۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین "جهش تولید"، سد محکمی در جنگ نابرابر اقتصادی است/ امروز سود تولید به جیب دلالان می‌رود
کد خبر: ۳۴۰۹۷۸ نویسنده: مرتضی امیری نژاد تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱/۴ ساعت: ۱۳:۵۹ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل سیاسی:

"جهش تولید"، سد محکمی در جنگ نابرابر اقتصادی است/ امروز سود تولید به جیب دلالان می‌رود

کارشناس مسائل سیاسی گفت: "جهش تولید" یک سد مستحکم در برابر جنگ نابرابرانه و ظالمانه اقتصادی است؛ یعنی اگر تولید ما قوی باشد می‌توانیم سد محکمی را در مقابل خباثت‌های دشمن ایجاد کنیم.

"جهش تولید"، سد محکمی در جنگ نابرابر اقتصادی است/ امروز سود تولید به جیب دلالان می‌رود

مرتضی امیری نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در سال جدید اظهار کرد: شاهد بودیم که رهبری در سخنان خود، انقلاب اسلامی را حرکت ریشه‌دار تعریف کرده و بحث انقلاب را در پنج مرحله معرفی کردند.

وی در ادامه افزود: این پنج مرحله شامل انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، کشور اسلامی و تمدن نوین اسلامی است که ما متاسفانه هنوز در دولت اسلامی متوقف شدیم؛ یعنی نمی‌توانیم ادعا کنیم که کشور ما اسلامی است و این جای تاسف دارد.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: این جای تاسف دارد که ما بعد از 41 سال از عمر بابرکت انقلاب هنور در مرحله سوم متوقف شدیم؛ دولت‌های ما هم دولت‌های اسلامی نبودند، چراکه به طور کامل در مسیر تمدن اسلامی حرکت نکردند.

امیری نژاد بیان کرد: ما در طول این 40 سال باید از کشور اسلامی هم عبور می‌کردیم، اما متاسفانه ما در مرحله سوم یعنی دولت اسلامی دچار ایستایی شدیم؛ اگر این دولت‌ها در طور این سالیان به رهنمودهای مقام معظم رهبری به طور دقیق توجه می‌کردند درواقع ما از مرحله سوم هم عبور کرده بودیم.

وی با اشاره به کلیدواژه "روشنفکران بی‌صبر" در سخنان رهبری، ادامه داد: در داخل نیروهایی هستند که یا خیلی از رهبری جلوتر یا خیلی عقب‌تر حرکت می‌کنند که باعث شده هنوز به آن تمدن نوین اسلامی نرسیم.

نسخه شفابخش کشور، اقتصاد مقاومتی است

این مدرس دانشگاه عنوان کرد: در طول این 10 سال شعارهای سال ما شعار اقتصادی بوده است، لذا پی می‌بریم که نسخه شفابخش کشور و اقتصاد بیمار ما نیز اقتصاد مقاومتی است.

امیری نژاد تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی و اقتصاد درون‌زا یعنی مقاومت در برابر خباثت‌های دشمن؛ اگر در طول این 10 سال به شعارهای سال جامه عمل می‌پوشاندیم به آن تمدن اسلامی بیشتر نزدیک می‎شدیم.

وی با بیان اینکه با اقتصاد بیماری که دولت‌ها به وجود آوردند نیز از تمدن نوین فاصله گرفتیم، ابراز کرد: عده‌ای در داخل کشور ادعای روشنفکری می‌کنند اما درواقع پیاده نظام دشمن هستند و دیکته دشمنان را اجرایی می‌کنند.

کارشناس مسائل سیاسی اذعان کرد: "رونق تولید" و "جهش تولید" رابطه متقابلی با هم دارند و این جهش تولید یکی از ابزارهای قدرت است، چراکه در بحث قدرت نیز امنیت، توان دفاعی و تولید نقش آفرینی می‌کند.

امیری نژاد افزود: تنها راه مقابله با خباثت‌های دشمن، قوی شدن است که مقام معظم رهبری در بیانات سال گذشته خود به آن اشاره کردند؛ لذا یکی از راه‌های قوی شدن همان جهش تولید است.

وی ادامه داد: "جهش تولید" یعنی یک سد مستحکم در برابر جنگ نابرابرانه و ظالمانه اقتصادی است؛ یعنی اگر تولید ما قوی باشد نیز می‌توانیم سد محکمی را در مقابل خباثت‌های دشمن ایجاد کنیم. البته این جهش تولید یکسری الزاماتی را هم دارد.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: ما می‌توانیم تولیدات خود را به کشورهای همسایه که بالغ بر بیش از 500 میلیون جمعیت است نیز صادر کنیم؛ ما برای اینکه "رونق تولید و جهش تولید" را همزمان به ثمر برسانیم باید یکسری مولفه هم داشته باشیم.

نیاز به تغییر ساختار برای تولید ملی داریم

امیری نژاد اضافه کرد: باید اعتقاد و اعتماد به تولید ملی داشته باشیم، اما یکسری به اصطلاح روشنفکر و افرادی که در بدنه دولت هستند، نیز می‌گویند حتی مدیر هم باید از خارج وارد کنیم؛ درحالی که مگر در جنگ تحمیلی فرماندهان جوان را از بیرون کشور آوردیم که جنگ را مدیریت کردند؟

وی تاکید کرد: ما جنگ را با 20 ساله‌ها بردیم، اما اقتصاد را با 40 ساله‌ها باختیم؛ ما نیاز به تغییر ساختار برای تولید ملی داریم چراکه با ساختار حضعیف و مراحل بروکراسی مواجه هستیم که دل نخبگان در زمینه تولید را به درد آورده است.

این مدرس دانشگاه بیان کرد: حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی باید در دستور کار مسئولین و مردم باشد و مسئله دیگر اصلاح نظام تولید و توزیع است تا سود و درآمد بالا به دست تولیدکننده برسد نه اینکه دلالان و سودجویان متنفع شوند.

امیری نژاد یادآور شد: یکی از مولفه‌های اصلی بیانیه گام دوم انقلاب، بحث حضور پررنگ جوانان بود، اما متاسفانه این دولت درواقع دولت سالمندان است و بر جوان گرایی توجهی ندارد در حالی که ما نیروی جوان نخبه و متعهد در کشور بسیار داریم.

وی عنوان کرد: اگر ما به نیروی جوان اعتماد کنیم و در کنار آن از تجربیات بازنشستگان استفاده کنیم نیز می‌توانیم نیروهای جوان را به عرصه مدیریتی کشور و جریان انقلاب وارد کنیم.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: ما برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی به تلاش مضاعف نیاز داریم که این تلاش در ظرفیت جوانان نهفته است و برای کارجهادی باید به نیروی جوان تکیه کنیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان