سقوط بی سابقه قیمت جهانی نفت و به چالش کشیده شدن قدرت‌های دنیا، جمهوری اسلامی ایران به مدد الهی و به پشتوانه تلاش دانشمندان و جوانان و برپایه اعتماد به داشته های خود، با پرتاب ماهواره نظامی نور و تزریق آن در مدار زمین، پیام روشن سربلندی و استقلال و اقتدار در سایه مقاومت و ایستادگی را به همه جهان مخابره کرد. ماهواره ای که به گفته دوست و دشمن، نقطه عطفی در قدرت دفاعی ایران و آغازگر فصل جدیدی در روابط گفتمانی دنیا با انقلاب اسلامی محسوب می شود.

فارق از پیامدهای مخابره شده این موفقیت غرورآفرین به دنیا، پیام روشن آن برای مسئولین ارشد کشور، نتیجه تحسین برانگیز اعتماد به جوانان، لزوم تقویت بنیه دفاعی، علمی و اقتصادی و ضرورت تلاش مستمر و موثر در راستای تحقق راهبردهای ابلاغی امام خامنه ای(مدظله العالی) از جمله «جهش تولید» و «تبدیل تهدیدها به فرصت هاست».

واقعیت این است که آنچه آمریکا و اذناب منطقه ای اش را در مواجهه با انقلاب اسلامی سرشکسته و ناکام گذاشته است، نه مذاکرات دیپلماسی بلکه تغییر محاسبات دشمن و تغییر موازنه قدرت در سایه فرهنگ کار، مقاومت و پایبندی به اصل ولایتمداری است.

انتهای پیام /۵۰۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان