۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین کشت گندم در مزارع کشاورزی قزوین ۶ درصد رشد داشته است
کد خبر: ۳۴۱۱۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱/۱۰ ساعت: ۹:۴۳ ↗ لینک کوتاه

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان:

کشت گندم در مزارع کشاورزی قزوین ۶ درصد رشد داشته است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: در سال زراعی جاری کشت گندم در مزارع کشاورزی این استان ۶ درصد رشد داشته است.

کشت گندم در مزارع کشاورزی قزوین ۶ درصد رشد داشته است

مجید اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در سال جاری 154 هزار و 456 هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم آبی و دیم رفته است که نسبت به سال زراعی قبل 6 درصد رشد داشته است.

وی افزود: همچنین کشت محصول جو 14 درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد که امیدواریم در تولید غلات در استان با جهش تولید مواجه شویم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: قیمت گندم برای امسال ۲۵۰۰ تومان اعلام شده که نسبت به سال گذشته ۴۷ درصد رشد قیمت داشته که در سال جهش تولید اولین گام پایداری تولید محسوب می‌شود.

اسماعیلی با اشاره به وضعیت بارندگی در سال زراعی جاری بیان کرد: تاکنون 276 میلی‌متر بارندگی در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد افزایش بارش در استان داشته‌ایم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: اکنون در سطح ۱۴ هزار و ۶۰۰ هکتار تقریبا ۳۰ درصد مزارع آبی استان مبارزه با علف‌های هرز انجام شده و مبارزه و پایش با سن گندم در حال انجام است.

به گفته ی وی؛ امسال مبارزه با سن مادر در سطح ۴۷ هزار هکتار و پوره در سطح ۷۰ هزار هکتار انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: اکنون وضع مزارع گندم و جو بسیار خوب است و امیدواریم با مبارزه بموقع با سن مادر محصول خوبی تولید کنیم.

به گفته‌ی اسماعیلی؛ همچنین با توجه به شرایط جوی مبارزه با ملخ در سطح ۵۱ هکتار در کانون‌های ملخ در بخش طارم سفلی با جدیت در حال انجام است.

وی اضافه کرد: امسال تلاش زیادی انجام شده تا کودهای مورد نیاز کشاورزان استان به موقع تامین شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: در استان در زمینه تولید محصولات زراعی، باغی، حفظ نباتات و مکانیزاسیون اقدامات خوبی انجام شده است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان