۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۶۵ هزار نفر در عوارضی رشت به قزوین پایش شدند/ استقرار نقاهتگاه لشکر ۱۶زرهی قزوین در گیلان
کد خبر: ۳۴۱۰۲۶ نویسنده: سرهنگ مرادعلی بیژنوند تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱/۶ ساعت: ۸:۳۰ ↗ لینک کوتاه

فرمانده تیپ ۱۱۶ شهید صفوی قزوین:

۶۵ هزار نفر در عوارضی رشت به قزوین پایش شدند/ استقرار نقاهتگاه لشکر ۱۶زرهی قزوین در گیلان

فرمانده تیپ ۱۱۶ شهید صفوی قزوین گفت: در راستای فرمان رهبر معظم انقلاب به ورود نیروهای مسلح برای مقابله با کرونا، لشکر ۱۶ زرهی در قالب سه تیپ در استان گیلان مستقر شده و اقداماتی را انجام می‌دهند؛ به طوریکه تاکنون در عوارضی رشت به قزوین بالغ بر ۶۵ هزار نفر پایش شدند.

۶۵ هزار نفر در عوارضی رشت به قزوین پایش شدند/ استقرار نقاهتگاه لشکر ۱۶زرهی قزوین در گیلان

سرهنگ مرادعلی بیژنوند در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به اقدامات انجام شده برای مقابله با کرونا اظهار کرد: برابر اوامر فرمانده معظم کل قوا به نیروهای مسلح و با رعایت سلسله مراتب به تمام یگان‌ها ماموریت داده شده که در استان‌های با شیوع بیشتر کرونا اقداماتی را انجام دهند.

وی ادامه داد: در راستای عمل به فرمان رهبر معظم انقلاب لشکر 16 زرهی در قالب سه تیپ 116 قزوین، 316 همدان و 216 زنجان ماموریت‌هایی را در استان گیلان به عهده گرفت و فعالیت‌ها از 27 اسفند ماه آغاز شد.

فرمانده تیپ ۱۱۶ شهید صفوی قزوین ابراز کرد: تیپ 116 قزوین در عوارضی رشت به قزوین و خود شهر رشت، تیپ 316 در جنوب استان و در شهرستان‌های منجیل، لوشان و رودبار و تیپ 216 نیز در منطقه غرب استان و شهرستان‌ها شفت، فومن و صومعه سرا مستقر هستند.

وی با بیان فعالیت‌های تیپ 116 قزوین در استان گیلان گفت: از ابتدای استقرار برابر با دستورالعمل‌های ابلاغی تمام خودروهای ورودی و خروجی ضدعفونی و گندزدایی شد، همچنین با نصب دوربین حرارتی تمام سرنشینان پایش شده و چنانچه دارای تب بالای 37 درجه باشند به اورژانس سیار هدایت و در آنجا مجدد پایش می‌شوند.

ضدعفونی 27 هزار خودرو توسط لشکر 16 زرهی در گیلان

این مقام نظامی ادامه داد: افراد درصورت داشتن علایم به بازگشت به منزل و پیگیری درمان توصیه می‌شوند، همچنین می‌توانند در نقاهتگاهی که با امکانات مناسب و ظرفیت 250 تخت مهیا شده هدایت شوند. 

وی عنوان کرد: طی استقرار هفت روزه در این مکان بالغ بر 65 هزار نفر در عوارضی رشت به قزوین پایش شده، همچنین این پایش و تب سنجی در ورودی رودبار توسط تیپ 316 و در غرب استان توسط تیپ 216 انجام می‌شود.

بیژنوند بیان کرد: در عوارضی رشت بالغ بر 15 هزار خودرو و در ورودی رودبار نیز بالغ 12 هزار خودروی ورودی و خروجی ضدعفونی شده‌اند.

وی افزود: تیپ 116 در رشت پنج پایگاه تشکیل داده که در آنجا دقیقا شبیه خط مقدم کادر درمان فعالیت داشته و طی ارتباط مستقیم با مردم پایش‌ها را انجام می‌دهند.

فرمانده تیپ ۱۱۶ شهید صفوی قزوین ابراز کرد: اماکن مختلف شهرستان‌ها نیز ضدعفونی می‌شود، به طوری که رضایت مردم را در بر داشته و برابر گفته استاندار گیلان از زمان استقرار لشکر 16 زرهی، ورودی‌ها حدود سی درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان