۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین امدادرسانی به ۲۳۱ مسافر در راه مانده بر اثر برف و کولاک
کد خبر: ۳۴۱۰۰۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱/۵ ساعت: ۱۳:۴ ↗ لینک کوتاه

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین:

امدادرسانی به ۲۳۱ مسافر در راه مانده بر اثر برف و کولاک

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: در ۲۴ ساعته گذشته در برخی از نقاط روستایی و محورهای کوهستانی آوج و گردنه هجیب تعداد ۲۳۱ نفر در برف و کولاک گرفتار شده بودند که امدادگران به یاری آنها شتافتند.

امدادرسانی به ۲۳۱ مسافر در راه مانده بر اثر برف و کولاک

حکمت الله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: با توجه به بارش برف، برودت دما و وزش باد در ۲۴ ساعته گذشته و پیش بینی‌های هواشناسی مبنی بر کاهش محسوس دما و وضعیت جوی ناپایدار، ۱۸۰ نیروی عملیاتی مستقر در پایگاه‌های بین شهری و تیم واکنش سریع استان در قالب ۷۸ تیم به وضعیت آماده باش کامل درآمدند.

وی در ادامه افزود: در ۲۴ ساعته گذشته در برخی از نقاط روستایی و محورهای کوهستانی آوج و گردنه هجیب تعداد ۲۳۱ نفر در برف و کولاک گرفتار شده بودند که امدادگران به یاری آنها شتافتند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین تصریح کرد: در عملیات‌های امدادرسانی انجام شده تعداد ۶۳ نفر از حادثه دیدگان ناشی از برف و کولاک در پایگاه‌های بین شهری جمعیت هلال احمر استان اسکان یافتند.

وی در ادامه با اشاره به عملیات نجات خانم باردار بیان کرد: در ساعت ۷ صبح امروز در پی تماس اورژانس با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر استان مبنی بر درخواست نیرو و خودروی عملیاتی جهت انتقال خانم باردار از روستای شیزند دانسفهان به مرکز درمانی بلافاصله تیم عملیاتی پایگاه رحیم آباد به همراه تکنسین‌های اورژانس به روستای مذکور اعزام شدند.

هاشمی عنوان کرد: با توجه به مسدود بودن مسیر به علت بروز برف و کولاک نجاتگران هلال احمر و عوامل اورژانس با استفاده از خودروی کمکدار هلال احمر موفق شدند در کمترین زمان ممکن به خانم باردار (۹ماهه) دستیابی پیدا کرده و وی را به بیمارستان تامین اجتماعی تاکستان منتقل کنند.

معاون امداد و نجات استان در پایان تصریح کرد: جمعیت هلال احمر استان علاوه بر انجام امور مرتبط با مقابله با بیماری کرونا شامل اجرای ۲ طرح شاخص غربالگری، ایجاد ۲ نقاهتگاه در قزوین و تاکستان جهت بیماران ترخیص شده از بیمارستان، با تمام ظرفیت خود آماده پاسخگویی به هرگونه حادثه احتمالی دیگر است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان