۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین چرا وزارت خارجه اقدام به صدور ویزا برای پزشکان بدون مرز کرده است؟
کد خبر: ۳۴۱۰۹۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱/۹ ساعت: ۸:۱۷ ↗ لینک کوتاه

چرا وزارت خارجه اقدام به صدور ویزا برای پزشکان بدون مرز کرده است؟

دفتر بسیج دانشجویى دانشگاه‌ امام خمینی(ره) قزوین در نامه‌اى خطاب به وزیر امور خارجه خواستار شد: شفاف سازى‌هاى لازم درباره دلیل صدور ویزا براى پزشکان بدون مرز بدون هماهنگى با وزارت بهداشت، صورت گیرد.

چرا وزارت خارجه اقدام به صدور ویزا برای پزشکان بدون مرز کرده است؟

به گزارش خبرنگار دانشگاه صبح قزوین؛ پنج دفتر بسیج دانشجویى دانشگاه‌هاى کشور در نامه‌اى خطاب به محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نوشتند: خواستار شفاف سازى درباره دلیل صدور ویزا براى پزشکان بدون مرز، بدون هماهنگى با وزارت بهداشت و همچنین نادیده گرفتن توانایی و امکانات داخل هستیم.

در این نامه آمده است: همانطور که مستحضرید با توجه به اتفاقات اخیر پیش آمده مبنی بر ورود پزشکان بدون مرز فرانسوی به کشور که قصد راه اندازی بیمارستان ۴۷ تخت خوابه صحرایی در اصفهان را داشتند که علی الظاهر همراه آنها یک پزشک اورژانس و میزان کمی تجهیزات مصرفی نیز بوده است.

چند نکته بسیار واضح قابل تذکر است که لازم است بدان توجه شود:
۱- در گروه اعزامی هیچ متخصص عفونی یا مرتبط با کرونا حضور نداشته است.
۲- تجهیزات همراه آن‌ها نیز در داخل تولید می‌شود و نیازی به تجهیزات آنان نبود.
۳-داروی خاصی که جزو کالا‌های تحریمی بوده و در راستای کم رنگ شدن تحریم‌ها کمکی بکند به همراه نداشته‌اند.
۴- کشور از نظر امکانات بیش از ده هزار تخت بیمارستانی و بیش از ده هزار تخت پسابیمارستانی و ده‌ها بیمارستان نیرو‌های مسلح که به صورت آماده باش هستند را دارا است.
۵- از طرفی با یادآوری این حقیقت که کمک قبلی فرانسوی‌ها در دهه‌ی ۶۰ در درمان بر می‌گردد به اهدای خون‌های آلوده به ویروس HIV به کشورمان که سبب ابتلای حدود ۹۰۰ بیمار هموفیلی ایرانی به ایدز شدند؛ و از طرف دیگر، شواهدی از سایت پزشکان بدون مرز نشان می‌دهد که این گروه در سوریه و در استان ادلب جایی که محل تروریست‌های تکفیری است در حال فعالیت هستند.

با توجه به موارد ذکر شده متاسفانه وزارت خارجه علی رغم تاکیدات بسیار مقام معظم رهبری در خصوص عدم اعتماد به غربی‌ها و همچنین تاکیدات ایشان در خصوص هماهنگی با ستاد ملی مبارزه با کرونا جهت انجام هرگونه اقدامی علیه این ویروس متاسفانه وزارت خارجه بدون هماهنگی و اطلاع رسانی به وزارت بهداشت اقدام به دعوت از پزشکان بدون مرز فرانسوی به ایران کرده و با این کار خود ضمن بی‌توجهی به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری، زحمات و تلاش‌های مدافعان سلامت کشور و جهادگران را نادیده گرفته است.

با توجه به مطالب گفته شده بسیج‌های دانشجویی کشور خواهان پاسخگویی و شفاف سازی جنابعالی به اقدام وزارت خارجه در خصوص صدور ویزا برای پزشکان بدون مرز و عدم هماهنگی جهت انجام این کار با وزارت بهداشت و همچنین نادیده گرفتن توانایی و امکانات داخل هستیم.

اسامی امضاکنندگان این نامه:
بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه
بسیج دانشجویی دانشگاه امام خمینی قزوین
بسیج دانشجویی دانشگاه هرمزگان
بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان
بسیج دانشجویی دانشگاه کردستان

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان