۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تحقق شعار "در خانه می‌مانیم" با همراهی قزوینی‌ها/ کاهش ۷۹درصدی تردد در محورهای مواصلاتی
کد خبر: ۳۴۱۲۴۱ نویسنده: طاهره سادات موسوی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱/۱۴ ساعت: ۱۰:۳۸ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

تحقق شعار "در خانه می‌مانیم" با همراهی قزوینی‌ها/ کاهش ۷۹درصدی تردد در محورهای مواصلاتی

در روز سیزده بدر، مردم با حضور در طبیعت این روز را جشن می‌گیرند، اما امسال ویروس کرونا شرایط خاصی را حاکم کرده و ماندن در خانه، جایگزین رفتن به دلِ طبیعت شد.

تحقق شعار "در خانه می‌مانیم" با همراهی قزوینی‌ها/ کاهش ۷۹درصدی تردد در محورهای مواصلاتی

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ بیماری کرونا وضعیت بحرانی و خاصی را در سراسر کشور و جهان ایجاد کرده و برنامه‌ها و طرح‌های مختلفی برای جلوگیری از شیوع آن انجام شده است.

شعار ماندن در خانه، اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و محدودیت تردد و عدم حضور در اجتماعات از جمله راه‌های اصلی جلوگیری از شیوع کرونا است.

روز طبیعت یکی از آداب و رسوم کهنی است که همه ساله در جای جای کشور برگزار شده و مردم با حضور در طبیعت این روز را جشن می‌گیرند، اما امسال ویروس کرونا شرایط خاصی را حاکم کرده و ماندن در خانه، جایگزین رفتن به دلِ طبیعت شد.

در این راستا فعالیت‌های مختلفی انجام شد، برای آگاهی از وضعیت استان قزوین در این روز با چند نفر از مسئولین گفت‌و گو کرده و شرایط و میزان همراهی هم استانی‌ها در عدم خروج از منزل را جویا شدیم.

کاهش 79 درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان
سردار مهدی حاجیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: از تمام هم استانی‌ها، مردم فهیم، قانون‌مند و قانون پذیر که از ابتدای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی تاکنون و همینطور در روز طبیعت همکاری بسیار خوب و ویژه‌ای داشتند نهایت تشکر و قدردانی را داریم.

وی ادامه داد: همکاری مردم در کنترل بحران کرونا نشان داد که آن‌ها درک درستی از بحران سلامت داشته و برمبنای قانون از فرامین و دستورات پلیس به‌عنوان مجری قانون پیروی کرده و همراهی دوستانه‌ای داشتند.

فرمانده انتظامی استان قزوین ابراز کرد: باتوجه به جغرافیای قزوین که محور مواصلاتی 11 استان است، در سال‌های گذشته در ایام نوروز یک میلیون و 400 هزار تردد در استان انجام می‌شد که امسال با همراهی خوب مردم این میزان تا 79 درصد کاهش یافت.

وی افزود: حتی در مرحله اول طرح نیز همکاری مردم قزوین نسبت به سایر استان‌ها بهتر بود و همین امر باعث شد تا وضعیت بحرانی استان متعادل‌تر شود؛ همچنین صنوف، اتحادیه‌ها و بازاریان نیز همراهی خوبی داشتند و به همین دلیل در نیمه دوم تعطیلات تمام صنوف به جز ارائه دهندگان کالاهای اساسی تعطیل شدند.

این مقام مسئول انتظامی عنوان کرد: پلیس مجری اصلی طرح فاصله گذاری در کشور بود اما از تمام ارگان‌ها، سپاه، ارتش، استانداری و فرمانداری‌ها که همراهی خوبی با ما داشتند تشکر می‌کنیم.

وی با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده در روز طبیعت گفت: روز گذشته محدودیت 100 درصدی در تردد داشتیم که در این راستا نیز شاهد همراهی مردم بودیم و در نتیجه محدودیت 100 درصدی و عمل به شعار در خانه می‌مانیم بدون هیچ گونه تنش و نارضایتی مردم تحقق یافت.

هیچ خودرویی تحت تعقیب قرار نگرفت
حاجیان افزود: همچنین در نیمه دوم نیز شعار بازگشت به خانه توسط مسافران تحقق پیدا کرد؛ باید توجه داشت که توجه به سلامتی در مورد کرونا صرفا موضوعی شخصی نبوده و عدم رعایت نکات لازم سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد، از این رو پلیس در این راستا اختیار ویژه‌ای داشت و می‌توانست با متخلفین برابر با قانون برخورد کند.

وی ادامه داد: جریمه نقدی 500 هزار تومانی و توقیف خودروی متخلف و پیگیری و تعقیب درصورت سرپیچی از اختیارات پلیس بود که خوشبختانه در استان قزوین هیچ مورد تحت تعقیبی نداشته و به ندرت خودرویی جریمه شد.

فرمانده انتظامی استان قزوین ابراز کرد: پلیس در این ایام خاص علاوه بر ماموریت اصلی که مدافع امنیت است مدافع سلامت نیز هست و همواره بدون هیچ تعطیلی پای کار است و به این خدمت گزاری افتخار می‌کند.

وی در پایان گفت: علاوه بر تشکر و قدردانی ویژه از همراهی مردم، از صدا و سیما و رسانه‌ها نیز تشکر می‌کنیم و با ادامه داشتن طرح اعمال محدودیت تا 20 فروردین و همراهی تمام مردم امیدواریم از این مرحله بحرانی عبور کنیم.

کنترل تمام مسیرهای منتهی به تفرجگاه‌ها و روستاها
اسماعیلی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی نیروهای بسیج و سپاه در کنار نیروی انتظامی و هلال احمر فعالیت‌هایی را بر عهده گرفتند.

وی ادامه داد: 76 ایستگاه سلامت در سراسر استان تشکیل شده و ضمن توزیع ماسک رایگان و استفاده از ژل و محلول ضدعفونی کننده برای مراجعان اطلاعات لازم در قالب پاسخ به پرسش‌ها و ارائه بروشور به آنان منتقل می‌شود.

مسئول عملیات سپاه پاسداران قزوین ابراز کرد: باتوجه به اعمال فاصله گذاری اجتماعی و محدودیت‌های شدید در روز سیزدهم فروردین نیروهای بسیج اقداماتی را انجام داده‌اند که البته رعایت خود مردم در این روز مهم‌ترین موضوع بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه مردم نسبت به اهمیت رعایت نکات و ماندن در منزل آگاه شده و مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که ترددها در شهر و جاده‌های بین شهری برای سیزده بدر بسیار کاهش یافته و هم استانی‌ها این سنت را در منزل اجرا کرده‌اند.

این مقام مسئول عنوان کرد: در روز سیزده بدر معابر و خیابان‌ها و جاده‌های منتهی به سمت الموت، باراجین و تفرجگاه‌ها کنترل و با نیوجرسی بسته شده و در داخل شهرها نیز شهرداری ورود به پارک‌ها و فضای سبز را ممنوع کرده است.

وی با بیان اقدامات انجام شده در مراکز روستایی گفت: در مناطق روستایی نیز کنترل ورود افراد غیربومی و عدم تجمع توسط دهیاری‌ها و پایگاه‌های بسیج انجام شده و در این مناطق نیز با اقداماتی از قبیل رزمایش و گندزدایی مردم نسبت به اهمیت موضوع آگاهی پیدا کرده‌اند.

اسماعیلی با تاکید بر نقش مردم در رعایت عدم برگزاری مراسم سیزده بدر اظهار کرد: با مدیریت خود مردم علی رغم مساعد بودن هوا در مناطق شرق، شمال و غرب استان شاهد عدم حضور در طبیعت برای برگزاری سیزده بدر بودیم و این آگاهی و رعایت مردم قابل توجه است.

غربالگری صنوف در روز طبیعت توسط هلال احمر
حسن آصفی نیز درباره فعالیت‌های جمعیت هلال احمر در روز طبیعت به خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ گفت: باتوجه به تقسیم کار و برنامه ریزی‌های انجام شده نیروهای جمعیت هلال احمر بیشتر برای غربالگری اصناف حضور داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین بیان کرد: نیروهای هلال احمر با حضور در اصناف ارائه دهنده کالاهای ضروری، فروشندگان را غربالگری و سطح اکسیژن آن‌ها را اندازه گیری کرده و پرسش نامه‌های خوداظهاری را بین آنان توزیع کردند تا افراد درصورت داشتن علایم مثبت به شبکه بهداشت و درمان معرفی شوند.
انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان