۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین ۱۰۷۵ قزوینی به کرونا مبتلا و ۷۲۳نفر بهبود یافتند/ تعداد جانباختگان به ۱۶۰ نفر رسید
کد خبر: ۳۴۱۳۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱/۱۷ ساعت: ۲۰:۳۸ ↗ لینک کوتاه

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

۱۰۷۵ قزوینی به کرونا مبتلا و ۷۲۳نفر بهبود یافتند/ تعداد جانباختگان به ۱۶۰ نفر رسید

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تاکنون هزار و ۷۵ نفر در استان قزوین به کرونا مبتلا شده‌اند که ۷۲۳ نفر از این تعداد بهبود یافته و ۱۶۰ نفر جان باخته‌اند.

۱۰۷۵ قزوینی به کرونا مبتلا و ۷۲۳نفر بهبود یافتند/ تعداد جانباختگان به ۱۶۰ نفر رسید

دکتر پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در استان اظهار کرد: تاکنون طبق تست‌های مثبت اعلام شده هزار و 75 نفر از هم استانی‌ها به کووید 19 مبتلا شده‌اند.

وی ادامه داد: 723 نفر از مبتلایان بهبود یافته‌اند که آخرین نفر آن‌ها آقای 95 ساله‌ای بود که پس از 13 روز بستری شدن از بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) ترخیص شد؛ متاسفانه تعداد فوتی‌های با تست مثبت نیز به 160 نفر رسید. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین ابراز کرد: طی این مدت افرادی به نقاهتگاه دانشگاه که با همکاری هلال احمر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی قزوین قرار گرفته منتقل شده و اکنون 25 نفر در آن تحت مراقبت هستند؛ درواقع این فضا در راستای کاهش سرایت بیماری به خانواده‌ها پس از ترخیص از بیمارستان درنظر گرفته شده است.

وی افزود: تاکنون 86 درصد از مردم استان تحت پوسش غربالگری غیرحضوری قرار گرفته‌ و 25 هزار و 751 نفر از آن‌ها ویزیت شده‌اند.

این مقام مسئول ضمن تشکر از قشرهای مختلف از جمله صنایع و سازمان‌های مردم نهاد با اشاره به نیازهای کنونی دانشگاه گفت: نیاز کنونی ما استفاده از منابع مالی در راستای تامین زیرساخت‌هایی از جمله دستگاه‌های تنفسی و مانیتور است.

وی در پایان عنوان کرد: از خیرین و هم استانی‌ها خواستاریم کمک‌های خود را به حساب مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی که از طریق رسانه‌ها و منابع معتبر اعلام شده واریز کرده و بدانند که قطعا گزارش عملکرد آن به اطلاع مردم خواهد رسید.

انتهای پیام/۶۰۰۶

 

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان