۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین موفقیت در کسب و کار از طریق بازاریابی
کد خبر: ۳۴۱۷۶۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۲/۳ ساعت: ۱۱:۵۶ ↗ لینک کوتاه

موفقیت در کسب و کار از طریق بازاریابی

امروزه بازاریابی به مسئله ای تبدیل شده است که تقریبا تمام تصمیمات و جنبه های زندگی انسان ها را در برگرفته و با آنها گره خورده است، برای موفقیت در کسب و کار لازم است تا ازیک بازاریابی حرفه ایی در تمام جوانب کسب و کار از توسعه و تولید محصول گرفته تا روش های مختلف توزیع محصول و خدمات، استراتژی های فروش و ...استفاده کنید.

موفقیت در کسب و کار از طریق بازاریابی

به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین، طی دهه های گذشته، شاهد تغییر و دگرگونی های فراوان و اساسی در حوزه های مختلف از سیاسی، اجتماعی، پژشکی تا فن آوری و بلاخص اقتصادی در جهان بوده ایم. تحولاتی که در حوزه اقتصادی و فن آوری رخ داده، موجب به وجود آمدن روش های جدید و کارآمدی دراقتصاد شده که این موضوع خود تغییرات مهمی را در دو حوزه تجارت و بازاریابی به دنبال داشته است.

امروزه بازاریابی به مسئله یی تبدیل شده است که تقریبا تمام تصمیمات و جنبه های زندگی انسان ها را در برگرفته و با آنها گره خورده است. کمتر کسی را می توان دید که حتی برای کوچکترین انتخاب و خرید های خود، تحت تاثیر بازاریابی عمل نکند. بنابراین اهمیت بازاریابی یا مارکتینگ برای موفقیت در هر کسب و کاری بر کسی پوشیده نیست.

برای موفقیت در کسب و کارتان لازم است تا ازیک بازاریابی حرفه ایی در تمام جوانب کسب و کار از توسعه و تولید محصول گرفته تا روش های مختلف توزیع محصول و خدمات، قیمت گذاری، استراتژی های فروش، تبلیغات، روابط عمومی و خدمات پس از فروش به مشتریان استفاده کنید.

بازاریابی یا مارکتینگ از منظرانجمن بازاریابی آمریکا (American Marketing Association (AMAعبارت است از مجموعه‌ی نهادها، فعالیت‌ها و فرآیندهایی که به خلق، ارتباط (اطلاع‌رسانی و کسب اطلاع)، تحویل و تبادل پیشنهادها مربوط اند. بازاریابی یا مارکتینگ عبارت است از یک استراتژی که توسط یک شرکت در جهت برقراری ارتباط با مشتری استفاده می‌شود.

هر فرد یا شرکتی برای داشتن کسب کاری موفق لازم است که تمامی اصول و قواعد بازاریابی را بشناسد و مداوم از آنها استفاده کند. بنابراین برای بهره بردن از بازاریابی موفق داشتن استراتژی بازاریابی لازم و ضروری است. استراتژی بازاریابی عبارت است از فرآیند برنامه‌ریزی ، توسعه و اجرای عملیاتی در جهت به دست آوردن یک مزیت رقابتی در بخش مشخص از بازار. هر فرد و شرکتی که نیاز دارد تا بخشی از سهم بازار را به صورت مشخصی و با احتمال زیادی در اختیار داشته باشد، باید بیانیه ماموریت خود را به صورت واضح تعریف نماید؛ تحقیقات بازار را انجام دهد ، اهداف مشخصی را تعریف ، ایجاد ، پیاده‌سازی و ارزیابی نماید تا نیاز مشتری را به درستی درک و محصول مناسب را به وی تحویل دهد.

علی رغم اینکه هدف در تمامی انواع از بازاریابی جلب توجه مشتری و فروش محصولات به آن است اما استراتژی های مختلف مد نظر هر یک از آنها موجب شده است تا بازاریابی انواع مختلف و گوناگونی داشته باشد که از آن جمله می توان به بازاریابی حسی ، بازاریابی هیجانی ، بازاریابی عصبی و بازاریابی سببی اشاره کرد.

بازاریابی با ظهور اینترنت و تجارت الکترونیک دستخوش تغییرات اساسی و رشد چشمگیری شده است و شبکه های اجتماعی مختلف مانند تلگرام، اینستاگرام، توئیتر و ... بین مردم از محبوبیت و طرفداری زیادی برخودار هستند صاحبان کسب و کارها و شرکت های تجاری مختلف با حضور و بازاریابی در شبکه های اجتماعی به موفقیت هرچه بیشتر در زمینه بازاریابی و فروش هستند.

شاخه ی جدیدی از بازاریابی تحت عنوان بازاریابی دیجیتالی به وجود آمده که خود شامل انواع گوناگونی مانند بازاریابی محتوایی. بازاریابی شبکه های اجتماعی، بازاریابی اینترنتی، چریکی و ... می باشد.

از انواع دیگر بازاریابی دیجیتالی که بسیار جذاب است می توان به بازاریابی چریکی اشاره کرد. بازاریابی چریکی یا پارتیزانی یک نوع استراتژی تبلیغاتی محسوب می شود که بر روی تاکتیک های نامتعارف و کم هزینه بازاریابی تمرکز دارد که منجر به حصول بیشترین و بهترین نتیجه ممکن می شود. خلاقیت رکن اساسی این نوع بازاریابی محسوب می شود.

همچنین بازاریابی محتوا فرایندی در کسب و کار است که به تولید محتوای گیرا و مجاب‌کننده و توزیع آن برای جلب توجه، جذب و درگیرکردن یک گروه مشخص هدف از مخاطبان،با هدف برانگیختن اقدام‌های سودآور در مشتریان می‌پردازد. در واقع بازاریابی محتوا با ارضاء سریع و لحظه‌ای نیاز به اطلاعات در مشتریان بالقوه، برای آن‌ها ارزش می‌آفریند.

در آخر باید گفت که با توجه به اهمیت مقوله بازاریابی در هر نوع کسب و کاری چه بزرگ و چه کوچک، توانایی افراد و شرکت ها در جذب هر چه بیشتر مشتری و فروش محصولات و خدمات خود، باید بدانند که بازاریابی چست و چگونه از آن برای موفقیت و پیشبرد اهدافشان در کسب و کار خود بهره ببرند.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان