۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین روش جدبد مقابله با اخبار جعلی اینستاگرام!
کد خبر: ۳۴۱۱۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱/۱۱ ساعت: ۱۷:۱ ↗ لینک کوتاه

روش جدبد مقابله با اخبار جعلی اینستاگرام!

اینستاگرام هم درنهایت درزمینهٔ مبارزه با اطلاعات نادرست و تئوری توطئه رویه فیس‌بوک را در پیش گرفت و در به‌روزرسانی جدید خود رتبه پست‌های انتشاردهنده اکاذیب را تنزل می‌دهد.

روش جدبد مقابله با اخبار جعلی اینستاگرام!
 
به گزارش سرویس علم وفناوری صبح قزوین؛اینستاگرام هم درنهایت درزمینهٔ مبارزه با اطلاعات نادرست و تئوری توطئه رویه فیس‌بوک را در پیش گرفت و در به‌روزرسانی جدید خود رتبه پست‌های انتشاردهنده اکاذیب را تنزل می‌دهد.
 
اینستاگرام هم درنهایت درزمینهٔ مبارزه با اطلاعات نادرست و تئوری توطئه رویه فیس‌بوک را در پیش گرفت و در به‌روزرسانی جدید خود رتبه پست‌های انتشاردهنده اکاذیب را تنزل می‌دهد.
 
 این کمپانی اعلام کرد که به دلیل مبارزه با اکاذیب نشر داده‌ شده در اینستاگرام ازاین‌پس پست‌هایی که توسط کارمندان بررسی حقیقت رد می‌شود را تنزل رتبه می‌دهد. تنزل رتبه موجب می‌شود که تعداد افرادی که این پست‌ها را مشاهده می‌کنند کاهش چشم‌گیری پیدا کند.
 
این نرم‌افزار از سال گذشته فرایند ارسال پست‌ها به بررسی‌کنندگان سوم شخص را آغاز کرد اما این پست‌ها تاکنون به‌صورت عادی در فید کاربران نمایش داده می‌شدند و تنها برچسب «اطلاعات نادرست» را دریافت می‌کرد. از طرف دیگر فیس‌بوک از سال 2016 پست‌های انتشاردهنده اکاذیب را تنزل رتبه داده است.
 
البته اینستاگرام اعلام کرده است که این به‌روزرسانی نه‌تنها مشکل اطلاعات غلط در رابطه با ویروس کرونا می‌شود بلکه تمامی پست‌های کذب در فید و استوریها را دربرمی گیرد. این نرم‌افزار همچنین تمامی حساب‌های کاربری مرتبط با ویروس کرونا را از بخش پیشنهادها حذف خواهد کرد و تنها پست‌های عرضه‌شده توسط سازمان‌های سلامت معتبر را به نمایش درخواهد آورد.
 
اینستاگرام پیش‌تر برای برجسته کردن اطلاعات سازمان بهداشت جهانی و سایر منابع معتبر در جستجوهای مرتبط با کروناویروس تلاش کرده بود اما نتایج جستجو تاکنون در کنار منابع معتبرتر، اخبار غیررسمی ویروس کرونا را هم به کاربران پیشنهاد می‌کرد. اینستاگرام همچنین ویژگی جدیدی به نام Co-Watching را نیز معرفی خواهد کرد.
 
این قابلیت جدید به کاربران این امکان را می‌دهد که پست‌ها را از طریق چت‌های ویدئویی گروهی مشاهده کنند. به‌این‌ترتیب کاربران اینستاگرام اکنون می‌توانند پست‌هایی را که اخیراً ذخیره یا لایک کرده‌اند را هنگام گپ زدن با دوستان در چت ویدئویی  مشاهده کرده و به اشتراک بگذارند.
 
درنهایت اینستاگرام سعی دارد که استیکرهای مرتبط با حمایت مالی خود را نیز توسعه بدهد. این استیکرها به کاربران سراسر جهان اجازه می‌دهد که برای سازمان‌های غیردولتی کمک مالی جمع‌آوری کنند. لازم به
ذکر است که این ویژگی پیش‌ازاین فقط در ایالات‌متحده در دسترس بود.
 
انتهای پیام/1404
منبع: ایتنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان