۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین پرتره «شهید سلیمانی» را از بین چند پیشنهاد انتخاب کردم/ کار بی‌نظیری را برای مرحله بعدی "عصر جدید" آماده می‌کنم
کد خبر: ۳۴۱۱۸۴ نویسنده: مهران رحمانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱/۱۱ ساعت: ۱۳:۸ ↗ لینک کوتاه

هنرمند تاکستانی در مصاحبه با صبح قزوین:

پرتره «شهید سلیمانی» را از بین چند پیشنهاد انتخاب کردم/ کار بی‌نظیری را برای مرحله بعدی "عصر جدید" آماده می‌کنم

هنرمند تاکستانی گفت: پیشنهادهای زیادی به من شد، اما به دلیل اینکه سردار سلیمانی یکی از قهرمانان ملی کشور محسوب می‌شوند، تصمیم گرفتم تصویر چهره سردار را به نمایش بگذارم تا یادشان بار دیگر برای مردم تداعی شود.

پرتره «شهید سلیمانی» را از بین چند پیشنهاد انتخاب کردم/ کار بی‌نظیری را برای مرحله بعدی "عصر جدید" آماده می‌کنم
به گزارش خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین؛ مسابقه استعدادیابی "عصر جدید" با اجرا و کارگردانی احسان علیخانی یکی از پرمخاطبین برنامه‌های تلویزیونی شبکه سوم سیما است که امسال به عنوان دومین سال در نوروز ۹۹ در حال پخش است.
 
تاکنون رقابت کنندگان بسیاری از استان‌های مختلف به روی صحنه رفتند؛ اما در شب شنبه ۹فروردین‌ماه، مهران رحمانی اهل شهرستان تاکستان استان قزوین، چهارمین اجرای قسمت هفتم از دور مقدماتی فصل دوم "عصر جدید" را روی صحنه به نمایش گذاشت؛ این شرکت کننده پرتره سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را ترسیم کرد، که با رای مثبت داوران همراه شد.
 
مهران رحمانی ۲۴ ساله تاکستانی که دارای تحصیلات کارشناسی معماری است نیز از هنرمندان جوان این شهرستان و استان قزوین است. در ادامه گفت‌وگویی خواندنی با این هنرمند جوان خواهیم داشت.

صبح قزوین: از چند سالگی وارد عرصه نقاشی شدید؟

از کودکی علاقه زیادی به این هنر داشتم، به طوری که از ۱۰ سالگی بدون آموزش و کمک از هیچ استادی، پیگیر نقاشی بودم. اما تقریبا از ۱۵ سالگی به صورت حرفه‌ای این کار را آغاز کردم.

صبح قزوین: هم اکنون مشغول به چه کاری هستید؟

در سن ۱۸ سالگی اولین آموزشگاه نقاشی را در تاکستان راه‌اندازی و کار آموزش را آغاز کردم؛ همچنین یک سال بعد دومین آموزشگاه را در شهر قزوین تاسیس کردم.

صبح قزوین: چه شد که تصمیم گرفتید در “عصر جدید” روی صحنه حاضر شوید؟

سال گذشته که فصل اول فصل عصر جدید در حال پخش بود، ابتدا مخاطب این برنامه نبودم اما زمانی که دیدم برنامه بسیار پرمخاطبی است و به صورت حرفه‌ای اجرا می‌شود، نیز تصمیم گرفتم فیلمی از کارم را ارسال کنم، اما چون زمان ارسال کلیپ‌ها به اتمام رسیده بود؛ تصمیم گرفتم منتظر آغاز فصل دوم بمانم.

باتوجه به اینکه کارم نقاشی سیاه قلم است قابلیت اجرا بر روی صحنه را ندارد چراکه کار بسیار زمانبری است، لذا از همان روزها تصمیم گرفتم نقاشی سرعتی را تمرین کنم. به طوری که در حد چند دقیقه بتوانم کارم را به اتمام برسانم.

از یک سال پیش آمادگی این کار را داشتم که خوشبختانه بعد از ارسال فیلم، کارم پذیرفته شد.

صبح قزوین: چه شد تصمیم گرفتید عکس سردار سلیمانی را به تصویر بکشید؟

زمانی که می‌خواستم برای صحنه نقاشی بکشم، پیشنهادهای زیادی به من شد، اما به دلیل اینکه سردار سلیمانی یکی از قهرمانان ملی کشور محسوب می‌شوند و زمان زیادی از شهادتشان نگدشته، تصمیم گرفتم تصویر چهره سردار را به نمایش بگذارم که یاد ایشان بار دیگر برای مردم تداعی شود.

صبح قزوین: در مورد روش کارتان توضیح دهید؟

سبک اصلی کارم سیاه قلم است که کار بسیار زمانبری است، اما کاری را که در عصر جدید روی صحنه بردم کاملا به صورت ابداعی بود که با یک سال تمرین و تجربه کاری خودم، توانستم به نمایش بگذارم.

صبح قزوین: آیا کسی جز شما در خانواده در این حرفه فعالیت دارد؟

خیر؛ این کار را از روی علاقه شخصی انتخاب کردم، به طوری که حتی بارها اطرافیانم سرزنشم می‌کردند که این کار آینده‌ای ندارد. اما به دلیل علاقه شدیدی که به کشیدن تصویرداشتم، تصمیم گرفتم کارم را به صورت حرفه‌ای ادامه دهم چراکه معتقدم هرکاری که از دل برآید با موفقیت همراه خواهد بود.

صبح قزوین: چرا در دانشگاه رشته هنر و گرافیک را ادامه ندادید؟

باتوجه به اینکه در شهر ما رشته گرافیک برای آقایان وجود نداشت؛ همچنین به دلیل نزدیکی رشته معماری به گرافیک، این رشته را ادامه دادم.

صبح قزوین: تاکنون از جایی حمایت شدید؟

در مجتمع تجاری مهرو ماه قزوین آموزشگاه نقاشی و سیاه قلم دارم که برخی کارهایم را آنجا عرضه می‌کنم، اما تاکنون هیچ حمایتی نشدم؛ حتی گاهی به دلایل متفاوت با کار بنده مخالفت هم شده است.

چندین مرتبه برای برپایی نمایشگاه اقدام کردم اما متاسفانه موافقت نشد، زیرا شرایط بسیار سخت بوده و هزینه‌های هنگفتی را بر سر راهم قرار دادند.

صبح قزوین: از کارتان راضی هستید؟

بسیار زیاد؛ از همان ابتدا تصمیم گرفتم هنری که دارم را پیش ببرم چراکه معتقدم نقاشی هم مانند هزاران حرفه دیگر است که می‌توان آن را ارتقاء داد و در آن موفق بود.

از کارم رضایت کامل دارم، به طوری که وسع مالی آن را لحاظ قرار نمی‌دهم و حتی چندین هنرجو را که زمینه و علاقه کافی برای پیشرفت در این حرفه را داشتند و از وضعیت مالی مناسبی برخوردار نبودند، را به صورت رایگان آموزش دادم و اکنون در حد استادکاری فعالیت می‌کنند.

صبح قزوین: برای آینده چه تصمیمی دارید؟

انتظار دارم از کارم حمایت شود، ایده‌های بسیار بزرگ و مختلفی دارم که تصمیم دارم به سرانجام برسانم؛ کاری که در عصر جدید انجام دادم، بسیار ابتدایی و ساده بود. اما در مرحله بعد نیز در نظر دارم هنری را به نمایش بگذارم که در دنیا کسی نظیر آن را انجام نداده باشد که ریسک آن بسیار بالاست.

صبح قزوین: خاطره تلخ یا شیرینی از سال ۹۸ برایمان بفرمایید.

روزی که از برنامه عصر جدید تماس گرفتند که پذیرفته شدن فیلمم را اطلاع دهند، تصادف شدیدی کرده بودم که خوشبختانه با آن خبر آنقدر خوشحال شدم که تلخی تصادفم را فراموش کردم و خبر بسیار خوشحال کننده‌ای بود.

صبح قزوین: توصیه شما به عنوان یک هنرمند به مردم در روزهای کرونایی چیست؟

از مردم خواهشمندم که در منزل بمانند و مراقب سلامتی خودشان باشند چراکه در این شرایط باید هر شخصی با مراقبت از خود و خانواده‌اش، باری را از روی دوش قشر زحمتکش کادر درمانی بردارد، تا روزی که با یاری هم بتوانیم کرونا را شکست دهیم.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان