۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین تمام پیش‌بینی‌ها برای مقابله با سیل انجام شده است/ آماده‌باش همه نیروهای امدادی قزوین
کد خبر: ۳۴۱۴۵۵ نویسنده: قدرت الله مهدیخانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱/۲۲ ساعت: ۱۵:۲۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین:

تمام پیش‌بینی‌ها برای مقابله با سیل انجام شده است/ آماده‌باش همه نیروهای امدادی قزوین

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: باتوجه به پیش بینی‌های صورت گرفته، مدیریت و اقدامات خوب شهرداری‌ها بارندگی‌های این هفته تاکنون خسارتی را به همراه نداشته و به دنبال ادامه بارش‌ها تا فردا تمام دستگاه‌ها در آمادگی کامل قرار دارند.

تمام پیش‌بینی‌ها برای مقابله با سیل انجام شده است/ آماده‌باش همه نیروهای امدادی قزوین

قدرت الله مهدیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ درباره آخرین وضعیت بارش‌ها در استان اظهار کرد: خوشبختانه با مدیریت و اقدامات خوب شهرداری‌ها و لایروبی‌هایی که انجام گرفته، تاکنون شاهد خسارتی در نتیجه بارش‌ها نبودیم.

وی ادامه داد: بارندگی‌ها تا فردا در استان ادامه دارد و تمام دستگاه‌ها در آمادگی کامل قرار داشته و اقدامات لازم را انجام می‌دهند، نحوه مقابله با این بارش‌ها هفته گذشته در جلسه شورای هماهنگی مطرح شد و امروز نیز جلسه مدیریت بحران با حضور استاندار برگزار می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین ابراز کرد: تمام تلاش ما این است که خسارتی نداشته باشیم، سال گذشته درطول 36 ساعت میزان بارش‌ها به 53 میلیمتر رسید و امسال نیز طی 15 ساعت به 47 میلیمتر رسید، باوجود نزدیک بودن میزان بارندگی نسبت به سال گذشته؛ به علت آمادگی در سال جاری تاکنون خسارت و آبگرفتگی نداشتیم.

وی درباره آمادگی قزوین برای کمک به سایر استان‌ها گفت: کمک به سایر استان‌ها درصورت آسیب دیدگی وظیفه ذاتی تمام استان‌هاست و در همین راستا سال گذشته نیز علی‌رغم درگیر بودن قزوین امکاناتی را در گلستان و لرستان مستقر کردیم.

این مقام مسئول افزود: امسال تاکنون هیچ استانی به طور جدی با بحران مواجه نشده اما این آمادگی برای ما وجود دارد که درصورت نیاز به سایر استان‌ها نیز کمک رسانی کنیم و لوازم آن پیش بینی شده است.

مهدیخانی در پایان تاکید کرد: باتوجه به پرآب بودن رودها از هم استانی‌ها درخواست داریم سفرهای غیرضرور نداشته باشند، همچنین از کشاورزان نیز خواستاریم که از دستکاری رودها برای ورود آب بیشتر به زمین‌های خود خودداری کنند؛ چراکه همین موضوع عامل حادثه و خسارت خواهد شد.
انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان