۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ۹۳۳ قزوینی به کووید ۱۹ مبتلا و ۶۱۲ نفر بهبود یافتند/ ۱۳۱ نفر جان باختند
کد خبر: ۳۴۱۱۹۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱/۱۱ ساعت: ۲۰:۲۵ ↗ لینک کوتاه

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

۹۳۳ قزوینی به کووید ۱۹ مبتلا و ۶۱۲ نفر بهبود یافتند/ ۱۳۱ نفر جان باختند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تاکنون دو هزار و ۱۵ تست برای تشخیص ارسال کووید ۱۹ ارسال شده و از این میزان جواب ۹۳۳ مورد مثبت اعلام شده که از این تعداد ۶۱۲ نفر بهبود یافته و متاسفانه ۱۳۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

۹۳۳ قزوینی به کووید ۱۹ مبتلا و ۶۱۲ نفر بهبود یافتند/ ۱۳۱ نفر جان باختند

حمیدرضا نجاری در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در استان اظهار کرد: تاکنون دو هزار و 15 تست برای تشخیص ارسال کووید 19 ارسال شده و از این میزان جواب 933 مورد مثبت اعلام شده است.

وی ادامه داد: اکنون 308 نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند و درمجموع تاکنون 612 نفر از مبتلایان بهبود یافته و متاسفانه 131 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین ابراز کرد: یک میلیون و 56 هزار نفر از جمعیت استان که معادل 83 درصد است به‌صورت تلفنی و حضوری غربالگری شده‌اند.

وی درباره تجهیزات جدید فراهم شده برای بیمارستان ولایت گفت: در بیمارستان ولایت تجهیزات و ونتیلاتورها آماده و نصب شده و اقدامات نهایی در حال انجام بوده و این بیمارستان با تجهیزات کامل از آمادگی لازم برای بستری برخوردار است.

این مقام مسئول عنوان کرد: طی روزهای گذشته آمار مراجعات ما افزایش قابل ملاحظه‌ای ندارد و حتی کاهش نیز یافته اما باتوجه به اینکه ممکن است، برخی افراد در اواخر اسفند و اوایل فرودین نکات را رعایت نکرده باشند این امکان وجود دارد که در روزهای آینده میزان مراجعات افزایش داشته باشد.

همچنین گفتنی است؛ به گفته روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تا امروز 124 هزار و 251 نفر در سامانه خوداظهاری salamat.gov.ir ثبت نام کرده و 20 هزار و 986 نفر از بیماران نیز توسط پزشکان مراکز خدمات جامع سلامت ویزیت شده‌اند.

انتهای پیام/۶۰۰۶

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان