۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مردم از خرید و مصرف قارچ‌های خودرو خودداری کنند
کد خبر: ۳۴۱۲۰۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱/۱۲ ساعت: ۱۱:۳ ↗ لینک کوتاه

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان:

مردم از خرید و مصرف قارچ‌های خودرو خودداری کنند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: مردم از خرید و مصرف قارچ‌های خودرو (وحشی) خودداری کنند.

مردم از خرید و مصرف قارچ‌های خودرو خودداری کنند

مجید اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های بهاری و ادامه فصل رویش اینگونه قارچ‌ها در عرصه‌های جنگلی و مرتعی کشور که معمولا تا اواخر خرداد ماه سال جاری وجود دارد به کلیه شهروندان استان توصیه می‌شود به منظور حفظ سلامت و ایمنی خود از برداشت، خرید و مصرف قارچ‌های خودرو (وحشی) خودداری کنند.

وی افزود: چنانچه قارچ‌های سمی به ویژه در فصل بهار و پاییز، مورد استفاده خوراکی قرار گیرد، منجر به مسمومیت افراد و عوارض جدی و حتی مرگ می‌شود.

اسماعیلی با اشاره به افزایش نزولات آسمانی در استان و رشد انواع قارچ‌ها در طبیعت اضافه کرد: از طریق ویژگی‌های ظاهری، بو و رنگ قارچ نمی‌توان بطور قطعی سمی و غیرسمی بودن آن را تشخیص داد و کوچکترین اشتباهی در تشخیص ممکن است منجر به مرگ یا آسیب‌های جدی به اعضای بدن شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین تصریح کرد: در حال حاضر قارچ‌های خوراکی به میزان کافی در استان تولید و پاسخگوی نیاز مصرف کنندگان است.

وی به شهروندان توصیه کرد؛ قارچ‌های خوراکی مورد نیاز خود را به صورت بسته بندی شده برچسب دار و دارای پروانه بهره‌برداری از وزارت جهاد کشاورزی را در مراکز و فروشگاه‌های معتبر تهیه کنند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان