۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین ۴۵ نقطه از شهر قزوین نورافشانی می‌شود/ طنین بانگ یا مهدی ادرکنی(عج) در شب نیمه‌شعبان
کد خبر: ۳۴۱۴۱۱ نویسنده: حجت الاسلام غلامحسن شهسواری تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱/۲۰ ساعت: ۸:۲۵ ↗ لینک کوتاه

جانشین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان:

۴۵ نقطه از شهر قزوین نورافشانی می‌شود/ طنین بانگ یا مهدی ادرکنی(عج) در شب نیمه‌شعبان

جانشین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت تجمعات و تعطیلی اماکن مذهبی، طبق برنامه‌ریزی انجام شده مراسم استغاثه، قرائت دعای خانوادگی زیارت آل یاسین، دعای فرج و طنین بانگ یا مهدی ادرکنی(عج) بر فراز بام‌های منازل مردم انجام می‌شود.

۴۵ نقطه از شهر قزوین نورافشانی می‌شود/ طنین بانگ یا مهدی ادرکنی(عج) در شب نیمه‌شعبان

حجت الاسلام غلامحسن شهسواری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح‌قزوین؛ درباره‌ی برگزاری مراسم نیمه‌ی شعبان امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: میلاد با سعادت آخرین منجی بشریت حضرت بقیه‌الله(عج) بعد از شب لیله‌القدر یکی از با فضیلت‌ترین شب‌های سال برای رازونیاز، مناجات و دعا است.

وی افزود: با توجه به شرایط موجود جامعه و شیوع ویروس کرونا، ممنوعیت تجمعات و تعطیلی اماکن مذهبی، مراسم نیمه شعبان امسال با حال و هوای دیگری به خود گرفته است.

این مقام مسئول بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سراسر استان و چه بسا در سراسر کشور به طور همزمان مراسم استغاثه، قرائت دعای خانوادگی زیارت آل یاسین، دعای فرج و طنین بانگ یا مهدی ادرکنی(عج) بر فراز بام‌های منازل مردم انجام می‌شود.

جانشین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین اذعان کرد: مراسم نیمه‌ی شعبان به طور همزمان در استان با همکاری نیروهای مردمی، بسیج، نیروهای سپاه در استان و شهرستان‌ها، شهرداری‌ها و سازمان‌های زیر مجموعه‌ی شهرداری‌ها برگزار می‌شود.

وی در ادامه گفت: به مناسبت برگزاری مراسم نیمه‌ی شعبان، ۴۵ نقطه از استان قزوین نورافشانی می‌شود که البته باتوجه به شرایط موجود جامعه این مراسم به دور از هرگونه تجمع همزمان با مراسم استغاثه برگزار می‌شود.

حضور کاروان‌های شادی در سطح شهر به مناسبت نیمه شعبان

شهسواری ابراز کرد: انتظار ما همانند سال‌های گذشته، حضور و شرکت همگانی مردم استان بر فراز بام‌ها، کنار پنجره‌ها و بالکن‌ها در قرائت دعا و استغاثه است.

وی ادامه داد: مراسم جشن نیمه‌ی شعبان ساعت ۲۰:۴۵ دقیقه آغاز و راس ساعت ۲۱ نیز بانگ یامهدی ادرکنی(عج) همراه با دعا قرائت شده و مراسم دعا توسط بلندگو‌های کار شده در سطح شهر، بلندگوهای مساجد و حسینیه‌ها پخش می‌شود.

شهسواری بیان کرد: همزمان با برگزاری مراسم دعا، کاروان‌های شادی متشکل از گروه‌های سرود مردمی در سطح شهر حاضر می‌شوند، از سایر گروه‌های سرود نیز انتظار داریم تا فعالیت خود را با هماهنگی کاروان‌های شادی در سطح شهر اجرا کنند.

وی تصریح کرد: از مردم شریف استان‌ می‌خواهیم که همانند سال‌های گذشته در برگزاری این مراسم باشکوه شرکت کنند و با تزئین درب منازل و سردرهای خود در برگزاری این مراسم سهیم باشند.

جانشین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: هرساله ایام نیمه شعبان مراسم و برنامه‌های شاد و متنوعی اجرا می‌شد که سال جاری با توجه به شیوع کرونا که امکان برگزاری مراسمات و تجمعات وجود ندارد تلاش‌ کردیم تا با برگزاری مراسم بدون تجمع، در بام منازل از فراموشی این روز بزرگ و دعا و نیایش در این شب جلوگیری کنیم و اجازه ندهیم شادی مردم کم رنگ شود.

وی عنوان کرد: شیوع بیماری به معنای فراموشی مراسم نیمه‌ی شعبان نیست و انتظار داریم مردم با درنظرگرفتن نکات بهداشتی و توصیه‌های کادر درمانی و دعاونیایش این ویروس را شکست دهند.

شهسواری در پایان گفت: امروزه راه نجات از بلا و دشواری، دعا و نیایش است که ما تلاش کردیم با برنامه‌ریزی صورت گرفته نسبت به انجام این امر اقدام شود.

انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان