۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ثبت جهانی قلعه الموت و کاروانسرای سعدالسلطنه در سال ۹۹ پیگیری می‌شود
کد خبر: ۳۴۱۳۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱/۱۸ ساعت: ۱۴:۱۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل میراث‌فرهنگی قزوین:

ثبت جهانی قلعه الموت و کاروانسرای سعدالسلطنه در سال ۹۹ پیگیری می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین گفت: ثبت جهانی قلعه الموت و کاروانسرای سعدالسلطنه قزوین در سال ۹۹ با جدیت پیگیری می‌شود.

ثبت جهانی قلعه الموت و کاروانسرای سعدالسلطنه در سال ۹۹ پیگیری می‌شود

علیرضا خزائلی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین با تشریح گوشه‌ای از عملکرد این اداره کل در سال گذشته اظهار کرد: حضور دکتر مونسان در تابستان 98 رویداد بزرگ و مؤثری برای توسعه سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین بود.

وی اضافه کرد: آغاز پروژه ساماندهی و مرمت بنای تاریخی گراند هتل توسط شرکت سرمایه‌گذاری بانک گردشگری ایران(سمگا) نیز از جمله اقدامات قابل‌ توجه و مؤثر حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان در سال 98 به شمار می‌رود که امیدواریم با احیای آن در آینده نزدیک امکان بازدید و اقامت گردشگران در این مجموعه ارزشمند تاریخی فراهم شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین همچنین انتخاب سرمایه‌گذار برای ساماندهی و بهره‌برداری از منطقه نمونه گردشگری اوان، افتتاح چندین اقامتگاه بوم گردی در مناطق روستایی استان و افتتاح پل معلق آوج را از دیگر رویدادهای مهم حوزه گردشگری استان در سال 98 عنوان کرد.

وی با اشاره به اهم برنامه‌ها در سال جهش تولید گفت: ثبت جهانی قلعه الموت و کاروانسرای تاریخی سعدالسلطنه قزوین به‌عنوان بزرگ‌ترین کاروانسرای درون‌شهری ایران در فهرست میراث جهانی و همچنین جذب سرمایه‌گذار با لحاظ تشریفات قانونی برای مناطق آوج و الموت پس از برون‌رفت کامل از بیماری کرونا از اولویت‌های این اداره کل در سال 99 به شمار می‌رود.

انتهای پیام/7003

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان