۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین مشاغل کم خطر از ۲۳ فروردین در قزوین بازگشایی می‌شود
کد خبر: ۳۴۱۴۳۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱/۲۰ ساعت: ۱۳:۵ ↗ لینک کوتاه

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان:

مشاغل کم خطر از ۲۳ فروردین در قزوین بازگشایی می‌شود

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: طرح بازگشایی مشاغل متوسط و کم خطر با رعایت پروتکل بهداشتی از ۲۳ فروردین ماه در استان قزوین اجرا می‌شود.

مشاغل کم خطر از ۲۳ فروردین در قزوین بازگشایی می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ منوچهر حبیبی اظهار کرد: با تصمیم گرفته شده از روزهای آینده بخش دیگری از مشاغل با رعایت کامل نکات بهداشتی می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.
 
حبیبی در خصوص فهرست مشاغلی که با محدودیت باید از ۲۳ فروردین ماه فعالیت کنند، گفت: دفاتر پیشخوان، پلیس +۱۰، دفاتر الکترونیک قضائی، ثبت اسناد، صرافی‌ها، بانک‌ها، هتل‌ها و پایانه‌های بین شهری در این دسته جای می‌گیرند.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین تصریح کرد: صنوف و مشاغلی که از ۲۳ فروردین اجازه فعالیت دارند لازم است بر اساس پروتکل بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین کار خود را آغاز کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین یادآور شد: صنوفی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند مطابق قانون با آنها برخورد خواهد شد.

وی گفت: کارکنان ادارات مختلف استان باید توسط بسیج کارمندان به طور کامل غربالگری، کنترل و تب سنجی شوند و کارمندانی که کوچک‌ترین علامت ابتلاء به کرونا را دارند به مراکز درمانی ارجاع داده شده و با مرخصی آن‌ها موافقت می‌شود.

حضور دو سوم کارمندان در ادارات از روز ۲۳ فروردین ماه

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین با اشاره به مشاغل و اماکنی که تا پایان فروردین ماه تعطیل هستند، اظهار کرد: دانشگاه‌ها و مدارس، مهد کودک‌ها، پاساژها، مراکز خرید، نمایشگاه حضوری، خشک شویی، لوکس فروشی، اسباب بازی، قهوه خانه و چایخانه، فرش و موکت فروشی، تالار پذیرایی، استخر و باشگاه ورزشی، شهربازی و باغ وحش، مراکز برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، بازارهای روز موقت، آموزشگاه‌ها، موزه‌ها و سینماها، مراکز فروش لوازم خانگی، خدمات چاپ دیجیتال، مصالح فروشی و فروشگاه قطعات یدکی در این دسته از اصناف قرار می‌گیرند.

حبیبی اضافه کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها و میوه و سبزی فروشی‌ها، مراکز فروش محصولات پروتئینی، میادین میوه و تره بار، لبنیات فروشی، نانوایی‌ها، مراکز تهیه غذاهای آماده بیرون بر، جایگاه‌های سوخت، مراکز بهداشتی و درمانی، پخش دارو از مشاغلی هستند که اجازه تعطیلی ندارند و باید هر روز فعالیت کنند.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین در ادامه بر کنترل پارک‌ها و بوستان‌ها مطابق طرح فاصله گذاری اجتماعی با نظارت دقیق‌تر، حضور دو سوم کارمندان در ادارات از روز ۲۳ فروردین ماه و اجرای پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده در تمامی واحدهای صنعتی و صنوف تاکید کرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار درباره توزیع ماسک و دستکش در استان هم گفت: این اقلام بهداشتی با توجه به تقاضای مردم لازم است توسط سازمان‌های صمت و تعزیرات حکومتی به صورت نظام‌مند و برنامه ریزی شده توزیع شود.

حبیبی در خصوص فعالیت فروشگاه‌های اینترنتی بیان کرد: ارزیابی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد شهروندان رضایت چندانی از نحوه فعالیت فروشگاه‌های اینترنتی در استان ندارند لذا انتظار داریم این مشاغل فعالیت بیشتری داشته باشند و سطح خدمات رسانی خود را بالا ببرند.

وی در مورد مشارکت خیرین در تأمین نیازهای بهداشتی مورد نیاز در شرایط کنونی گفت: تنها حسابی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی قزوین برای جمع آوری کمک‌های مردمی مشخص شده مورد تأیید است و سایر حساب‌های متفرقه وجاهت قانونی ندارد.

انتهای پیام/7003 

 

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان