۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین طرح نسیم انتظار به مناسبت جشن نیمه شعبان اجرا می‌شود
کد خبر: ۳۴۱۴۱۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱/۲۰ ساعت: ۹:۴۹ ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی اوقاف استان قزوین:

طرح نسیم انتظار به مناسبت جشن نیمه شعبان اجرا می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان قزوین از اجرای طرح نسیم انتظار، به مناسبت فرارسیدن اعیاد شعبانیه بویژه عید بزرگ نیمه شعبان در شهرستان‌های قزوین و البرز خبر داد.

طرح نسیم انتظار به مناسبت جشن نیمه شعبان اجرا می‌شود

حجت‌الاسلام‌ رضا نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: به‌منظور قطع زنجیره انتقال کرونا ویروس و ایجاد محدودیت در برگزاری مراسمات و تجمعات ویژه‌ برنامه نسیم انتظار در شهرستان‌های قزوین و البرز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با هدف ایجاد نشاط و طراوت در ایام ولادت منجی عالم بشریت و به دلیل عدم امکان حضور مردم در مراسم حضوری در بقاع متبرکه کاروان‌های نسیم انتظار را به حرکت درآورده و نوای دلنشین یا مهدی را به گوش جان تک تک اعضای جامعه می‌رسانیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان قزوین بیان کرد: ترویج و تبیین اندیشه مهدویت و انتظار حقیقی، گسترش یاد و نام امام زمان علیه‌السلام و تعمیق ارتباط با ایشان، ایجاد نشاط معنوی و طراوت در شرایط کنونی جامعه و حمایت و پشتیبانی از اقشار ضعیف جامعه، از مهم‌ترین اهداف این ویژه‌برنامه است.

نوروزی افزود: جزئیات برنامه مشتمل بر مداحی مذهبی با صوت و لحن دلنشین، اجرای گروه‌های سرود و یا تواشیح نوجوانان، انتخاب وسیله نقلیه مناسب جهت کاروان و اجرای مداحی و سرود در محلات و معابرعمومی پیرامونی بقاع متبرکه است.

این مقام مسئول گفت: در بخش برنامه‌های معارفی نیز با توجه به ظرفیت‌های موجود در بقاع متبرکه استان و با همکاری هیئات مذهبی برنامه‌هایی مانند برنامه استغاثه به حضرت مهدی(عج)، احیای شب نیمه شعبان، پخش زیارت آل یاسین در روز نیمه شعبان و عصر جمعه‌ها، پخش دعای هفتم صحیفه سجادیه و دعا و مناجات بدون حضور مراجعین و مجاورین بقعه و به‌صورت مجازی و در بستر شبکه‌های اجتماعی اجرا خواهد شد.

وی در پایان بیان کرد: حرکت کاروان شادی نسیم انتظار در شهر الوند همزمان با عید بزرگ نیمه شعبان با اجرای گروه سرود بین المللی انتظار به همت حوزه مقاومت بسیج شهید رجایی، اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان البرز و موقوفه حاج محمد حسین خزانه شهر الوند و با رعایت کامل مسائل بهداشتی در ناحیه شهری مهرگان، شهر محمدیه و الوند در حال برگزاری است. 

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان