۲۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۸ یکشنبه

صبح قزوین ۲۷مسجد در قزوین، قرارگاه طرح مواسات می‌شوند
کد خبر: ۳۴۱۷۲۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۲/۲ ساعت: ۹:۲۱ ↗ لینک کوتاه

مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان:

۲۷مسجد در قزوین، قرارگاه طرح مواسات می‌شوند

مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان گفت: در شهرستان قزوین ۲۷ مسجد محوری به منظور پوشش فعالیت‌های قرارگاه مواسات در نظر گرفته شده و کار خود را آغاز کرده‌اند.

۲۷مسجد در قزوین، قرارگاه طرح مواسات می‌شوند

حجت الاسلام حسن دهقان نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به فعالیت قرارگاه مواسات اظهار کرد: باتوجه به شرایط خاصی که در آن قرار داریم یکسری از افراد جامعه کسب و کار خود یا به واسطه بیماری کرونا، نان‌آور خانه را از دست داده‌اند.

وی افزود: باتوجه به این شرایط و بنا بر دوراندیشی مقام معظم رهبری، ایشان بحث رزمایش مواسات و همدلی مومنانه را مطرح کردند و فرمودند که افرادی که نیاز به کمک دارند، نیز مورد حمایت و توجه قرار گیرند.

دبیر قرارگاه مواسات استان قزوین عنوان کرد: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری، از سوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور جلسات مختلفی برگزار شد.

دهقان نژاد ادامه داد: قرار شد تا در همه استان‌ها تحت اشراف نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه در هر منطقه، قرارگاه “مواسات و همدلی مومنانه” جهت شناسایی محرومین و آسیب‌دیدگان از جریان کرونا تشکیل شود.

مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قزوین تصریح کرد: بنا است تا با رصد دقیق و شناسایی درست، کسانی که نیازمند هستند با حفظ کرامت‌های انسانی، نیز با توجه به شرایطی که دارند به آن‌ها کمک‌هایی شود.

وی ابراز کرد: نیازهای افراد متفاوت است به طوری که شاید برخی نیازمند بسته ارزاق و کالا باشند یا اینکه عده‌ای نیاز مالی داشته باشند و لازم باشد که حتما وامی را در اختیارشان قرار دهیم.

حفظ کرامت، اصل اساسی در کمک به نیازمندان است

این مقام مسئول یادآور شد: عده‌ای هم بنا به حجب و حیایی که دارند نیز ممکن است از بیان نیازهایشان، معذور باشند که بنا بر تاکید مقام معظم رهبری باید این کمک‌ها حتما با حفظ کرامت انسانی افراد، در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

دهقان نژاد ادامه داد: باتوجه به این شرایط نیز همه باید دست به دست هم دهیم؛ به ویژه قرارگاه‌هایی در مناطقی که نمازجمعه برگزار می‌شود، دایر خواهد شد تا محل نمازجمعه قرارگاه “مواسات و همدلی مومنانه” باشد.

مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قزوین ابراز کرد: در شهر قزوین هم ستاد نمازجمعه قزوین، یعنی مسجدالنبی(ص) به عنوان پایگاه قرارگاه “مواسات و همدلی مومنانه” در نظر گرفته شد و اقدامات اولیه صورت گرفت.

وی اضافه کرد: کمیته‌هایی برای این قرارگاه تحت عنوان کمیته رصد و پشتیبانی، کمیته رصد و شناسایی، کمیته هنر و رسانه، کمیته تبلیغات، کمیته تعامل با نهادها جهت هم افزایی در این قرارگاه تشکیل شد.

این مقام مسئول بیان کرد: شماره حساب‌هایی هم برای این قرارگاه تعریف و کمک‌هایی از سوی خیرین و افراد به این ستاد واریز شده که خوشبختانه روز به روز هم بیشتر می‌شود.

بنای قرارگاه مواسات تعامل و هم افزایی با همه نهادهای اثرگذار است

دهقان نژاد تاکید کرد: همان طور که گفته شد پایگاه این قرارگاه مسجدالنبی(ص) و محوریت کارهای آن نیز در ارتباط با مساجد است چراکه مساجد به عنوان پایگاه‌های اجتماعی کمک به محرومین و نیازمندان است.

دبیر قرارگاه مواسات استان قزوین افزود: تمام مساجد محوری در سطح استان، قرار شده که به عنوان پایگاه‌هایی برای رصد و شناسایی نیازمندان باشند و منابعی را تهیه کنند و با حفظ کرامت انسان‌ها، این کمک‌ها در اختیار نیازمندان قرار گیرد.

وی عنوان کرد: بنای این قرارگاه تعامل و هم افزایی با همه نهادهای اثرگذار از جمله استانداری، کمیته امداد، سپاه و سایر دستگاه‌ها است و بنای رقابت با هیچ نهادی را ندارد، بلکه به عنوان کمک‌ و همیار در کنار این دستگاه‌ها بنا بر تقسیم کاری که صورت خواهد گرفت نیز برای کمک به محرومین فعالیت خواهد کرد.

مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان یادآور شد: در شهرستان قزوین ۲۷ مسجد محوری به منظور پوشش فعالیت‌های قرارگاه مواسات در نظر گرفته شده و کار خود را آغاز کرده‌اند.

این مقام مسئول در پایان گفت: باتوجه به اینکه کار قرارگاه در ابتدای راه است، اطلاعات تکمیلی درباره فعالیت‌ها نیز به طور مستمر اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان