۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین دستگاه دیپلماسی از مواضع ایران سستی و عقب‌ نشینی نکند
کد خبر: ۳۴۱۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

حقیقت‌پور:

دستگاه دیپلماسی از مواضع ایران سستی و عقب‌ نشینی نکند

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مشهد مقدس درباره مذاکره با آمریکا، گفت که دستگاه دیپلماسی حق ندارد ذره‌ای از مواضع ایران عقب‌نشینی کند.

دستگاه دیپلماسی از مواضع ایران سستی و عقب‌ نشینی نکند
به گزارش صبح قزوین به نقل از ایسنا، منصور حقیقت پور اظهار کرد: ما همواره جان کلام و عصاره حقیقت را از فرمایشات مقام معظم رهبری به ویژه در سخنرانی ابتدای سال که مسائل کلان مملکت را تبیین می‌کنند می‌شنویم؛ این بار هم بر اساس آنچه ایشان فرمودند ما نسبت به صداقت آمریکایی‌ها در مذاکرات شک داریم.
  وی افزود: آمریکایی‌ها از سویی دعوت به مذاکره می‌کنند و از سوی دیگر به طور دائم فشار بر جمهوری اسلامی و تنگ کردن حلقه محاصره اقتصادی و تحریم را در دستور کار خود قرارمی‌دهند و این نشان می‌دهد آنها صادق نیستند.
  نماینده مردم اردبیل در مجلس تصریح کرد: آمریکایی‌ها اگر قصد تغییر در سیاست‌های خود را دارند باید ابتدا صداقت‌شان را به اثبات برسانند و بگویند که از عملکرد 70، 80 ساله خود در قبال ایران شرمنده هستند.
آنها سال‌ها منافع ما را تضییع کردند و بر مملکت ما تسلط سیاسی داشته‌اند و لطمات جدی به پیشرفت، توسعه و فرهنگ ما زدند.
  حقیقت پور اضافه کرد: آمریکایی‌ها بعد از انقلاب هم هر کاری‌ از دست‌شان برمی‌آمد علیه کشورمان انجام دادند و اگر کاری هم نکردند یعنی از دست‌شان بر نیامده است؛ لذا آنها باید در یک دوره هشتاد ساله در مقابل وجدان بیدار مردم در خصوص خیانت‌هایی که به مردم و کشور کرده‌اند پاسخگو باشند.
  نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام پشیمانی آمریکا از سیاست‌های خود علیه ایران را راه‌حل برگشت به مدار صداقت دانست و یادآور شد: آنها باید بگویند که کودتای 28 مرداد اشتباه سیاسی و تحمیل هشت سال جنگ به مردم ایران خطای استراتژیک بوده و در صدد جبران آن بر بیایند.
  وی تصریح کرد: اگر آنها عملکرد هشتاد خود را نقد نکنند و دست از خباثت و توطئه‌های براندازانه خود علیه ایران بر ندارند چگونه می‌خواهند با ما صحبت کنند و ما چگونه می‌توانیم آمریکایی‌ها و صداقت آنها را باور کنیم؟ مقام معظم رهبری هم گفتند که آنها باید صداقت نشان دهند وگرنه مذاکره با آمریکا تابو نیست؛ بلکه امکان پذیر نیست، اما مشروط بر اینکه آمریکایی‌ها هشتاد سال خیانت، جنایت، استثمار و برخورد با منافع مردم را جبران کنند؛ زیرا اینها برای مردم ما قابل تحمل نیست.
  حقیقت‌پور در پایان گفت: با توجه به فرمایشات رهبری، دستگاه دیپلماسی ما به هیچ وجه حق ذره‌ای سستی و عقب‌نشینی از مواضع حقه خود را ندارد و باید محکم بایستد؛ زیرا تا زمانی که ما محکم ایستاده‌ایم برنده منازعه سیاسی بین ایران و آمریکا هستیم.
  انتهای پیام

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان