۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین انجام بیش از ۲۷۰ هزار تست تب سنجی توسط هلال احمر قزوین
کد خبر: ۳۴۱۳۹۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱/۱۹ ساعت: ۹:۲۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اعلام کرد

انجام بیش از ۲۷۰ هزار تست تب سنجی توسط هلال احمر قزوین

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: ۲۷۰ هزار و ۳۲۸ نفر از اصناف استان و مسافرین در ورودی و خروجی‌های استان تب سنجی شدند.

انجام بیش از ۲۷۰ هزار تست تب سنجی توسط هلال احمر قزوین

حسن آصفی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: براساس مصوبه شورای تأمین استانداری در 32 پست شهری و بین شهری با مشارکت جمعیت هلال احمر، پلیس راه، نیروی انتظامی و مرکز بهداشت به 190 هزار و 441 نفر در ورودي و خروجي استان خدمات لازم ارائه شد.

وی خودروهای غربال شده طی این مدت را 94 هزار و 360 دستگاه عنوان کرد و افزود: طرح غربالگری کلیه اصناف دارای مجوز فعالیت از ستاد مبارزه با کرونا از دیگر اقدامات این جمعیت در جهت جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا در سطح جامعه بود که در همین راستا 79 هزار و 877 نفر از اصناف استان در این طرح غربالگری شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین بیان کرد: از آغاز طرح پایش سلامت در استان قزوین بیش از 3 هزار و 293 نفر روز از پرسنل و اعضای داوطلب و نجاتگران این جمعیت با ایثار جان و سلامتی خود هم پای کادر درمان، برای مقابله با کرونا تلاش کردند.

وی تصریح کرد: در بحث مبارزه با کرونا جمعیت هلال احمر استان قزوین اقدامات بسیار وسیع و گسترده‌ای ارائه داد و در بخش‌های مختلف از جمله ارائه پروتکل‌های آموزشی و حساس کردن شهروندان برای مراقبت بیشتر، تولید ماسک و ملزومات بهداشتی توسط اعضای داوطلب هلال احمر، ضد عفونی و گند زدایی منازل و معابر و همچنین توزیع اقلام بهداشتی، نقش بسیار موثری ایفاء کرد.

آصفی ادامه داد: ایجاد نقاهتگاه بیماران مبتلا به ویروس کرونا در قزوین و تاکستان و دادن مشاوره به مردم درباره علایم بیماری کرونا از طریق تلفن ۱۱۲ از دیگر خدمات این جمعیت در این مدت بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین عنوان کرد: از ابتدای بحران ویروس کرونا در سطح استان، هلال احمر با توجه به نقش حمایتی و ارتباط خود با افراد خیر توانست خدمات بسیار خوبی را از جمله توزيع بسته‌هاي غذايي و اقلام بهداشتي ضد كرونايي در مناطق محروم استان را به انجام برساند.

آصفی بیان کرد: به جهت اهمیت تأمین دارو و اقلام درمانی بیماران و همچنین توزیع اقلام بهداشتی در این ایام، داروخانه هلال احمر استان ضمن توزیع انواع محلول ضدعفوني كننده، دستكش و ماسك، در ایام نوروز 99 با حداکثر توان و بدون تعطیلی فعالیت خود را ادامه داد تا بیماران و شهروندان با مشکلی مواجه نباشند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در پایان گفت: امیدواریم با مساعدت مردم و رعایت هر چه بیشتر توصیه‌های بهداشتی بتوانیم زنجیره انتقال بیماری کرونا در استان و کشور را قطع کنیم.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان