۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین توزيع بسته‌هاي غذايي و اقلام بهداشتي ویژه مناطق محروم در قزوین
کد خبر: ۳۴۱۱۳۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱/۱۰ ساعت: ۸:۲۵ ↗ لینک کوتاه

توزيع بسته‌هاي غذايي و اقلام بهداشتي ویژه مناطق محروم در قزوین

معاون امور داوطلبان جمعيت هلال احمر استان قزوين از توزيع بسته‌هاي غذايي و اقلام بهداشتي ضدكرونايي در مناطق محروم، توسط اعضای گروه وفور و جمعیت هلال احمر خبر داد.

توزيع بسته‌هاي غذايي و اقلام بهداشتي ویژه مناطق محروم در قزوین

داود ارجینی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: با همت اعضای گروه “مهارتهای زندگی سالم” یا «وفور» و با همکاری و همیاری جمعیت هلال احمر بسته‌های غذایی و اقلام بهداشتی ضدکرونایی بین خانوارها در مناطق محروم در شهر اقبالیه، توزيع شد.

وي ادامه داد: باتوجه به وظیفه سازمانی داوطلبان بعنوان حلقه اتصال توان توانمندان به نیاز نیازمندان و نيز ضمن اعلام آمادگي و هماهنگی و همکاری بسیار خوب گروه بشردوست و نیک اندیش "وفور" برای هرگونه مساعدت و همراهی و همچنين شناسایی مناطق محروم و در اختیار گذاشتن تمامی ظرفیت‌های جمعیت هلال احمر برای هدایت کمک‌های جوانان بشردوست اين گروه، اقلام غذایی و بهداشتی که توسط اعضای گروه «وفور» جمع‌آوری شده بود با همکاری و همراهی هلال احمر بسته بندی شده و بین خانوارهای مناطق محروم در شهر اقبالیه توزیع شد.

معاون امور داوطلبان جمعيت هلال احمر استان قزوين بیان کرد: این بسته‌ها شامل برنج، روغن، ماکارانی، حبوبات و رب و بسته‌های بهداشتی شامل ماسک، محلول و ژل ضدعفونی و مواد شوینده بود که در بین خانواده‌های این مناطق توزیع شد.

ارجینی در ادامه گفت: اعضای داوطلبان هلال احمر این روز‌ها در همه جا و در همه عرصه‌ها به هموطنان خدمت رسانی می‌کنند و با توجه به اینکه رسیدگی به وضعیت مناطق محروم نیز یک تکلیف برای اعضای داوطلبان این جمعیت است اقدام به توزیع اقلام غذایی و بهداشتی در مناطق محروم می‌کنند كه همکاری با گروه وفور یکی از برنامه‌های داوطلبان در اين ايام است.

وی عنوان کرد: ضدعفونی معابر و منازل در شهر اقبالیه نیز با کمک این گروه در کنار توزیع بسته‌های غذایی و اقلام بهداشتی صورت گرفت.

این مقام مسئول گفت: جمعیت هلال احمر با کمک نیروهای داوطلب و مردمی و همچنین مدافع سلامت و با استفاده از تمام امکانات و با همراهی خیرین استان قطعا تا ریشه‌کن شدن کرونا در کنار مردم خواهد بود و آماده هرگونه همکاری در زمینه کمک به خانواده‌های نیازمند در اين شرایط بحرانی است.

همدلى اعضای گروه وفور با خانواده‌های مناطق محروم در قزوین

دنیا صابری یکی از اعضای گروه «وفور» با اشاره به نحوه همکاری با هلال احمر اظهار کرد: اعضای این گروه باحضور در دوره «مهارتهای زندگی سالم» یا «وفور» توانستند به یک خودشناسی در جهت بیشتر همدل و همیار شدن برای انجام کارهای خیر برسند.

وی ادامه داد: اعضای این گروه در قزوین و شهرهای دیگر مثل شیراز، کرمان، رشت و حتی خارج از کشور مشغول به فعالیت هستند و تمامی این کمک‌ها جمع آوری شده از اعضای این گروه است که بسته‌بندی شده و بین خانوارها در مناطق محروم توزیع شد.

صابری عنوان کرد: این گروه کار خود را با ضدعفونی اماکنی مانند سرای سالمندان و معلولین و همچنین تهیه صبحانه جهت نقاهتگاه نگهداری بیماران کرونا در محل دائمی نمایشگاه‌های استان آغاز کرده است.

وی بیان کرد: هم اکنون گروه وفور کار خود را با بسته‌بندی و توزیع اقلام خوراکی و بهداشتی بین خانوارهای مناطق محروم با همکاری و همیاری هلال احمر ادامه می‌دهد و در آینده در نظر داریم معابر روستایی را نیز ضدعفونی کنیم.

صابری ادامه داد: به جهت بی‌طرفی و بی‌غرضی هلال احمر و وابسته نبودن این نهاد به هیچ سمت و سویی و همچنین در جهت توزیع بهتر اقلام بین خانوارهای مناطق محروم این گروه برآن شد تا با کمک و همیاری جمعیت هلال احمر استان قزوین نسبت به این کار اقدام کند.

وی در پایان گفت: بیماری کرونا به عنوان یک بهانه یا یک موتور محرک بود تا اعضای این گروه بتوانند فعالیت خود را در زمینه انسان دوستانه و بشردوستانه با همکاری هلال احمر در جهت کمک به خانواده‌های مناطق محروم آغاز کرده تا بتوانند در این موقعیت حساس کمکی در جهت پیشگیری از بیماری کرونا به هم‌وطنان عزیز کرده باشند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان