۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین کمک بیش از ۴۵میلیارد ریالی خیرین برای مقابله با «کرونا»/ همکاری نیروهای سپاه و بسیج در مهار بیماری قابل تحسین است
کد خبر: ۳۴۱۳۹۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱/۱۹ ساعت: ۱۲:۲۰ ↗ لینک کوتاه

مدیر روابط عمومی علوم پزشکی قزوین اعلام کرد

کمک بیش از ۴۵میلیارد ریالی خیرین برای مقابله با «کرونا»/ همکاری نیروهای سپاه و بسیج در مهار بیماری قابل تحسین است

مدیر روابط عمومی علوم پزشکی قزوین گفت: همکاری نیروهای سپاه و بسیج به ویژه در طرح غربالگری جمعیت، به صورت تلفنی و حضوری و همچنین همکاری در حوزه درمان و تهیه اقلام بهداشتی چشمگیر و قابل تحسین و تقدیر بوده است.

کمک بیش از ۴۵میلیارد ریالی خیرین برای مقابله با «کرونا»/ همکاری نیروهای سپاه و بسیج در مهار بیماری قابل تحسین است
محمدحسن ارداقیان در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ با اشاره به وضعیت کرونا در استان قزوین اظهار کرد: خوشبختانه در روزهای اخیر شاهد ثابت ماندن آمار موارد مثبت بوده‌ایم و کمی هم سیر نزولی آمار مبتلایان احساس می‌شود و در مجموع اکنون از نظر آمار مبتلایان وضعیت صعودی نداشتیم.

وی افزود: قطعا ثبات آمار و حتی سیر نزولی آن در روزهای اخیر، نشان دهنده تاثیر اقدامات خوب مسئولان استان در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و البته همکاری خوب مردم است که امیدواریم تا پایان اپیدمی ادامه داشته باشد.

مدیر روابط عمومی علوم پزشکی قزوین در ادامه ابراز کرد: البته نقش همکارانم در حوزه بهداشت و همراهی داوطلبان بسیجیان را هم در غربالگری جمعیت و تاثیر این غربالگری در شناسایی بیماران و قرنطینه خانگی آن‌ها، در کاهش آمار بستری نمی‌توان نادیده گرفت.

این مقام مسئول عنوان کرد: همانطور که گفته شد مردم در هفته‌های گذشته همکاری خوبی داشتند، به ویژه عدم حضور مردم در بوستان‌های شهری و خارج شهر در روز ۱۳ فروردین قابل تقدیر است.

سیر نزولی آمار مبتلایان در استان احساس می‌شود

ارداقیان تاکید کرد: شاید تعطیلات به پایان رسیده باشد اما طرح فاصله‌گذاری اجتماعی پایان نیافته و مردم همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی را در عدم خروج غیرضروری از منزل، عدم حضور در اماکن شلوغ و رعایت بهداشت فردی و تنفسی رعایت کنند.

وی عنوان کرد: این ویروس همچنان هموطنان ما را تهدید می‌کند و اگر خدای نکرده احساس کنیم کار تمام شده و به روال گذشته رفتار کنیم، ممکن است درگیر پیک دوم بیماری شویم.

مدیر روابط عمومی علوم پزشکی قزوین ادامه داد: با توجه به ناشناخته بودن رفتار این ویروس، اکنون نمی‌توان برای پایان همه گیری آن زمان دقیقی را مشخص کرد؛ نگرانی ما این است که عده‌ای این بیماری را جدی نگیرند و با سهل انگاری جان خود و دیگران را به خطر بیاندازد.

این مقام مسئول تصریح کرد: نهضت بزرگی که با حضور همه گروه‌ها برای پیشگیری و مقابله با کرونا در استان ما راه افتاد، قابل تحسین و تقدیر است چراکه شاهد عملکرد جهادی همه دستگاه‌ها، نهادها، کادر بهداشت و درمان، نیروهای بسیجی و داوطلب، نیروهای نظامی و انتظامی و اصحاب رسانه در این زمینه بودیم که به روش‌های مختلف برای ارائه خدمت بیشتر و بهتر به مردم شریف استان و مهار و کنترل این بیماری یاری رساندند.

ارداقیان عنوان کرد: امیدوارم تداوم این همدلی‌ها و همراهی‌ها به پایان اپیدمی و شکست کرونا در استان و کشورعزیزمان منجر شود.

نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی، پیک دوم بیماری را کلید می‌زند

وی اضافه کرد: تا امروز بیش از سه میلیارد تومان به صورت نقدی توسط خیرین استان جهت خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای بخش‌های عمومی و ویژه کرونا اهدا شده؛ همچنین معادل یک میلیارد و پانصد میلیون تومان تجهیزات توسط خیرین خریداری شده و تحویل دانشگاه علوم پزشکی قزوین شده است.

مدیر روابط عمومی علوم پزشکی قزوین یادآور شد: با توجه به حضور خیرین و کمک‌های وزارت بهداشت، اکنون کمبودی در حوزه تجهیزات، تخت‌های بیمارستانی و وسایل حفاظت فردی وجود ندارد و برای آینده نیز به یاری خدا و کمک مردم و مسئولان وسایل مورد نیاز فراهم خواهد شد.

این مقام مسئول بیان کرد: همکاری نیروهای سپاه و بسیج به ویژه در طرح غربالگری جمعیت، به صورت تلفنی و حضوری و همچنین همکاری در حوزه درمان و تهیه اقلام بهداشتی چشمگیر و قابل تحسین و تقدیر بوده است.

وی در پایان گفت: توصیه‌ام به مردم این است خودمان، خانواده‌مان، مردم شهر و کشورمان را دوست بداریم و برای حفظ سلامت خود و همه کسانی که دوستشان داریم، مراقب باشیم.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان