۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین جنگ بیولوژيک سابقه‌ای به اندازه طول تاریخ دارد/ امریکا متهم اصلی انتشار ویروس کروناست
کد خبر: ۳۴۱۳۵۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱/۱۸ ساعت: ۱۰:۲۴ ↗ لینک کوتاه

مدرس و استاد رسانه:

جنگ بیولوژيک سابقه‌ای به اندازه طول تاریخ دارد/ امریکا متهم اصلی انتشار ویروس کروناست

مدرس و استاد رسانه گفت: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند، امریکا متهم به حمله بیولوژیک است، متهم با مجرم تفاوت دارد و ما نمی‌گوییم که حتما امریکا این کار را کرده است. اتهام به این خاطر است که هم امریکا سابقه این کار را دارد و هم به دلیل اینکه بزرگ‌ترین زراد خانه‌ها را دارد.

جنگ بیولوژيک سابقه‌ای به اندازه طول تاریخ دارد/ امریکا متهم اصلی انتشار ویروس کروناست

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ اولین دوره سواد رسانه‌ای مجازی به همت سازمان بسیج رسانه استان قزوین با سخنرانی دکتر احمد قدیری ابیانه برگزار شد.

در این جلسه قدیری ابیانه اظهار کرد: اتهامی درباره‌ی ویروس کرونا مطرح است که نوعی سلاح بیولوژیک است، برای اینکه بخواهیم پی ببریم که کدام کشورها متهم هستند، باید بفهمیم شیب موضوع به نفع چه جریانی است، البته اگر اصل و اساس حمله بیولوژیک بودن را بپذیریم.

وی افزود: ابتدا درباره اصل این موضوع صحبت می‌کنیم که اصلا حمله بیولوژیک امکان‌پذیر است؟ پاسخ این است که بله، وجود دارد. چون زرادخانه‌های میکروبی با هزینه‌ی بسیاری برای همین کار ایجاد شده‌اند.

قدیری ابیانه عنوان کرد: زرادخانه‌های اتمی و شیمیایی و کشنده‌ترین سلاح‌ها را در طول تاریخ داشته‌ایم، به طوریکه حتی برخی کشورها از سلاح شیمیایی و اتمی استفاده کردند، سلاح‌های شیمیایی و میکروبی و سیاه زخم را در تاریخ داریم.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: این احتمال کاملا معقول و مسبوق به سابقه است، در سال 88 رهبر انقلاب بحث جنگ نرم را مطرح کردند. آن زمان عده‌ای گمان بردند که چون این بحث اکنون مطرح می‌شود پس قبل از این نبوده و امری موهوم و حاصل توهم توطئه است.

وی ادامه داد: مطرح شدن واژه‌ای برای نخستین بار به این معنا نیست که قبلا نبوده، بلکه جنگ نرم مسبوق به سابقه‌ی تاریخ بشر است، هر جا جنگ سخت بوده، جنگ نرم هم بوده است.

امریکا متهم به حمله بیولوژیک است

این مدرس و استاد رسانه تصریح کرد: اگر اکنون نخستین بار اسم جنگ بیولوژیک را می‌شنویم اینگونه تصور نکنیم که این پدیده نو ظهور است؛ چراکه از زمانی که جنگ بوده جنگ بیولوژیک هم بوده، چند تن از امامان ما نیز با جنگ بیولوژیک یعنی مسموم کردن به شهادت رسیدند.

قدیری ابیانه تاکید کرد: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند، امریکا متهم به حمله بیولوژیک است، متهم با مجرم تفاوت دارد و ما نمی‌گوییم که حتما امریکا این کار را کرده است. به این دلیل که هم امریکا سابقه این کار را دارد و هم به دلیل داشتن بزرگ‌ترین زرادخانه‌ها و هم به دلایلی که خواهیم گفت.

این مدرس رسانه ابراز کرد: تیر کرونا ابتدا چین و ووهان و بعد ایران و قم را هدف گرفت، صنعت توریسم چین و صادرات و تولیدات چین ضربه خورد و این کشور بدنام شده است، وزیر تجارت امریکا همان ابتدا هم گفت که این به نفع ماست. بعد از چین هم که ایران و در ایران قم و ماجرای ضریح و حواشی دیگر ایجاد شد.

وی با اشاره به ظهور آنفولانزای خوکی از مکزیک گفت: پس از آن توریسم مکزیک بسیار ضربه خورد، من آن زمان مکزیک بودم و دیدم ویروس زمانی منتشر شده که مکزیک که حیاط خلوت امریکا است و از آن حرف‌شنوی دارد، جلوی امریکا ایستاد و سرشاخ شد.

قدیری ابیانه اضافه کرد: چند هفته بعد ناگهان این ویروس در مکزیک منتشر شد. پس از مدتی امریکا واکسن این بیماری را ساخت و به همه جا صادر کرد و ایران هم از این واکسن خرید.

11 سپتامبر مستقیم یا غیر مستقیم کارِ امریکا بوده است

این کارشناس سیاسی اظهار کرد: عده‌ای تصورشان از جنگ بیولوژیک این است که هزینه‌اش برای حمله کننده صفر باشد و هیچ امریکایی مبتلا نشود، اما مگر امریکا در سراسر دنیا دست به جنگ نظامی نزده و هزینه‌های آن را تقبل نکرده؟ پس چرا گمان می‌کنیم اگر امریکا هزینه می‌دهد پس در این موضوع دست ندارد.

وی اذعان کرد: اکنون کسی شک ندارد که 11 سپتامبر مستقیم یا غیر مستقیم کار امریکا بوده است، اما در این موضوع و تبعات بعد از آن هم امریکا هزینه داد.

قدیری ابیانه بیان کرد: وقتی فیلم جوکر ساخته شد، عراق در اشوب بود این فیلم به بازار آمد و فتنه در لبنان و ایران نیز ایجاد شد، حتی دیدیم که آشوبگران از نقاب جوکر استفاده می‌کنند. آن زمان گفتیم که این فیلم حتما با برنامه‌ریزی بوده و سعی کردند در این زمان از آن بهره‌برداری کنند.

این مدرس رسانه اذعان کرد: برخی گفتند این آشوب می‌تواند دامن خودشان را هم بگیرد که در پاسخ گفتم جوکر یک فیلم محرک برای قیام علیه حکومت‌هاست که می‌تواند گریبان همه را بگیرد، اما اکنون چه کشورهایی درگیر این موضوع هستند؟ آن زمان ایران، عراق و لبنان در اوج آشوب بودند و اگر امریکا در اوج آشوب بود، بیشترین آسیب را برایش داشت.

وی تشریح کرد: در مورد کرونا هم همینطور است و بیش‌ترین آسیب برای برخی کشورها است. در شیمی درمانی به تمام بدن سم می‌دهند و تمام بدن ضعیف می‌شود، اما تنها سلول‌های سرطانی از بین می‌رود. اکنون هم کرونا را در تمام عالم پخش کرده‌اند تا برخی کشورها از بین بروند.

قدیری ابیانه ابراز کرد: در ایام انتخابات در حضور ترامپ یکی از حضار به وجد آمد و الله اکبر گفت، ترامپ از این حرف بسیار ترسید، این فرد مثل هرکس دیگری جان دوست و یک قمار باز مشروب‌خوارِ ضعیف است. با این وجود می‌بینیم که ماسک نمی‌زند و با همه دست می دهد. از سوی دیگر او با افرادی از برزیل و خود امریکا دیدار کرد اما به کرونا مبتلا نشد، این‌ها نشان می‌دهد که امریکا واکسن بیماری را ساخته است.

این کارشناس سیاسی اضافه کرد: این سوال مطرح می‌شود که پس چرا امریکا واکسن را ارائه نمی‌کند؟ پاسخ این است که اگر اکنون بگویند واکسن دارند، کاملا مشخص خواهد بود انتشار بیماری کار امریکاست، بنابراین گذاشته‌اند برای زمانی که چند کشور دیگر موفق به ساخت واکسن شوند تا آن زمان امریکا واکسنش را تولید ‌کند بدین شکل تا دیگر کشورها بخواهند خط تولید واکسن را راه بیندازند، امریکا به تولید انبوه خواهد رساند.

وی در ادامه گفت: دوم اینکه امریکا امیدوار است با این ویروس بخشی از جمعیت کشورها را کم کند، مصرف و آلودگی‌های زیست محیطی کم شود و نخبگان کشورها نیز بسوزند.

قدیری ابیانه در پایان بیان کرد: اکنون نماینده مجلس و حسین شیخ‌الاسلام دیپلمات کارکشته از دنیا رفتند و علی لاریجانی نیز مبتلا شده است، اگر امریکا واکسن را زود ارائه دهد به هدف امنیتی و سرنگونی‌اش نمی‌رسد؛ چراکه می‌خواهد کشته‌های بیشتری بگیرد.
انتهای پیام/5001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان