۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین کسب سهمیه المپیک شیرین‌ترین اتفاق زندگی‌ام بود/ با ماندن در خانه به ریشه‌کنی "کرونا" کمک کنیم/ مطالعه، اتفاق خوب زندگی من است
کد خبر: ۳۴۱۲۲۷ نویسنده: محمدرضا موذن تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱/۱۳ ساعت: ۹:۰ ↗ لینک کوتاه

لیبروی تیم ملی والیبال در مصاحبه با صبح قزوین:

کسب سهمیه المپیک شیرین‌ترین اتفاق زندگی‌ام بود/ با ماندن در خانه به ریشه‌کنی "کرونا" کمک کنیم/ مطالعه، اتفاق خوب زندگی من است

لیبروی تیم ملی والیبال گفت: کسب جواز المپیک شیرین‌ترین اتفاق سال گذشته بود و تعطیلات نوروز هر سال اتفاق شیرینی برای من محسوب می‌شود؛ چرا که همه سال از خانواده دور هستم و از این رو بودن در کنار خانواده و سفره هفت سین در تحویل سال شیرین‌ترین اتفاقی است که برای من رخ می‌دهد.

کسب سهمیه المپیک شیرین‌ترین اتفاق زندگی‌ام بود/ با ماندن در خانه به ریشه‌کنی "کرونا" کمک کنیم/ مطالعه، اتفاق خوب زندگی من است

به گزارش خبرنگار ورزشی صبح قزوین؛ والیبال از جمله ورزش‌های تیمی به شمار می‌آید که طی سال‌های گذشته رشد چشمگیری داشته و تیم ملی توانسته در این رشته در عرصه بین المللی و قاره‌ای به موفقیت‌های قابل توجهی دست یافته و افتخار آفرینی کند.

در سال 98 تیم ملی والیبال ایران در مرحله گروهی توانست مقابل تیم‌های چین تایپه، چین و قزاقستان موفق عمل کرده و در مرحله نیمه نهایی و فینال نیز کره جنوبی و چین را شکست داده و سهمیه ورود به المپیک 2020 را به دست آورد.

محمدرضا مؤذن نیز در این بازی‌ها به‌عنوان لیبرو تیم ملی ایران را همراهی می‌کند، او ورزش را با فوتبال آغاز کرد اما پس از آن به علت حضور پدرش در عرصه والیبال به این رشته علاقمند شده و فعالیتش را در پست پاسور آغاز کرد.

پس از آن به‌عنوان لیبرو برای بازی دعوت شده و با تجربه و تلاش توانست در این پست نیز موفق عمل کرده و با ورود به تیم ملی در بازی‌های حساس عملکرد خوب و متفاوتی را از خود نشان دهد.

به سراغ این ورزشکار جوان تیم ملی رفته و درباره فراز و فرودهای ورزشی سال 98 و حال و هوای این روزهایش با او گفت‌وگو کردیم.

محمدرضا مؤذن در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی صبح قزوین؛ اظهار کرد: کسب جواز المپیک شیرین‌ترین اتفاق سال 98 بود که برای آن تلاش بسیار زیادی داشتیم.

وی ادامه داد: تلخ‌ترین اتفاق سال 98 نیز شیوع کرونا بود که کل دنیا را فلج کرد، مسابقات لیگ جهانی و المپیک به تعویق افتاد و عملا تا شهریور ماه هیچ تورنومنتی نخواهیم داشت.

لیبروی تیم ملی والیبال با بیان خاطرات و تجربیات حساس سال گذشته ابراز کرد: بازی مقابل کره حساس‌ترین بازی ما بود که تیم بازنده باید با رویای المپیک خداحافظی می‌کرد، این بازی بسیار پایاپای بود و تا گیم پنجم پیش رفت و با استرس زیادی همراه بود.

وی ادامه داد: تکیه بر تمرین، کسب مهارت و تکرار تمرین درست، راه رسیدن به موفقیت در لحظه‌های حساس است و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

این والیبالیست جوان عنوان کرد: هنگامی که بازی‌های کسب سهمیه المپیک را انجام می‌دادیم، اتفاقات تلخ و شیرین زیادی رخ داد، در همان زمان خبر سقوط هواپیمای مسافربری ما را ناراحت کرده بود و به دنبال آن تمام فکر ما این بود که با کسب سهمیه المپیک دل هم وطنان را شاد کنیم.

مطالعه کتاب اتفاق خوب زندگی من بود
وی درباره ورود خود به عرصه ورزش گفت: پدر و مادرم در عرصه ورزش هستند و از این رو از ابتدا با ورزش آشنا بودم و فعالیت خود را با فوتبال آغاز کرده و دو سال با نونهالان استان همکاری داشتم.

مؤذن ادامه داد: از آنجایی که پدرم والیبالیست بود و بواسطه رفت و آمد در مجامع والیبال به این رشته علاقمند شده و وارد این حوزه از ورزش شده و فعالیتم را با پست پاسور آغاز کردم.

وی با بیان عملکرد خود در شرایط سخت ابراز کرد: در طول زمان فعالیت ورزشی مواقعی وجود داشت که در شرایط سخت قرار داشته و اذیت شدم، یکی از آن موارد تغییر پست از پاسور به لیبرو بود و باید برای تثبیت در پست جدید تلاش بسیاری می‌کردم، باوجود این هیچ گاه ناامید نشدم.

لیبروی تیم ملی والیبال با اشاره به اوقات فراغت خود عنوان کرد: زمانی که در اردوی تیم ملی یا بازی‌های باشگاهی هستیم به دلیل تمرین زیاد وقت زیادی نداشته و معمولا اوقات فراغت کمی داریم اما اکنون که در خانه هستیم وقتم را به دیدن فیلم و مطالعه کتاب اختصاص می‌دهم و بیشتر به کتاب‌های انگیزشی و تاریخی علاقه دارم.

وی ادامه داد: مطالعه کتاب اتفاق خوب زندگی من بود و با کتاب آرامش خاصی می‌گیرم، مطالعه درصد بالایی به کنترل و توانایی ذهن و کسب اطلاعات کمک می‌کند.

همیشه دوست داشتم خودم باشم
عضو تیم ملی والیبال در پاسخ به این پرسش که "اگر محمدرضا مؤذن نبودی دوست داشتی چه کسی باشی" گفت: به این فکر نکرده‌ام اما همیشه دوست داشتم خودم باشم و هیچ گاه دوست نداشتم جای فرد دیگری بودم.

وی اظهار کرد: در ابتدا پدرم که در پست پاسور بازی می‌کرد در دنیای ورزش الگوی من بود و با راهنمایی‌های مفید خود کمک زیادی به من کرد، در دنیای والیبال حرفه‌ای و لیبرو نیز به سرجیو علاقه زیادی داشته و بازی‌هایش را تماشا می‌کردم.

موذن عنوان کرد: تعطیلات نوروز هر سال اتفاق شیرینی برای من محسوب می‌شود چون همه سال از خانواده دور هستم، اتفاق شیرینی که هر سال برای من رخ می‌دهد بودن در کنار خانواده و سفره هفت سین در تحویل سال است و این کنار هم بودن خوشبختی بزرگی محسوب می‌شود.

وی افزود: در مجموع شاید صرفا یک ماه در سال خانواده‌‌ام را می‌بینم و این بسیار سخت است اما بودن در هر موقعیتی سختی‌های خود را دارد و با تحمل آن‌ها می‌توان به موفقیت و افتخار آفرینی رسید.

لیبروی تیم ملی والیبال ضمن توصیه به ماندن در خانه برای پیشگیری از کرونا گفت: امیدواریم با رعایت توصیه‌های ارائه شده توسط رسانه‌ها و کادر درمان، رعایت بهداشت فردی و عمومی و ماندن در خانه با همکاری هم و امید به خدا به کنترل کرونا کمک کنیم تا این بیماری که همه را درگیر کرده ریشه کن شده و بر لب مردم ایران لبخند بنشیند.
انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان