۲۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۸ یکشنبه

صبح قزوین بانک جامع تولیدات هنری در قزوین راه‌اندازی می‌شود/ هنرمندان بسیجی در رزمایش «کمک مومنانه» پیشتاز خواهند شد
کد خبر: ۳۴۱۵۹۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱/۲۷ ساعت: ۹:۴۲ ↗ لینک کوتاه

مسئول بسیج هنرمندان استان:

بانک جامع تولیدات هنری در قزوین راه‌اندازی می‌شود/ هنرمندان بسیجی در رزمایش «کمک مومنانه» پیشتاز خواهند شد

مسئول بسیج هنرمندان استان قزوین با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اجرای رزمایش "کمک مومنانه" گفت: انتظار داریم که هنرمندان ما در این رزمایش بزرگ پیشتاز باشند.

بانک جامع تولیدات هنری در قزوین راه‌اندازی می‌شود/ هنرمندان بسیجی در رزمایش «کمک مومنانه» پیشتاز خواهند شد
محسن کریمی در  گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ با اشاره به اقدامات انجام گرفته در هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و بحث فاصله گذاری اجتماعی، نیز بیشتر برنامه‌های بسیج هنرمندان به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی در فضای مجازی برگزار شد.

وی افزود: همچنین برنامه‌هایی هم در شهرستان‌ها داشتیم از جمله اینکه در شهرستان بوئین زهرا، برنامه‌ای با موضوع “جهاد سلامت، نهضت مقاومت و جهش تولید” اجرایی شد و تا سه خرداد ادامه خواهد داشت.

مسئول بسیج هنرمندان استان قزوین ادامه داد: در شهرستان تاکستان برنامه‌هایی از جمله جشنواره “سردار دل‌ها” با موضوع شهید سردار قاسم سلیمانی، بازدید هنرمندان و روحیه دهی آن‌ها به پرستاران، تجلیل از هنرمندان نام‌آور مانند مهران رحمانی که در برنامه عصر جدید هنرنمایی کرد، صورت گرفت.

کریمی در خصوص جشنواره‌های شهرستان آبیک گفت: در شهرستان آبیک جشنواره‌هایی با عنوان تئاتر عروسکی، مسابقه عکس شهرستانی، تولیدات محتوای رسانه‌ای صورت گرفت و راه‌اندازی مجتمع تولید ماسک را داشتیم که حدود یک ماه فعالیت‌های گسترده اعم از سم پاشی و گندزدایی معابر شهر آبیک انجام شده است.

وی ادامه داد: در حوزه شهر قزوین تولید پوسترهای مرتبط با “کرونا”، کمک‌های مردمی، اجرای سرود به مناسبت اعیاد شعبانیه در شهرستان البرز و شهر قزوین صورت گرفت.

این مقام مسئول با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اجرای رزمایش “کمک مومنانه” گفت: انتظار داریم که هنرمندان ما در این رزمایش بزرگ پیشتاز باشند تا بتوانند خیرین را برای مشارکت در این رزمایش دعوت کنند و قبل از ماه مبارک رمضان، در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب نیز این حرکت را انجام دهیم.

هنرمندان در حل بحران “کرونا” نقش آفرینی کردند

کریمی عنوان کرد: پهمچنین برنامه‌هایی تحت عنوان جشنواره “نمایشنامه نویسی” در فضای مجازی اطلاع رسانی شده چراکه هنرمندان در این ایام که در خانه بودند، فرصت خوبی فراهم شد تا بتوانند تولید محتوای خوبی ارائه دهند.

وی ابراز کرد: ما این چنین جشنواره‌هایی را در حوزه استانی اجرایی کردیم تا در آینده شرایط شرکت در حیطه کشوری فراهم شود و بتوانیم فعال‌تر ظاهر شویم.

مسئول بسیج هنرمندان استان قزوین بیا کرد: مهم‌ترین رویدادی که ما امسال قصد داریم رقم بزنیم معرفی گروه‌ها، موسسات و نهادهای مردمی داوطلب و آتش به اختیار در حوزه هنر انقلاب اسلامی است که این رویداد برای اولین بار در کشور توسط استان قزوین در حال رقم خوردن است.

وی با اشاره به هدف از برگزاری این رویداد تاکید کرد: در حوزه هنر انقلاب اسلامی، بسیاری از نهادها بدون هیچ کمک دولتی در حال فعالیت هستند و سالیان سال است که اقدامات بسیار خوبی انجام داده‌اند. لذا قصد داریم افرادی را که پس از انقلاب فعالیت هنری داشتند، انتخاب کنیم تا به عنوان افراد شاخص معرفی شوند و برای موسسات فرهنگی الگوسازی صورت گیرد.

کریمی تصریح کرد: تزریق روحیه و کاهش استرس مردم در ایام خانه ماندن، یکی از وظایف مهم بسیج هنرمندان بوده چراکه وقتی فشار روانی دشمن در فضای مجازی افزایش پیدا کرد، ما تصمیم گرفتیم در حوزه جنگ فرهنگی و کاهش استرس بتوانیم نقش درست و مفیدی ایفا کنیم.

این مقام مسئول ابراز کرد: در این روزهای کرونایی نیز در بسیج هنرمندان، فعالیت‌هایی از جمله تولید ماسک، سم پاشی معابر استان و تولید پوستر برای فضای مجازی صورت گرفت.

فعالان آتش به اختیار در حوزه انقلاب معرفی می‌شوند

وی افزود: به دلیل شرایط کرونا در کشور، بیشتر جشنواره‌ها در فضای مجازی اتفاق افتاد و فرصتی برای هنرمندان محیا شد که با تولید آثار بیشتری به مفهوم نام سال که “جهش تولید” است، برسیم.

کریمی اظهار کرد: در این ایام همچنین شاعران هم در فضای مجازی آثار زنده و مکتوبی ارسال می‌کردند و هنرمندان رشته‌های تجسمی با تولید پوسترهای گرافیکی با موضوع “کرونا” کمک‌های مفیدی داشتند.

مسئول بسیج هنرمندان استان قزوین گفت: باتوجه به اینکه امسال را رهبر انقلاب “جهش تولید” نامیده‌اند، یکی از برنامه‌های اولویت‌دار ما تولیدات هدفمند است و این مورد را در راس امور قرار داده‌ایم که توجه بیشتری به هنرمندان شهرستانی صورت گیرد و حمایت‌های بیشتری از کانون‌های شهرستانی شود.

وی با اشاره به برنامه‌های بسیج هنرمندان در سال ۹۹ ادامه داد: برنامه ما امسال این است که بیشتر در حوزه آسیب‌های اجتماعی و آگاهی بخشی در این زمینه فعال باشیم تا در کاهش آسیب‌ها، مفید واقع شویم.

کریمی عنوان کرد: در نظر داریم تا بانک جامعی از تولیدات هنری در استان داشته باشیم تا بتوانیم از ابتدای انقلاب، تمامی کتاب‌های چاپ شده و برنامه‌های هنزی اجرا شده را آرشیو کنیم.

“جهش تولید” برنامه جدی ما برای تولیدات هدفمند است

این مقام مسئول یادآور شد: قصد داریم که با اجرایی شدن “بانک جامع” بتوانیم تولیدات گذشته را هم‌افزایی کنیم تا کار تکراری انجام نشود و براساس تجربیات گذشته، افقی در آینده برای حوزه تولیدات فرهنگی پیش بینی کنیم.

مسئول بسیج هنرمندان استان قزوین ابراز کرد: نیازمند این هستیم که مسئولان ارشد استان، اهتمامی ویژه‌ای در حوزه هنر و فرهنگ داشته باشند و نقشه راهی در قالب فرهنگ عمومی یا در قالب برنامه‌های ملی و استانی ایجاد شود تا با توجه به آن، با همان میزان توان و تخصصی که هر دستگاهی دارد نیز تولیدات هنری اجرایی شود.

کریمی بیان کرد: بسیج هنرمندان به عنوان یک تشکل بزرگ مردمی است که شامل بخش اعظمی از هنرمندان استان قزوین است و دغدغه‌های این تشکل عبارتند از تنظیم نقشه راه، تعامل و هم‌افزایی دستگاه‌ها و فعال سازی و پشتیبانی از اقتصاد هنرمندان است؛ چراکه خیلی از هنرمندان به طور خودجوش تولیدات اقتصادی انجام می‌دهند.

این مقام مسئول در پایان گفت: هنرمندانی که در استان فعالیت می‌کنند نسبت به هنرمندان مرکز پشتیبان و بضائت کمتری دارند و ما امروز قصد داریم که با همکاری مسئولات ارشد استانی‌ نیز این مشکلات را حل کنیم و همچنین در سال ۹۹ به نقاط محروم بیشتر توجه کنیم و هنرمندان در شهرستان‌ها را شناسایی کنیم.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان