۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین فعالیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی در ۶ دهستان قزوین
کد خبر: ۳۴۱۳۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱/۱۹ ساعت: ۹:۵۹ ↗ لینک کوتاه

معاون اجرایی سپاه استان خبر داد

فعالیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی در ۶ دهستان قزوین

معاون اجرایی سپاه استان قزوین گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی طی سه سال گذشته برای رفع محرومیت از مناطق محروم استان در سه دهستان فعالیت داشت که در گام دوم اقدامات، سه دهستان دیگر نیز در دستور کار قرار گرفت.

فعالیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی در ۶ دهستان قزوین

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ سرهنگ حمزه برین در جلسه توجیهی شورای قرارگاه پیشرفت و آبادانی با فرماندهی و کادر سپاه ناحیه تاکستان و آوج اظهار کرد: بعد از انقلاب و تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام(ره) و شروع جنگ تحمیلی، سپاه در دفاع از مرزها و ناموس این مرز و بوم از هیچ تلاشی دریغ نکرد و در کنار مردم برای امنیت و آرامش مردم جنگید و شهید داد.

وی افزود: سپاه بعد از جنگ نیز در تمامی عرصه‌ها از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب به مردم خدمت رسانی می‌کند و می‌توان گفت کارنامه درخشانی دارد.

جانشین قرادگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر(عج) قزوین تصریح کرد: امروز در دنیا اکثر کشورها، درگیر مبارزه با ویروس منحوس کرونا هستند و کشورهایی که ادعای تمدن و فرهنگ دارند حتی به ماسک‌های خریداری شده کشورهای دیگر رحم نمی‌کنند و از یکدیگر غارت می‌کنند.

وی ادامه داد: اما در جمهوری اسلامی ایران با اینکه در تحریم قرار دارد در حوزه مقابله با کرونا خوشبختانه کمبود نداریم و تمام مردم و ارگان‌ها بسیج شده  و دست به دست هم دادند تا این مشکل عظیم هرچه زودتر از کشور ایران رفع شود.

معاون اجرایی سپاه استان بیان‌ کرد: سپاه نیز همانند سایر ایام با کمک بسیج و اقشار مختلف در کنار مردم اقدام به جهش تولیدی در زمینه‌های مختلف همانند ماسک، گان، شیلد و همچنین گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر و حضور در کنار کادر درمان، توانسته بخشی از نیاز کشور را نیز در این حوزه برطرف کند.

وی عنوان کرد: سپاه در تمامی عرصه‌ها با افتخار به مردم خدمت رسانی می‌کند و فلسفه وجودی و نقطه قوت سپاه، اتصال به مردم و در کنار مردم بودن در هر شرایطی است و تاکنون توانسته اعتماد مردم را نیز جلب نماید.

برین گفت: در راستای حل مسائل، مشکلات و معیشت مردم، از سوی فرمانده کل قوا به سپاه ابلاغ شد تا در خصوص معیشت، اقتصاد، فرهنگ، تربیت و مسائل عمرانی روستاهای کم‌برخوردار اقداماتی داشته باشد.

وی اضافه کرد: البته در طول ۲۰ سال گذشته فعالیت‌های گروه‌های جهادی دانشجویی و محلات در مناطق محروم و روستاهای کم برخوردار بوده ولی با تشکیل قرارگاه تخصصی پیشرفت و آبادانی حول ۵ کارگروه فرهنگی-اجتماعی، تعلیم و تربیت، سلامت، اقتصاد و اشتغال و عمران، نگاه چند وجهی به محرومیت زدایی انجام شد.

برین‌ در ادامه خاطرنشان کرد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی در طی ۳ سال گذشته برای رفع محرومیت از مناطق محروم استان در ۳ دهستان زوارک الموت شرقی، دستجرد الموت غربی و چوقور طارم سفلی با ۷۱ روستا مطالعه دقیق و عمیقی داشته و نیازها، مسائل و مشکلات هر روستا با توجه به بوم منطقه احصاء و شناسایی و برای رفع آن مشکل برنامه ریزی صورت گرفته است.

این مقام مسئول بیان کرد: اکنون در گام دوم اقدامات قرارگاه که افزایش ۳ دهستان دیگر است، دهستان‌های آقابابا از بخش کوهین، دهستان دودانگه سفلی از شهرستان تاکستان و دهستان کلنجین از شهرستان آوج نیز در دستور کار قرار گرفته که در سریع‌ترین زمان احصاء مسائل و مشکلات روستاها با کمک مردم انجام و در ماه‌های آینده برنامه‌های عملیاتی در این دهستان‌ها انجام خواهد گرفت.

برین در پایان گفت: راهبرد و شعار قرارگاه پیشرفت و آبادانی بر مبنای مشارکت است و در واقع کار از مردم (احصاء نیاز و مسائل توسط مردم)، برای مردم و توسط مردم صورت می پذیرد و با این راهبرد ارزش افزوده فراوانی برای مناطق محروم و کم برخوردار حاصل شده است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان