۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین سیر نزولی شیوع"کرونا"در قزوین/ اصناف با رعایت اصول پروتکل‌ها بازگشایی می‌شوند/ همکاری بسیج در طرح غربالگری قابل تحسین بود
کد خبر: ۳۴۱۴۴۸ نویسنده: محمدحسن ارداقیان تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱/۲۱ ساعت: ۱۵:۱۷ ↗ لینک کوتاه

سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کرد

سیر نزولی شیوع"کرونا"در قزوین/ اصناف با رعایت اصول پروتکل‌ها بازگشایی می‌شوند/ همکاری بسیج در طرح غربالگری قابل تحسین بود

سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت : همکاری نیروهای سپاه و بسیج به ویژه در طرح غربالگری جمعیت، به صورت تلفنی و حضوری و همچنین همکاری در حوزه درمان و تهیه اقلام بهداشتی چشمگیر و قابل تحسین و تقدیر بوده است.

سیر نزولی شیوع"کرونا"در قزوین/ اصناف با رعایت اصول پروتکل‌ها بازگشایی می‌شوند/ همکاری بسیج در طرح غربالگری قابل تحسین بود

محمدحسن ارداقیان در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت صبح قزوین درباره شرایط شیوع ویروس کووید ۱۹ در قزوین اظهار کرد: وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا در استان در وضعیت ثابتی قرار داشته که این موضوع تقریبا نشانگر سیر نزولی بیماری است، البته این به معنای فراموش کردن پروتکل‌ها و توصیه‌ها نیسا و با رعایت اصول در هفته‌های آینده شاهد کاهش آمار مبتلایان خواهیم بود.

وی افزود: برای رعایت حال مردم در استان قزوین بازگشایی برخی صنوف مشروط به رعایت پروتوکل و فاصله گذاری اجتماعی تصویب شده است، از تمام مردم و صنوف درخواست داریم در این مدت عدم تجمع و رعایت تمام اصول ایمنی را درنظر داشته باشند، چراکه در غیر این صورت شاهد پیک دوم بیماری خواهیم بود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین اذعان کرد: قطعا ثبات آمار و حتی سیر نزولی آن در روزهای اخیر، نشان دهنده تاثیر اقدامات خوب مسئولان استان در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و البته همکاری خوب مردم است که امیدواریم تا پایان اپیدمی ادامه داشته باشد.

وی تصریح کرد: شاید تعطیلات به پایان رسیده باشد، اما طرح فاصله‌گذاری اجتماعی پایان نیافته و مردم همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی را در عدم خروج غیرضروری از منزل، عدم حضور در اماکن شلوغ و رعایت بهداشت فردی و تنفسی رعایت کنند.

خرید یک و نیم میلیارد تجهیزات پزشکی توسط خیرین

این مقام مسئول بیان کرد: این ویروس همچنان هموطنان ما را تهدید می‌کند و اگر خدای نکرده احساس کنیم کار تمام شده و به روال گذشته رفتار کنیم، ممکن است درگیر پیک دوم بیماری شویم.

وی گفت: با توجه به ناشناخته بودن رفتار این ویروس، اکنون نمی‌توان برای پایان همه گیری آن زمان دقیقی را مشخص کرد.

ارداقیان درباره اقدامات خیرین در کمک به درمان و مقابله با ویروس کووید ۱۹ اعلام کرد: تا به امروز بیش از سه میلیارد تومان به صورت نقدی توسط خیرین استان جهت خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای بخش‌های عمومی و ویژه کرونا اهدا شده است.

وی افزود: همچنین معادل یک میلیارد و پانصد میلیون تومان تجهیزات توسط خیرین خریداری شده و تحویل دانشگاه علوم پزشکی قزوین شد تا برای حوزه درمان بیماران کرونایی به‌کار گرفته شود.

سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی قزوین در پایان ابراز کرد: همکاری نیروهای سپاه و بسیج به ویژه در طرح غربالگری جمعیت، به صورت تلفنی و حضوری و همچنین همکاری در حوزه درمان و تهیه اقلام بهداشتی چشمگیر و قابل تحسین و تقدیر بوده است.

انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان