۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در قزوین و تعطیلی بازار و مجتمع‌های تجاری
کد خبر: ۳۴۱۱۱۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱/۹ ساعت: ۱۱:۲۴ ↗ لینک کوتاه

گنجینه‌ای از داغ‌ترین اخبار قزوین در هفته‌‌ای که گذشت؛

اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در قزوین و تعطیلی بازار و مجتمع‌های تجاری

هفته گذشته استان قزوین دستخوش وقایع و اتفاقاتی قابل تامل بوده که به اختصار در گنجینه داغ‌ترین اخبار این هفته استان گردآوری شده است.

اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در قزوین و تعطیلی بازار و مجتمع‌های تجاری

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ هفته گذشته استان قزوین دستخوش وقایع و اتفاقاتی قابل تامل بوده که به اختصار در گنجینه داغ‌ترین اخبار این هفته استان گردآوری شده است.

اگر حلقه انتقال کرونا شویم، حق‌الناس به گردنمان می‌آید/ امروز پاسداران و نیروهای مسلح، پاسدار حریم سلامت شده‌اند

امام جمعه قزوین در برنامه زنده تلویزیونی گفت: اگر ما حلقه اتصال و شیوع این بیماری شویم حق الناس بر گردنمان خواهد بود یعنی اگر کسی بیمار باشد و ما وسیله نقل و انتقال این ویروس به شخص دیگری شویم باید در محضر خدای متعال پاسخگو باشیم.

طرح فاصله گذاری اجتماعی با جدیت اجرایی می‌شود/ برخورد قاطع با متخلفان

دادستان عمومی و انقلاب قزوین از برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفانی که اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی نگرفته و در روند اجرای این طرح اخلال ایجاد کنند، خبر داد.

آغاز طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا / ۵ میلیون ریال جریمه و توقیف خودروهای متخلف

فرمانده انتظامی استان قزوین از آغاز اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا خبر داد و گفت: پلیس بدون اغماض با خودروهای متخلف برخورد می‌کند.

۷۹۴ قزوینی به کرونا مبتلا و ۵۳۲ نفر بهبود یافتند/ ۹۷ نفر جان خود را از دست دادند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: با اضافه شدن ۱۱ نفر به آمار مبتلایان به کووید ۱۹ تعداد این بیماران با تست قطعی آزمایشگاهی به ۷۹۴ نفر رسید که البته ۵۳۲ نفر بهبود یافته و ۹۷ نفر جان باختند.

شانتاژ خبری خبرگزاری ایلنای قزوین عامل دروغ‌پردازی رسانه‌های معاند شد/ مدیر پرستاری بیمارستان ولایت تکذیب کرد+فیلم

بسیار بجا بود که سرپرست خبرگزاری ایلنای استان قزوین به جای شانتاژ خبری و خوراک دهی به رسانه‌های معاند سعی در نشان دادن واقعیت‌های درمانی و زحمات کادر پزشکی و خدماتی بیمارستان‌های استان قزوین می‌کرد تا بدین گونه زمینه ساز تخریب اعتماد عمومی مردم به حوزه بهداشت و درمان فراهم نمی‌شد.

اجرای رزمایش سراسری شهدای مدافعان سلامت

معاون عملیات سپاه قزوین گفت: در راستای اجرای رزمایش سراسری شهدای مدافعان سلامت، معابر و اماکن عمومی، مراکز تجاری و خرید گندزدایی می‌شود.

"نیاق"، روستایی که به دست "یاقی‌ها" ایجاد شد/ ناگفته‌هایی از حضور "محمد حنیفه"و افسانه‌های "کوه سنگی"

یکی از روستاهای مناطق شمالی استان قزوین که با فاصله‌ی کمی از شهر به منطقه‌ی توریستی و جاذبه‌ی گردشگری تبدیل شده‌، روستای نیاق است که در فاصله‌ی ۱۵ کیلومتری از خیابان سردار سلیمانی واقع شده ‌است.

ادارات غیر ضروری تعطیل می‌شود/ ورودی‌های استان با جدیت کنترل می‌شود

استاندار قزوین گفت: برای خروج از وضعیت قرمز در استان از فردا تصمیمات سخت‌‎گیرانه و محدود کننده خواهیم گرفت و ضمن تعطیلی همه اصناف غیر ضروری، مبادی ورودی شهرها به شدت کنترل می‌شود.

اقساط مددجویان تا اردیبهشت به تعویق افتاد/ پرداخت ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات

مدیرعامل صندوق امداد ولایت استان قزوین از تعویق اقساط مشتریان صندوق امداد ولایت که همگی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام (ره) هستند، خبرداد.

کشف ۵۴۰ لیتر الکل سفید غیرمجاز و دستگیری سارق حرفه‌ای در شهرستان البرز

فرمانده انتظامی استان قزوین از کشف ۵۴۰ لیتر الکل سفید غیرمجاز و دستگیری ۲ نفر در این خصوص در قزوین خبر داد.

تولیداتم را از طریق شبکه‌های مجازی به فروش می‌رسانم/ کارم را با ۱۰۰ هزار تومان آغاز کردم

بانوی هنرمند عروسک‌ساز گفت: در ابتدا با ۱۰۰ هزار تومان فعالیت آموزش و یادگیری ساخت عروسک را آغاز کردم و سپس با گذشت زمان و با الگوبرداری از شبکه‌های مجازی و به کارگیری خلاقیت به کارم رونق بخشیدم.

گروه‌های مردمی مدافعان سلامت نقش جدی در کُند شدن سرعت انتشار ویروس داشته‌اند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: گروه‌های مردمی و مدافعان و مجاهدان سلامت نقش جدی در کُند شدن سرعت انتشار این ویروس داشته‌اند.

محکومیت ۷۷۰ میلیون ریالی قاچاقچی ارز در قزوین

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین گفت: قاچاقچی ارز در قزوین به پرداخت ۷۷۰ میلیون ریال جریمه محکوم شد.

هیئت و ریزش بهمن فکری

چالش‌های اعتقادی مرتبط با اهل‌بیت(ع) که عمدتاً در بستر هیئت نمودار می‌شود معلول یک نظام فکری غلط است؛ لذا لازم است به اتفاقاتی مثل شکسته شدن درب حرم کریمه اهل‌بیت(ع) و فحاشی در صحن حرم نگاهی عمیق‌تر انداخته شود.

۶۵ هزار نفر در عوارضی رشت به قزوین پایش شدند/ استقرار نقاهتگاه لشکر ۱۶زرهی قزوین در گیلان

فرمانده تیپ ۱۱۶ شهید صفوی قزوین گفت: در راستای فرمان رهبر معظم انقلاب به ورود نیروهای مسلح برای مقابله با کرونا، لشکر ۱۶ زرهی در قالب سه تیپ در استان گیلان مستقر شده و اقداماتی را انجام می‌دهند؛ به طوریکه تاکنون در عوارضی رشت به قزوین بالغ بر ۶۵ هزار نفر پایش شدند.

راه‌اندازی ۲۲ کارگاه تولید ماسک در قزوین

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: با بسیج نیروهای داوطلب جامعه زنان و حوزه‌های مقاومت بسیج، سپاه صاحب الامر(عج)استان ۲۲ کارگاه برای تولید ۸۰۰ هزار ماسک راه اندازی کرده است.

۲۰هزار ماسک تولید شده به همت جهادگران بسیجی، رایگان توزیع می‌شود

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: از ابتدای ورود کرونا گروه‌های جهادی سپاه و بسیج در زمینه تولید و توزیع ماسک، ضدعفونی معابر و غربالگری فعالیت داشته و بزودی ۲۰ هزار ماسک تولید شده بین مردم توزیع می‌شود.

تعطیلی بازار قزوین و مجتمع‌های تجاری/ کالاهای اساسی برای ۳ ماه ذخیره‌سازی شد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: پس از این فعالیت فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی و بهداشتی ۲۴ ساعته است و فعالیت بازار سنتی، مجتمع‌های تجاری و مراکز غیرضرور تا ۱۳ فروردین ممنوع است.

هزینه‌ای برای پرداخت مبالغ بلیط‌های لغوشده در اختیار ما قرار نگرفته است

رئیس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی و جهانگردی استان قزوین گفت: علی‌رغم اعلام امکان دریافت مبالغ بلیط‌های مسافران از دفاتر مسافرتی، از طرف شرکت‌های ریلی و ایرلاین‌ها مبلغ ریالی و قابل برداشتی به دفاتر پرداخت نشده است.

امدادرسانی به ۲۳۱ مسافر در راه مانده بر اثر برف و کولاک

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: در ۲۴ ساعته گذشته در برخی از نقاط روستایی و محورهای کوهستانی آوج و گردنه هجیب تعداد ۲۳۱ نفر در برف و کولاک گرفتار شده بودند که امدادگران به یاری آنها شتافتند.

۸۳۷ هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده در قزوین تولید شد/ تولید ۲۲ میلیون دستکش پزشکی

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: ۳۱ واحد تولیدی استان در مقابله با کرونا پیشقدم و فعال هستند و تاکنون ۸۳۷ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده سطوح و دست و ۲۲ میلیون دستکش پزشکی و معمولی تولید شده است.

بسته‌های محصولات بهداشتی بین رسانه‌ها توزیع شد

مسئول بسیج رسانه استان قزوین گفت: با همکاری سازمان بسیج رسانه استان قزوین و خانه‌ی مطبوعات قزوین، بسته‌های محصولات بهداشتی بین اصحاب رسانه استان توزیع شد.

ورزش استان در سالی که گذشت/ خوشی‌ها و تلخ‌کامی‌های جامعه ورزشی قزوین در یک نگاه

ورزش استان قزوین طی سال ۹۸ سال پر فروغی داشت، از رشد فعالیت‌های همگانی تا درخشش بهمن عسگری و یکه‌تازی در کاراته جهان و رسیدن به المپیک محمدرضا موذن با والیبال، افتتاح چند پروژه ورزشی و خانه ورزش روستایی و عنوان نخست اداره کل ورزش استان قزوین در کشور از اتفاقات مثبتی است که باعث روند رو به رشد ورزش استان در سال ۹۸ شده است.

۱۰۰ هزار ماسک توسط نیروهای سپاه و بسیج تولید شد/ فعالیت ۱۵۰ جهادگر پزشکی در پایگاه‌های سلامت

مسئول بسیج سازندگی و محرومیت زدایی استان قزوین گفت: از ابتدای ورود کرونا گروه‌های جهادی سپاه و بسیج با ایده‌های نو وارد عمل شده و در زمینه تولید و توزیع ماسک، ضدعفونی معابر و غربالگری فعالیت داشته و تاکنون در ۳۱ کارگاه، ۱۰۰ هزار ماسک تولید کرده‌اند.

نظارت‌ها بر عرضه محصولات بهداشتی افزایش یابد/ در دوره پیک بیماری قرار داریم، مردم در خانه بمانند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: مردم باید در خانه مانده و در زمان پیک برای خرید حضور پیدا نکنند، به میزانی که ریسک انتقال و ارتباط اجتماعی مردم باهم کاهش پیدا کند، تعداد بیماران نیز در استان کمتر می‌شود.

برف و کولاک در گردنه‌های قزوین ادامه دارد/ کاهش ۷۴ درصدی تردد خودروها در راه‌های مواصلاتی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین گفت: بارش برف که از روز یکشنبه در چند گردنه استان آغاز شده بود همچنان ادامه دارد و عملیات نمک‌پاشی و برف‌روبی در حال انجام است.

فرمان «باید قوی شویم» امام خامنه‌ای؛ نقشه عملیات عبور از بحران‌هاست

فرمان «باید قوی شویم» امام خامنه‌ای، نسخه شفابخش و نقشه عملیات عبور از بحران‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی پیش روی انقلاب اسلامی است و لازم است بطور ویژه مورد توجه مردم و مسئولین قرار گیرد.

عیدی شهرداری قزوین به اجاره نشینان خود/ اجاره بهای اسفندماه و فروردین ماه را پرداخت نکنید

شهردار قزوین گفت: همهٔ املاک متعلق به شهرداری قزوین که در اجارهٔ شهروندان است، برای ماه‌های اسفند و فروردین از پرداخت اجاره‌بها به شهرداری معاف هستند.

برگزاری جشن عید مبعث با پیشینه‌ای ۹۴ ساله در قزوین

عضو هیئت امنای آستان مقدس امامزاده سلطان سید محمد(ع) بیان کرد: حدود ۹۴ سال است که عید مبعث رسول گرامی اسلام به صورت مفصل در این مکان مذهبی جشن گرفته می‌شود که این مراسم در سطح استان قزوین بسیار نمونه است.

چراغ نفتی گردسوز؛‌ عضو ثابت هفت‌سین قزوینی‌ها/ "سراب آلبالو"، پذیرایی ویژه‌ای که حافظ سلامتی بود

پژوهشگر فرهنگ عامه قزوین گفت: انجیر و آلبالوی خشک که چند روز پیش از آغاز سال نو خیس می‌شد، برای جلوگیری از بیماری مهمان‌ها در سفره پذیرایی قرار می‌گرفت؛ زیرا در ایام عید به علت مصرف شیرینی امکان بالارفتن قند خون وجود داشت به همین علت از آلبالوی خیس شده یا سراب آلبالو استفاده می‌کردند.

"جهش تولید" یعنی در حوزه اقتصادی مستقل شویم/ با تقویت دولت‌الکترونیک و شفافیت عملکردها به سمت شایسته‌سالاری برویم

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: منظور از جهش تولیدی این است که باید آحاد جامعه در کنار دانشمندان و اندیشمندان در عرصه‌های مختلف تلاش شبانه روزی کنند تا بتوانیم وابستگی کشور به خارج از مرزها را کم کنیم.

نرم‌افزار "رخ‌نگار" از کاربردهای هوش مصنوعی در مقابله با کروناست/ مسئولان حمایت خود را از کارآفرینان دریغ نکنند

مدیرعامل شرکت هوش داده مهتاب گفت: در شرایط کنونی که در مقابله با انتشار کرونا ویروس و پیشگیری از آن، رعایت بهداشت و عدم استفاده از وسایل عمومی دارای اهمیت است، کنترل تردد با اثر انگشت نفی می‌شود و می‌توان از تشخیص چهره به‌عنوان جایگزین استفاده کرد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان