۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین بزرگترین معدن خاورمیانه در آوج فعال می‌شود/ این شهرستان در حوزه گردشگری مظلوم واقع شده است
کد خبر: ۳۴۱۳۳۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱/۱۸ ساعت: ۸:۳۴ ↗ لینک کوتاه

فرماندار شهرستان آوج:

بزرگترین معدن خاورمیانه در آوج فعال می‌شود/ این شهرستان در حوزه گردشگری مظلوم واقع شده است

فرماندار شهرستان آوج گفت: مجوزهای کارخانه معدن کربنات کلسیم نیز صادر شده و مشکلاتش درحال پیگیری است تا طی ماه‌های آینده به مرحله اجرا برسد، این طرح بزرگترین معدن کربنات کلسیم خاورمیانه است.

بزرگترین معدن خاورمیانه در آوج فعال می‌شود/ این شهرستان در حوزه گردشگری مظلوم واقع شده است

نصرت الله علیرضایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری بخش خصوصی در کشور اظهار کرد: به این نکته باور دارم که باید کشور را با سرمایه گذاری بخش خصوصی آباد کرد و توسعه داد؛ درواقع مدیران موفق فضا را برای جلب سرمایه گذار خصوصی فراهم کرده و موانع و مشکلات و بروکراسی‌های اداری را کاهش می‌دهند.

وی ادامه داد: فراهم ساختن امنیت سرمایه گذاری، تبدیل شدن اکرام سرمایه گذار به فرهنگ و تامین آینده روشن برای این قشر دارای ضرورت است؛ در این راستا تخصیص امتیازات و تسهیلات ویژه، بهره پایین و تعامل با کشورها جهت افزایش صادرات و بازار فروش موثر هستند.

فرماندار آوج با تاکید بر نقش بخش خصوصی در توسعه اقتصادی گفت: سرمایه گذاری بخش خصوصی، ستون خیمه توسعه کشور به شمار می‌آید و با تحقق آن رونق و جهش تولید اتفاق می‌افتد؛ همچنین افزایش اشتغال، امید به زندگی، مراودات و همبستگی بین مردم و کاهش آسیب‌های اجتماعی و تنش و خشونت در خانواده از تبعات و کارکردهای آن محسوب می‌شود.

تحقق جهش تولید با سرمایه گذاری بخش خصوصی

وی درباره اقدامات انجام شده در شهرستان آوج بیان کرد: در شهرستان آوج با این رویکرد ضمن باز بودن در به روی سرمایه گذاران بیشتر تلاش‌ها به حل مشکلات سرمایه گذاران بومی در حوزه صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری و صنایع تبدیلی معطوف بوده که برخی از آن‌ها به نتیجه رسیده و بعضی موارد نیز در مراحل ابتدایی و میانی کار قرار دارند.

این مقام مسئول ادامه داد: در حوزه صنعت، 80 واحد تولیدی متقاضی تسهیلات، احصاء شده و برای حل مشکلاتشان جلساتی با مسئولان و مدیران بانک‌ها برگزار شد و در نتیجه آن تاکنون به 15 تا 20 واحد تسهیلات پرداخت شده و سایر موارد نیز در مرحله پیگیری قرار دارند.

وی عنوان کرد: طی سال گذشته برخی واحدهای تولیدی تعطیل و پروژه‌های بزرگ شهرستان مجدد به چرخه تولید بازگشته و عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده که بازار آهن کاوه از جمله آن‌هاست؛ در این بازار 100 کارگاه مرتبط با صنعت آهن از جمله آهن فروشان و 100 کارگاه تولیدی زودبازده و کوچک حضور دارند که تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و پیش بینی ما اتمام آن‌ها در هفته دولت است.

علیرضایی ابراز کرد: مشکلات سیلوی گندم آوج نیز بررسی شده و اکنون در فاز اول با ظرفیت 30 هزار تن فعال شده و چشم انداز آن جمع آوری و تحویل 100 هزار تن گندم و تحویل به کارخانجات تولید آرد است که این مرحله پیشرفت فیزیکی 30 درصدی دارد.

وی اظهار کرد: شهرستان آوج در فاصله 120 کیلومتری قزوین و در منطقه‌ای کوهستانی به‌عنوان شهرستان کمتر توسعه یافته در کشور شناخته شده و از این رو تمرکز بر سرمایه گذاران بومی برای آن ضرورت دارد، در همین راستا نیز افراد بومی شناسایی و از مناطق مختلف دعوت به همکاری شده‌اند.

فرماندار آوج ادامه داد: عملیات اجرایی شرکت کوهستان فجر آوج در حوزه صنایع تبدیلی لبنیات با سرمایه گذار بومی آغاز شده؛ باتوجه به پتانسیل و ظرفیت بالای آوج در دامداری‌های کوچک و صنعتی و کیفیت مرغوب شیر، این امکان وجود دارد که تمام این امکانات در این شرکت جمع آوری شود که کل شهرستان را پوشش می‌دهد.

پتانسیل ویژه گردشگری در شهرستان آوج

وی عنوان کرد: مجوزهای کارخانه معدن کربنات کلسیم نیز صادر و مشکلاتش درحال پیگیری است تا طی ماه‌های آینده به مرحله اجرا برسد، این طرح بزرگترین معدن کربنات کلسیم خاورمیانه بوده و در فاز اول 30 میلیارد ظرفیت داشته و امکان توسعه تا 200 میلیارد را نیز داراست.

این مقام مسئول ابراز کرد: همچنین در نتیجه پیگیری مشکلات کشتارگاه مرغ آبگرم که تعطیل و به مزایده گذاشته شده بود اکنون در مرحله نوسازی و مرمت داخلی بوده و پس از کرونا به چرخه تولید وارد و مرغ گرم روانه بازار می‌شود.

وی درباره حوزه گردشگری گفت: در حوزه گردشگری نیز 50 درصد مجتمع گردشگری آوای آوج با 20 میلیارد سرمایه گذاری تکمیل و درحال اجراست.

علیرضایی ادامه داد: آب معدنی ارشیا در مرحله مرمت قرار دارد و بناست کاروانسرای شاه عباسی نیز برای فعال شدن به سرمایه گذار بومی بخش خصوصی واگذار شود، چندین پروژه نیز در مرحله صدور مجوز هستند.

وی ابراز کرد: امیدواریم با جذب و حمایت از سرمایه گذاران بومی استان بتوانیم ضمن تضمین ماندگاری جمعیت در آوج شاهد رونق و پویایی اقتصادی آن نیز باشیم؛ چرا که این شهرستان علی‌رغم دارا بودن ظرفیت بالا در حوزه گردشگری ناشناخته و مظلوم واقع شده است.

فرماندار آوج با برشمردن جاذبه‌های گردشگری این شهرستان گفت: در آوج پتانسیل‌های بالایی در حوزه گردشگری طبیعی، تنوع گیاهی و جانوری و میوه‌های متنوع وجود دارد که چشمه علی، غار، پل معلق، آب معدنی آبگرم و منطقه نمونه گردشگری از جمله آن‌ها هستند.

وی در پایان گفت: برج‌های دوگانه خرقان، امامزاده‌های مختلف و قلعه کرد با 45 هزار سال قدمت نیز از جاذبه‌های تاریخی آوج به شمار می‌آیند.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان