۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین هزینه‌ای برای پرداخت مبالغ بلیط‌های لغوشده در اختیار ما قرار نگرفته است
کد خبر: ۳۴۱۰۰۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱/۵ ساعت: ۱۳:۱۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس انجمن صنفی دفاتر مسافرت استان قزوین:

هزینه‌ای برای پرداخت مبالغ بلیط‌های لغوشده در اختیار ما قرار نگرفته است

رئیس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی و جهانگردی استان قزوین گفت: علی‌رغم اعلام امکان دریافت مبالغ بلیط‌های مسافران از دفاتر مسافرتی، از طرف شرکت‌های ریلی و ایرلاین‌ها مبلغ ریالی و قابل برداشتی به دفاتر پرداخت نشده است.

هزینه‌ای برای پرداخت مبالغ بلیط‌های لغوشده در اختیار ما قرار نگرفته است

علی اصغر میرزا علی محمدی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ درباره سفرهای لغو شده نوروزی اظهار کرد: باتوجه به لغو مسافرت‌ها و ممنوعیت برگزاری تور و فروش بلیط توسط دفاتر مسافرتی، باید مبالغ فروش بلیط‌ها به مسافران عودت داده شود، اما در این راستا حرف و عمل مسئولین با هم مغایرت دارد.

وی ادامه داد: علی‌رغم اینکه شرکت‌های ریلی و ایرلاین‌ها در قبال لغو بلیط‌ها مبلغ ریالی به دفاتر پرداخت نکرده‌ و صرفا کمی پرداخت شده‌ است، در رسانه‌ها اعلام می‌کنند که مسافران می‌توانند مبالغ خود را با مراجعه به دفاتر دریافت کنند.

رئیس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی و جهانگردی استان قزوین ابراز کرد: درکنار زیان مالی، آرامش دفاتر خدمات مسافرتی نیز به علت مراجعه متعدد ارباب رجوع و نبود اعتبار با چالش مواجه شده است.

وی تصریح کرد: درواقع بدهی ایرلاین‌ها و شرکت‌های ریلی در قالب اعتبار به حساب دفاتر واریز شده که قابل برداشت نبوده و صرفا با خرید بلیط وصول می‌شود.

آژانس‌های مسافرتی در عدم پرداخت مبالغ بلیط‌های لغوشده، مقصر نیستند

میرزا علی محمدی‌ها در ادامه اذعان کرد: همچنین به دلیل ممنوعیت فروش بلیط توسط دفاتر در عمل امکانپذیر نیست پولی برداشت شود، از این رو یا باید مبالغ توسط مدیرعامل شرکت‌ها به دفاتر پرداخت شده یا اعلام شود که مسافران برای دریافت پول خود صبر کنند.

این مقام مسئول با اشاره به فروش بلیط‌های اینترنتی گفت: علی‌رغم ممنوعیت سفر و فروش بلیط توسط دفاتر، شاهد این هستیم که بلیط ایرلاین‌ها و شرکت‌های ریلی روزانه به‌صورت اینترنتی به فروش می‌رسد و این امر با منع کردن افراد از سفر به دلیل مقابله با کرونا مغایرت دارد و لازم است مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: به تمام مسافران و هم استانی‌ها اعلام می‌کنیم که آژانس‌های مسافرتی و دفاتر در عدم پرداخت مبالغ مسافران مقصر نبوده و درواقع در عمل مبلغی برای عودت در اختیار آن‌ها قرار نگرفته است.
انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان